Active topics in Gratis tracks

Moderators

• Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · online
  • Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 7 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 12 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 11 hours ago
Hardtraxxer
730 posts member since 2017
last seen May 2024
BuzzLightyear wrote:
fflkkr wrote:
LV1 wrote:Meters kippenvel toen deze vannacht in het gelredome werd gedraaid :loving:
Wil ik graag geloven, had ik hier zelfs op mijn kamer achter mijn laptop :P
Ik dacht bij mezelf, voordat ik deze plaat opzette: ’zal wel meevallen’. Maar goeie dagschotel zeg, ik sluit me hier volledig bij aan :loving:
TOTY contender voor mij, zit echt al sinds gisteren vast in mijn hoofd en blijf deze rip maar weer opzetten. Wordt weer een gevalletje "rip zo vaak luisteren dat je de track zat bent voordat die uit is". :lol:
B
Hardtraxxer
171 posts member since 2017
last seen Dec 2020
Pedaalemre wrote:Heet dus:
We've received a report directly from Be Yourself Music BV that your track "Headhunterz - Dragonborn (Hard Bass 2019 Edit)" contains "Dragonborn pt 2" by Headhunterz. As a result, your track has been removed from your profile for the time being.
Hou zoiets niet in dat hij snel uitkomt of is dat tegenwoordig geen graadmeter meer?

Wat de track betreft:

Meters kippenvel bij de eerste keer luisteren. Kan niet wachten hem live te horen :loving:
Hardtraxx Addict
1339 posts member since 2015
last seen Mar 2025
TOTY kanshebber als deze nog gereleased wordt :worship: :loving:
Hardtraxx Elite
2620 posts member since 2015
last seen 1 day ago
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Leuke remake, maar ben niet zo lyrisch er over als de rest.

Blijft een 13/12 Headhunterz plaat buiten de breaks om. De eerste hits van die melodie komen enorm overeen met United Kids Of The World. Laatste gedeelte van die melodie is wel vet gedaan maar het eerste deel is niet bijzonder.
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Hoezo is mijn rip verwijderd en blijft deze staan :mad:
Hardtraxx Veteran
4670 posts member since 2015
last seen Jan 2022
Hele vette en toch een opzichzelf staande plaat. Vocals zijn natuurlijk prachtig ook :drool:. Maar voor mij haalt deze het niet bij het origineel. Deze plaat haalt het niet bij de energie van het origineel en Het was toch wel een van de platen die mij de hardstyle in heeft getrokken.
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
Over het origineel gesproken, wat is die goed opgedroogd zeg. Net weer even geluisterd en doet echt niet onder (ook niet qua kwaliteit) voor de platen van nu. Echt een all-time classic, voor zover 2012 classic genoemd zou kunnen worden dan.

Edit: Met 20M views op Youtube ook voor altijd nog de meest bekeken hardstyle track op YT, denk ik? Ik weet nog hoe ik toen die dag gewacht heb op de YT preview, die volgens mij aangekondigd was (8u 's avonds ofzo) . Waren echt hoogtijdagen voor hardstyle en YT toen, was ook nog niet echt Spotify (?) en Soundcloud was nog echt opkomend. Dus alles werd voor het eerst via YT gepremiered. Dragonborn schoot echt met duizenden views per refresh omhoog, good times alles.
Hardtraxx Elite
2804 posts member since 2011
last seen Jan 2026
Dit gaat echt wel een hitje worden.
Hulde :worship:
D
Hardtraxxer
311 posts member since 2017
last seen Jan 2026
Pedaalemre wrote:Hoezo is mijn rip verwijderd en blijft deze staan :mad:
Had ik ook met rips van X-Qlusive Da Tweekaz, meteen een strike op mijn account terwijl andere rustig op SoundCloud nog staan :thumbdown:
Hardtraxx Addict
1108 posts member since 2017
last seen Jul 2024
Pedaalemre wrote: Edit: Met 20M views op Youtube ook voor altijd nog de meest bekeken hardstyle track op YT, denk ik?.
Lose My Mind 24m maar geen idee of dat de meest bekeken is.

Eindelijk een hhz track die me meteen pakt vanaf het begin tot het eind, staat op repeat! :thumbsup:
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
RvD wrote:
Pedaalemre wrote: Edit: Met 20M views op Youtube ook voor altijd nog de meest bekeken hardstyle track op YT, denk ik?.

Eindelijk een hhz track die me meteen pakt vanaf het begin tot het eind, staat op repeat! :thumbsup:
Ohh haha. Maar daar kan ik wel mee leven :P stel je voor dat Mandy - Raggadrop ooit meer views krijgt dan deze platen :lol: natuurlijk niet mega relevant, maar principieel dan. :sick:
T
Hardtraxx Addict
1542 posts member since 2016
last seen Oct 2023
Binnenkort haalt deze slammer ze in, zit al op 15m views :lol:

View on YouTube
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Melodie gaat wel heel hoog, maar kan denk ik wel een episch effect geven live. Erg beniewd om eens live te horen!
Hardtraxx Elite
last seen 1 day ago
Pedaalemre wrote:
Ja geen idee zag deze opeens voorbij komen :aww:
M
Hardtraxx Veteran
14187 posts member since 2013
Pedaalemre wrote:
Haha dit had ik ook altijd, zo kut
Hardtraxx Veteran
6004 posts member since 2017
last seen 1 day ago
RvD wrote:

Living for the Moment heeft 27mil views. Zombie heeft met 2 filmpjes gecombineerd (qlimax en official video) 38 mil.
Hardtraxx Elite
last seen 1 day ago
MYTZE wrote:
Pedaalemre wrote:
Haha dit had ik ook altijd, zo kut
Annddd it's gone :whistle:
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
Justice motherfuckers!
Hardtraxx Veteran
7917 posts member since 2013
last seen 21 hours ago
Heel erg vet deze versie. Wel apart dat die climaxen 16 beats te vroeg stoppen. Weet niet wat dat is, maar dat klinkt zo vreemd vind ik. :P
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
Helicaze wrote:Heel erg vet deze versie. Wel apart dat die climaxen 16 beats te vroeg stoppen. Weet niet wat dat is, maar dat klinkt zo vreemd vind ik. :P
Nu je het zegt ja. Als je nou niks had gezegd had ik het niet door gehad :mad:

Mja dat 4x4 blijft een ongeschreven regel, er zijn ook genres die zulke vage ritmes hebben dat er geen enkele logica of herhalend patroon inzit. Als je gewend bent aan de basic 4/4 hoor je dit soort dingen zoals deze een 'te korte climax' sneller.
Last edited by Pedaalemre on 11 Feb 2019 19:52, edited 3 times in total.
Hardtraxx Elite
2804 posts member since 2011
last seen Jan 2026
Haha, ja apart inderdaad.
Maar ik vind het nog niet heel storend ofzo.
Hardtraxx Addict
1048 posts member since 2013
last seen Mar 2026
Op basis van luisteren door iPhone speakers ben ik nog niet ondersteboven van de track, maar ik denk wel dat eenmaal op goede speakers deze me heel goed gaat pakken :)

Hier zit natuurlijk een dikke bak nostalgie in wat deze track zo vet maakt. Denk dat iemand die Headhunterz pas net ontdekt dit maar een normale track vindt.
Had ‘ie deze track bij z’n legends set op Defqon 2016 gedraaid (I know is geen classic, maar wel nostalgisch), had ‘ie me waarschijnlijk laten huilen van blijdschap haha :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
3482 posts member since 2017
last seen 9 hours ago
Helicaze wrote:Heel erg vet deze versie. Wel apart dat die climaxen 16 beats te vroeg stoppen. Weet niet wat dat is, maar dat klinkt zo vreemd vind ik. :P
Dat gebeurt best vaak buiten hardstyle.

Plaat waar ik momenteel aan werk heeft ook 80 tellen in de climax ipv de gebruikelijke 64, omdat de melodie van een pop nummer is genomen. Vind het wel geinig als het afwijkt.
F
Hardtraxxer
249 posts member since 2017
last seen Nov 2023
Gelukkig mixcloud setje gedownload :)