Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2022 21:00 
 
Hardtraxx Addict

Hey luitjes :) ,

Na een lang tijd weer eens wat muziek afgemaakt.
2 plaatjes!

Back to The Basics:

Dit is gewoon een lekker simpel beukplaatje zonder teveel poespas. Met een knipoog naar een ver verleden erin verwerkt.



Straightforward:

Eigenlijk past dit plaatje een beetje in hetzelfde straatje. Rechttoe rechtaan.
Ben wel het meeste trots op de midintro sound in deze.



Enjoy!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2022 13:27 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Lekkere plaatjes! Lekker volle intro kick bij Back to the Basics. Climax op 2.50 knalt er ook lekker in. Verder geen opmerkingen. Top!

Straightforward heeft behoorlijk wat sounds design tijd in beslag genomen denk ik zo. Vet man die scheurende synth. Kan aan mijn monitors liggen, maar ik heb het idee dat de kick in deze plaat een beetje ondersneeuwt als je het vergelijkt met back to the basics. Door het synth geweld (klinkt behoorlijk druk) lijkt de kick niet helemaal door de mix heen te komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2022 17:22 
 
Hardtraxx Addict

Ultima schreef:
Lekkere plaatjes! Lekker volle intro kick bij Back to the Basics. Climax op 2.50 knalt er ook lekker in. Verder geen opmerkingen. Top!

Straightforward heeft behoorlijk wat sounds design tijd in beslag genomen denk ik zo. Vet man die scheurende synth. Kan aan mijn monitors liggen, maar ik heb het idee dat de kick in deze plaat een beetje ondersneeuwt als je het vergelijkt met back to the basics. Door het synth geweld (klinkt behoorlijk druk) lijkt de kick niet helemaal door de mix heen te komen.


Thanks voor de feedback man.

Nee, dat klopt zeker wel @ Straightforward. Ik blijf het nog steeds een uitdaging vinden een goeie balans te vinden tussen melodie en kick. De kick moet eigenlijk wel op de voorgrond zijn. Ik heb bij oudere releases juist weer gehad dat de kick wel goed doorkwam, maar de melodie het weer net niet was qua ligging.

Achteraf gezien vind ik Straightforward ook best wel hol klinken in de climax. zeker in vergelijking met BttB.

Ik vind het erg moeilijk om platen los te laten, maar ik wil ook weer verder met nieuwe muziek, dus ga ik met de volgende plaat nog beter mn best doen de juiste balans te vinden. Ik ben allang blij dat die midintro zo goed is gelukt. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2022 17:59 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Haha heel herkenbaar dat zoeken naar balans en het niet kunnen loslaten van een plaat. Omdat luider alles vetter klinkt, zet ik een kick vaak ook te hard. Het blijft een avontuur.

Uiteindelijk leer je door nieuwe platen te maken of zoek te gaan naar nieuwe ideeën ook weer nieuwe trucjes die je dan weer kunt toepassen op je oudere tracks :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2022 20:05 
 
Hardtraxxer

Super creatieve plaatjes Max! :)
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner » Gratis tracks