Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 14:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Amnesys Ft. MC Axys - We Stand United (TRAX 0111)

Label: Traxtorm Records
WEB release: Gister volgens die maffe Italianen, maar je kent ze...

Tracks:
We Stand United
Death Line
The Purest #TiH

Samples:






Bron: Traxtorm
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 22:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

met gister bedoelen ze de preview haha
kut traxtorm eindeloos wachten

hoe een helden label qua release schema een loser label word.. niet te filmen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2013 10:10 
 

Qua produceren is het helaas ook veel minder geworden :(

Vind er niet veel aan deze Amnesys EP, misschien als ik het vaker hoor. Maar het klinkt slapjes. The Purest was wel leuk maar is al zo vaak gespeeld en als hardstyle DJ's m gaan draaien is er toch iets mis mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2013 17:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waar is de Elevation & Raw Generation Amnesys gebleven? :cry:
2e saaie release van hem op rij
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2013 11:41 
 
Hardtraxx Newbie

hardcoresjors schreef:
Waar is de Elevation & Raw Generation Amnesys gebleven? :cry:
2e saaie release van hem op rij


Ik vind dat veel artiesten veranderen,, zijn er maar weinig die hun eigen sound houden tegenwoordig
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2013 16:10 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Artistic_HB schreef:
hardcoresjors schreef:
Waar is de Elevation & Raw Generation Amnesys gebleven? :cry:
2e saaie release van hem op rij


Ik vind dat veel artiesten veranderen,, zijn er maar weinig die hun eigen sound houden tegenwoordig

Amnesys heeft toch gewoon zn eigen sound behouden vind ik. In al deze 3 tracks herken je ook weer dingen terug uit tracks als Elevation, Refly, 4D Future etc. Hij heeft voor mij een beetje het stokje overgenomen van Tommyknocker (die de laatste tijd een beetje dood is). Dat was vroeger ook een producer met een toegankelijk maar toch apart stijltje, vergeleken met andere producers. Tommyknocker maakte ook altijd van die vette simpele screech-melodieën :) Kan je wel een beetje met Amnesys vergelijken.

Death Line klinkt wel lekker apart, ben benieuwd hoe dat op een feest klinkt. We Stand United is niet verkeerd, typisch Amnesys-plaatje maar mist net dat stukje overtuiging. The Purest is geniaal maar ik kan hem eerlijk gezegd niet meer horen zo kaputtgedraaid is ie. En dan moeten we er alsnog 4 maanden op wachten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2013 12:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Al eventjes uit.
Na ze net beluisterd te hebben, schiet voor mij verassend genoeg alleen The Purest er uit.
Death Line zit opzich wel leuk in elkaar maar die kick mist echt zwaar veel kracht voor zo'n tempo. Volgensmij wou hij gewoon wat door borduren op het succes van The Purest met deze.

We Stand United is mij ook wat te slapjes en de melodie spreekt me niet aan. Krijg hierbij het idee dat hij Refly wou namaken met die pitchkick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2013 14:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik krijg altijd de kriebels van vocalen als in We Stand United. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2013 22:07 
 

Echt een afgrijselijke release. Death Line is toch vreselijk. Hoe verzin je die kicks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2013 13:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
Nerazzurro93 schreef:
Death Line is toch vreselijk. Hoe verzin je die kicks?

Wat is er mis mee?


Die kicks zijn hol, viel me ook al op, anders gaat het nog wel met een goede kick, er is een gezegde in hardcore-land;
Bass moet je niet horen maar voelen....
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2013 14:29 
 

Cruelty schreef:
Wat is er mis mee?

Naar mijn mening mist hij zo'n beetje alles wat een hardcore kick nodig heeft. Er zit geen kracht in (weinig bass) en de kick zelf klinkt ook voor geen meter. Ik vind dat het hol klinkt, want je hoort zo'n achterlijk geluidje wat ik niet kan omschrijven.

Dat heb ik vaak met hardcore kicks tegenwoordig. Je hoort geen echte dreun meer zoals bijvoorbeeld in een early hardcore kick (dit bijv. Soul Assasin - Final Confrontation) of in de periode rond 2000 (dit bijv. Nosferatu - Human Experiments). In de muziek van die periode zit veel meer kracht en drive. Ik begin uit mezelf al op mn stoel mee te bewegen en dat is waarom hardcore zo leuk is. Door de energie die het bezit.

Ik houd persoonlijk niet zo van die nieuwe mainstream van de grote labels als MOH, Traxtorm en Neophyte (uitzonderingen zijn er wel). Hardcore begint steeds meer op hardstyle te lijken en dat bevalt niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2013 19:27 
 
Hardtraxx Addict

Nerazzurro93 schreef:
Cruelty schreef:
Wat is er mis mee?

Naar mijn mening mist hij zo'n beetje alles wat een hardcore kick nodig heeft. Er zit geen kracht in (weinig bass) en de kick zelf klinkt ook voor geen meter. Ik vind dat het hol klinkt, want je hoort zo'n achterlijk geluidje wat ik niet kan omschrijven.

Dat heb ik vaak met hardcore kicks tegenwoordig. Je hoort geen echte dreun meer zoals bijvoorbeeld in een early hardcore kick (dit bijv. Soul Assasin - Final Confrontation) of in de periode rond 2000 (dit bijv. Nosferatu - Human Experiments). In de muziek van die periode zit veel meer kracht en drive. Ik begin uit mezelf al op mn stoel mee te bewegen en dat is waarom hardcore zo leuk is. Door de energie die het bezit.

Ik houd persoonlijk niet zo van die nieuwe mainstream van de grote labels als MOH, Traxtorm en Neophyte (uitzonderingen zijn er wel). Hardcore begint steeds meer op hardstyle te lijken en dat bevalt niet.

Op die laatste zin na ben ik het helemaal met je eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2013 20:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Strep schreef:
Nerazzurro93 schreef:
Cruelty schreef:
Wat is er mis mee?

Naar mijn mening mist hij zo'n beetje alles wat een hardcore kick nodig heeft. Er zit geen kracht in (weinig bass) en de kick zelf klinkt ook voor geen meter. Ik vind dat het hol klinkt, want je hoort zo'n achterlijk geluidje wat ik niet kan omschrijven.

Dat heb ik vaak met hardcore kicks tegenwoordig. Je hoort geen echte dreun meer zoals bijvoorbeeld in een early hardcore kick (dit bijv. Soul Assasin - Final Confrontation) of in de periode rond 2000 (dit bijv. Nosferatu - Human Experiments). In de muziek van die periode zit veel meer kracht en drive. Ik begin uit mezelf al op mn stoel mee te bewegen en dat is waarom hardcore zo leuk is. Door de energie die het bezit.





Meccano Twins spant toch wel de kroon nu met zijn hole slappe kicks, Maar er worden wel degenlijk goede kicks gemaakt, denk maar aan StereoType – March To The Drums , of sei2ure kan er ook wel wat van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2013 20:38 
 

Ja tuurlijk is er nog wel goede hardcore. Wat ik bedoel is ook meer te zien bij 'de grote drie': Neophyte records, Traxtorm records en Masters of Hardcore. Ook daar zijn dan wel weer uitzonderingen als Tieum.

En idd dave, werk van Noize Records vind ik ook nog wel degelijke muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2013 15:10 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Niks mis met die kick in Death Line. Thuis klinkt het inderdaad een beetje hol maar op een goed geluidssysteem doet dit goed zn werk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2013 15:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Niks mis met die kick in Death Line. Thuis klinkt het inderdaad een beetje hol maar op een goed geluidssysteem doet dit goed zn werk :)


Met mijn geluidssysteem thuis is niks mis mee, de kick blijft nog steeds hol en leeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2013 15:41 
 
Hardtraxx Elite

The Purest :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2013 17:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

dave schreef:
dawasiknie schreef:
Niks mis met die kick in Death Line. Thuis klinkt het inderdaad een beetje hol maar op een goed geluidssysteem doet dit goed zn werk :)


Met mijn geluidssysteem thuis is niks mis mee, de kick blijft nog steeds hol en leeg.

Is wat anders dan het geluidssysteem in de Heineken Music Hall he ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2013 23:32 
 

Nou ben ik niet echt een gigantische hardcore-fan, maar ik luister de laatste tijd steeds meer hardcore. De kick in Death Line vind ik toch wel erg lekker klinken, en dan vooral in combinatie met de rest van het nummer.

(Ik beken eerlijk, ik weet er misschien niet veel van af, in tegenstelling tot hardstyle :P)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2013 15:30 
 
Hardtraxx Newbie

Nerazzurro93 schreef:
Cruelty schreef:
Wat is er mis mee?

Naar mijn mening mist hij zo'n beetje alles wat een hardcore kick nodig heeft. Er zit geen kracht in (weinig bass) en de kick zelf klinkt ook voor geen meter. Ik vind dat het hol klinkt, want je hoort zo'n achterlijk geluidje wat ik niet kan omschrijven.

Dat heb ik vaak met hardcore kicks tegenwoordig. Je hoort geen echte dreun meer zoals bijvoorbeeld in een early hardcore kick (dit bijv. Soul Assasin - Final Confrontation) of in de periode rond 2000 (dit bijv. Nosferatu - Human Experiments). In de muziek van die periode zit veel meer kracht en drive. Ik begin uit mezelf al op mn stoel mee te bewegen en dat is waarom hardcore zo leuk is. Door de energie die het bezit.

Ik houd persoonlijk niet zo van die nieuwe mainstream van de grote labels als MOH, Traxtorm en Neophyte (uitzonderingen zijn er wel). Hardcore begint steeds meer op hardstyle te lijken en dat bevalt niet.


Kwestie van smaak, ik vind deze kicks juist heel dik en energieker dan de voorbeelden die jij gaf.

Dikke release, The Purest blijft een zieke plaat. :bomb:
Forumoverzicht » Releases » Hardcore