Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 17:04 
 
Hardtraxxer

Ablazed Ft. Fleur Brosens - Life Purpose



download link: http://www22.zippyshare.com/v/85609482/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 17:20 
 
Hardtraxxer

Okay, ik heb ff het nummer geluisterd en zoals ze op het forum zeggen, heb ik kritiek onderbouwd :D

maar first things first, we beginnen positief :D

sws een lekkere kick, melodie, synth en structuur :D sws niks op aan te merken en ik zou zeggen, houden zo!

dan nu mijn kritiek

De vocals klinken naar mijn idee te natural, misschien is het een idee om de vocals te "layeren"/"stapelen" en wat meer een computer achtig idee te geven ( wat reverb, delay etc. ). Een soort van "woooh" effect voor de vocals is ook een idee, maar ik weet zelf niet hoe dat moet.

en mijn laatste punt is de screech, de piano roll om maar zo te zeggen is wel goed :D zeer pakkend, maar de sound zelf klinkt een beetje zielig, ik denk dat wat meer reverb al veel zou helpen ;)


dit is mijn persoonlijke mening, ik weet niet wat andere er van vinden :P

verder top track ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 18:08 
 
Hardtraxx Newbie

Thanks voor jullie goede reacties en tips. Door jullie tips helpe jullie mij een stapje vooruit! Ik zie het ook absoluut als een leerpunt en zal er zeker wat mee doen in mijn volgende producties

gr. Ablazed
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 18:17 
 
Hardtraxxer

en daar doen wij 't dus ook voor :) in de hoop dat wij ook tips krijgen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 21:06 
 
Hardtraxx Addict

Klinkt zeker niet verkeerd :) Ga zo door!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2012 15:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Klinkt zeker niet slecht, alleen is je lead naar mijn mening nogal schel, klinkt alsof je de high erg geboost hebt :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2012 05:09 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb inderdaat de high geboost. Maar dat komt omdat ik vind dat hij dan lekkerder klinkt
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2012 14:19 
 
Hardtraxxer

Socializerz schreef:
je kickt pitch goed


Serieus? Mensen vinden het goed dat een kick meepitcht met de melodie?
Ik vind dat echt de grootste domper in de hele hardstyle scene...

Ik miss de REVERZE BASS....
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2012 14:19 
 
Hardtraxx Newbie

Zeer vette melodie. Vind hem alleen op een erg hoge toonhoogte staan waardoor je kick op hoge noten pitched, waardoor je voornamelijk bass hoort. Ik mis de distorsie en de lage zware bass. Maar dat is misschien een kwestie van smaak. Keep it up :thumbup: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2012 09:44 
 
Hardtraxxer

Skyscraper schreef:
Ablazed Ft. Fleur Brosens - Life Purpose



download link: http://www22.zippyshare.com/v/85609482/file.html

Intro /outro vind echt fucking awesome!! niet om lullig te doen maar dat middenstuk is absoluut niet mijn ding (pitchkicks die met de melo meegaan is gewoon niet mijn ding :P ) wat dat betreft ben ik het wel een beetje eens met nytemyre, pitchkicks zijn de scene wel aan het verkrachten xd neemt niet weg dat het soms wel heel vet kan klinken hoor alleen moet het niet elk godganse nummer zijn :P

neemt niet weg dat ik de intro/outro fucking baas vind, waar ik denk ik ook een edit van ga maken om mee te draaien xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2012 03:19 
 
Hardtraxxer

Intro en outro zijn nogal saai, constant hetzelfde screech pattern, weinig variatie. Kick is ook nog aardig slapjes, mag veel meer kracht hebben! Ook heb ik het idee dat er te weinig reverb/delay op je screech zit.
Melodie zit goed in elkaar, maar zoals al gezegd; aardig wat high geboost waarder het nogal schel klinkt. Overall mixdown mag sowieso nog wel iets beter :)

Vocals vind ik niet heel erg sterk overigens. Sowieso erg naturel en de uitspraak is...tsja, je hoort letterlijk dat ze iets voorleest. Kan zo bij de NS :p.

En inderdaad; pitchkicks gebruiken is heel normaal, daar kan niemand wat op zeggen. Maar als je melodie een paar tonen lager zou zijn, zou dat toch wel naar mijn mening wat beter klinken. Kicks verliezen al hun kracht als ze zo omhoog schieten.
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner » Gratis tracks