Ik kom hier dus elke dag langsrijden en ik blijf me erover verbazen hoe simpel en inspiratieloos dit festival is. Letterlijk een rechthoekig terrein, weer de mainstage bestaand uit steigers met een doekje ertussen. Weer de botsauto-stage. De meest standaard artiesten van de 2 meest standaard subgenres. Hetzelfde lettertype en complete stijl ctrl+c ctrl+v van Fatality. Geen thema, niks. Ik heb verder niks tegen dit feest en gun de mensen die gaan alle plezier hoor. Maar alles aan dit feest lijkt me zo simpel, met als enige doel snel wat geld verdienen. Nergens een greintje out-of-the box te bespeuren. Terwijl er heel wat creatieve organisaties met originele line-ups en ideeën ten onder zijn gegaan. Jammer, maar tekenend voor de scene.
Last edited by Chroman on , edited 1 time in total.
En wat blijkt: Den Bosch is veel strenger met de geluidsnormen dan de gemeente Oss. In de Osse vergunning van vorig jaar was de gemiddelde geluidsgrens getrokken bij 105 dB(A). Den Bosch hanteert een grens van 70 dB(A). In menselijke begrippen is dat het verschil tussen respectievelijk het geluid van een helikopter en een stofzuiger. Overigens hanteert Den Bosch in de vergunning nog wel een aparte geluidsgrens voor de stereotype basgeluiden van hardcore: die is vastgelegd 85 BdB(C).
85 dB is een stevige stap terug, benieuwd hoe daar op gereageerd gaat worden
Overigens hanteert Den Bosch in de vergunning nog wel een aparte geluidsgrens voor de stereotype basgeluiden van hardcore: die is vastgelegd 85 BdB(C).
85 dB is een stevige stap terug, benieuwd hoe daar op gereageerd gaat worden
En hoe zit het met Hardstyle en de stereotype basgeluiden daarvan? En hebben ze ook onderzoek gedaan naar psy kicks, reversed bass en laserkicks? Lijkt me dat de ene soort kick dan misschien harder gezet kan worden omdat die bass minder ver draagt of niet dat stereotype basgeluid is. En hoe zit het met langzamere en snellere gedeeltes in tracks?
STBM wrote:Aan de eerste filmpjes op insta te zien ziet het er nogal gaar uit allemaal
Zag het ook ja. Je mag voor een kleine € 50 toch wel iets meer verwachten dan een paar karige stages met wat doeken, onverhard buitenterrein en een (naar mijn mening) matige line-up.
Volgens mij gingen de kaarten ook goedkoper eruit tegen de tijd dat het begon? Zal wel einde Phoenix zijn volgend jaar
STBM wrote:Aan de eerste filmpjes op insta te zien ziet het er nogal gaar uit allemaal
Zag het ook ja. Je mag voor een kleine € 50 toch wel iets meer verwachten dan een paar karige stages met wat doeken, onverhard buitenterrein en een (naar mijn mening) matige line-up.
Volgens mij gingen de kaarten ook goedkoper eruit tegen de tijd dat het begon? Zal wel einde Phoenix zijn volgend jaar
Martin Waus wrote:
Pfff aangezien dit feest vanwege lineup me toch niet boeit nooit naar tickets gekeken maar dat dit 50 euro zou kosten verbaast me toch wel heel erg. Wordt hier al gezegd dat het matige versie van Fatality is en Fatality zelf vind ik al een matige uitstraling hebben. Als ik dan hoor dat de ticketprijs hiervoor vergelijkbaar is met Intents....
Pfff aangezien dit feest vanwege lineup me toch niet boeit nooit naar tickets gekeken maar dat dit 50 euro zou kosten verbaast me toch wel heel erg. Wordt hier al gezegd dat het matige versie van Fatality is en Fatality zelf vind ik al een matige uitstraling hebben. Als ik dan hoor dat de ticketprijs hiervoor vergelijkbaar is met Intents....
Maar wordt je op Intents Festival ook ondergespoten door een schuimmachine terwijl je met een opblaaslul in je hand ooraids oploopt?
This embedded player is not showing. Your browser or network may be blocking it.View on Instagram