Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2012 22:05 
 
Hardtraxx Newbie

Hoi luitjes, feedback zou zeer worden gewaardeerd. Heb maar iets van 1 a 2 uur per week om met muziek aan de slag te zijn. Dus tips over het gebruik van effecten, sounds en dergelijke zou tof zijn, alvast bedankt!

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2012 22:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hardpigeon schreef:
Hoi luitjes, feedback zou zeer worden gewaardeerd. Heb maar iets van 1 a 2 uur per week om met muziek aan de slag te zijn. Dus tips over het gebruik van effecten, sounds en dergelijke zou tof zijn, alvast bedankt!



Minder compressen. Daarnaast kan je kick nog wat meer naar voren komen en je synths wat meer reeverb en delay denk ik gebruiken daardoor klinken ze voller en dus mooier!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 07:30 
 
Hardtraxx Newbie

Hey W0uT3R,

Bedankt voor je reactie! Ik heb nergens een compressor opzitten. Kan je uitleggen wat je hoort waardoor je vindt dat ik minder moet compressen en hoe ik dat effect kan bereiken?

Met betrekking tot de synth: reverb heb ik erop zitten, maar ik hoor eigenlijk standaard dat ik met de reverb wat moet doen. Ik gebruik de standaard reverb-dsp in Renoise. Heb je daar ervaring mee, of raad je een bepaalde VST aan daarvoor? Delay heb ik niet er niet op zitten dus zal daar eens mee aan de slag.

Nogmaals bedankt voor je reactie!

Mzzlz,

Hardpigeon
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 12:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hardpigeon schreef:
Hey W0uT3R,

Bedankt voor je reactie! Ik heb nergens een compressor opzitten. Kan je uitleggen wat je hoort waardoor je vindt dat ik minder moet compressen en hoe ik dat effect kan bereiken?

Met betrekking tot de synth: reverb heb ik erop zitten, maar ik hoor eigenlijk standaard dat ik met de reverb wat moet doen. Ik gebruik de standaard reverb-dsp in Renoise. Heb je daar ervaring mee, of raad je een bepaalde VST aan daarvoor? Delay heb ik niet er niet op zitten dus zal daar eens mee aan de slag.

Nogmaals bedankt voor je reactie!

Mzzlz,

Hardpigeon


Ik bedoel denk ik dat je een limiter op je hele project hebt zitten, hierdoor wordt alles heel erg afgevlakt. Tip: Geen limiter en volumes gewoon opelkaar afstemmen. Heb zelf geen ervaring met Renoise.
Daarnaast nog eens geluisterd en de punch van je kick kan ik niet ontdekken. Beter EQ'en!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 14:30 
 
Hardtraxx Newbie

Zit inderdaad een limiter op, zal die er eens afhalen. Ik ben echt volledig een n00b en kan me wel iets voorstellen wat je bedoelt met de punch van een kick, maar weet niet hoe je dat afdoende creƫert.

Kweet niet hoe ik een afbeelding op het forum moet zetten, anders kon ik ff een printscreen maken van mijn EQ instellingen en kon je er wat feedback op geven. Maar zal ongetwijfeld wat over op dit forum staan dus zal daarmee aan de slag.

Wederom bedankt!
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner » Gratis tracks