Erg goed vermaakt hier. Ik moet zeggen dat de gewone Trance me niet zoveel doet, maar ik stoorde me er verder niet aan. Vanaf Talla 2XLC werd het tempo opgeschroefd en gingen we richting de Hardtrance. Met name Flutlicht draaide geweldig (Isn't it a little strange

). Yves Deruyter is volgens mij de Luna van de Trance scene, van wat ik er van mee heb gekregen tijdens het eten was het een simpele aaneensluiting van de bekendste trance hitjes die zelfs ik, die trance totaal niet volgt, nog kon opnoemen.
Daarna was het de beurt aan Scot Project, ik weet niet precies wat hij in het eerste half uur aan het doen was, maar het had volgens mij (laat ik het zo zeggen, ik kende de platen niet) weinig met classics te maken. Halverwege begreep hij het eindelijk en startte hij Second Trip (SP Remix) in. Gelukkig ging het publiek ineens veel meer uit hun dak en vanaf dat moment was het ook een prima set met de bekende Scot Project platen. Weliswaar dezelfde platen als ik op HCOTB vorig jaar ook al had gehoord, maar gelukkig vervelen die platen nooit en mogen ze eigenlijk ook niet ontbreken in een classics set. Tempo zat er goed in (voor Hardtrance) op het eind van zijn set en de kicks en basslines waren om van te smullen.
Helaas was het geluid niet heel bijzonder en stond het veel te zacht; halverwege de stage kon je nog prima met elkaar praten. Dan beleef je de muziek toch een stuk minder, helemaal als die buitenlanders ook nog bij elke plaat die ze kennen gaan gillen, dan hoor je helemaal niets meer

. Het zou me overigens niet verbazen dat er meer buitenlanders waren dan Nederlanders, maar dat vind ik alleen maar mooi, dat ze vanuit heel Europa hier naartoe reizen speciaal voor de muziek.
Kai Tracid had een prima set, alleen niet voor het tijdstip waar hij stond, het tempo zat er toen net lekker in, maar Kai Tracid besloot zijn 1,5 urige set weer helemaal van voor af aan op te bouwen, waardoor we pas tijdens de laatste 5-6 platen weer op het tempo van Scot Project zaten. Hij opende met Universal Nation, die Yves Deruyter ook al draaide. Pff wat komt mij die plaat nu de strot uit, de melodie is erg lekker, maar niet 10 minuten lang continu hetzelfde en dan ook nog 2x op één dag.

Gelukkig draaide Mike Push hem zelf niet. De set afgesloten met, hoe kan het ook anders, 4 just 1 day, Trance & Acid en Conscious. Dat blijven gewoon heerlijke platen.
Heb Dumonde daarna niet echt meer meegekregen, het ging op dat moment allemaal een beetje langs me heen en heb me meer bezig gehouden met iemand zoeken die we kwijt waren. Organisatie was niet helemaal geweldig. Er stond nergens iets aangegeven mbt de pendelbussen, het is dat we met iemand waren die toevallig Zaterdag ookal geweest was, anders hadden we het nooit geweten. Een belachelijke 3 euro voor een muntje, 1,5 muntje voor een zakje patat, waar je vervolgens ook nog eens 10-15 minuten op moet wachten, omdat de patat op was. Verplicht WC-bandje voor 3 euro, moet zeggen dat het toilet op zich prima geregeld was. Voor de kluisjes moest je bij een willekeurig persoon die vooraan bij de kluisjes stond (geen tafel, geen bedrijfskleding niets..) en ik was alweer 7+5 euro kwijt. Tel daar de 37 euro entree, voor een kleinschalig feestje (man of 1500-2000) bij op en je kunt op zijn minst stellen dat het allemaal wel erg aan de dure kant is. Daarnaast was het geluid niet echt geweldig. Om toch nog af te sluiten met iets positiefs is dat ik naar binnen mocht nadat ik mijn ticket onderweg ben kwijtgeraakt

, want vriendelijk en behulpzaam was het personeel zeker.