P
Hardtraxxer
305 posts member since 2014
last seen Feb 2016
Heeft even geduurd vanwege de remix contest, maar vandaag beschikbaar!

View on SoundCloud
Hardtraxxer
434 posts member since 2014
last seen Mar 2026
Ik vind persoonlijk deze stijl van kicks helemaal niks, maar voor de rest klinkt i wel nice.
Hardtraxxer
68 posts member since 2014
last seen Jul 2024
Ik vind dit soort kicks voor de afwisseling juist wel eens nice. Wat is het proces erachter als ik vragen mag?, distorted 909?

Track zit goed in elkaar hoor, kick zou ietsje harder mogen en misschien iets meer punch mogen hebben zodat hij beter door de mix prikt.
P
Hardtraxxer
305 posts member since 2014
last seen Feb 2016
Stoefoe wrote:Ik vind dit soort kicks voor de afwisseling juist wel eens nice. Wat is het proces erachter als ik vragen mag?, distorted 909?

Track zit goed in elkaar hoor, kick zou ietsje harder mogen en misschien iets meer punch mogen hebben zodat hij beter door de mix prikt.
Thanks !

Ja het is eigenlijk een heel simpel, ik gebruik Nicky Romero kick plugin voor de kick sample. Die layer ik en maak de ''tok'' dmv een high cut wat doffer, en haal de sub eruit. Die layer ik over de kick sample heen, zodat ik de kick (meerendeel sub) en het ''stompje'' apart kan regelen.
Zowiezo de tail na ong. 0,3 beat apart maken, en vervolgens distorten idd. Gedaan doormiddel van trash + camelphat.. en EQ-en.
5 posts member since 2015
last seen Apr 2015
Kick ligt mij persoonlijk niet maar verder klinkt het wel vet.

Ik wil die lead ook :D
M
Hardtraxx Addict
1979 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Vet! :)
M
Hardtraxx Veteran
14187 posts member since 2013
Vet gedaan! :D
Hardtraxxer
68 posts member since 2014
last seen Jul 2024
Punthoofd wrote:
Stoefoe wrote:Ik vind dit soort kicks voor de afwisseling juist wel eens nice. Wat is het proces erachter als ik vragen mag?, distorted 909?

Thanks !

Ja het is eigenlijk een heel simpel, ik gebruik Nicky Romero kick plugin voor de kick sample. Die layer ik en maak de ''tok'' dmv een high cut wat doffer, en haal de sub eruit. Die layer ik over de kick sample heen, zodat ik de kick (meerendeel sub) en het ''stompje'' apart kan regelen.
Zowiezo de tail na ong. 0,3 beat apart maken, en vervolgens distorten idd. Gedaan doormiddel van trash + camelphat.. en EQ-en.
Zie nu pas je antwoord.. Thanks voor de uitleg! en keep it up, dit klinkt al lekker!