Pr0sp3ct schreef:
Snap die hele hype rondom Titan niet. Hij heeft een paar lekkere plaatjes die ik af en toe luister (en daar zitten ook nog collabs bij). Maar meer als 5 zijn het er niet. Verder lijkt er altijd wel iets mis te gaan als hij moet performen en lijken zijn setjes veel op elkaar. Heb wel is aan mensen gevraagd wat ze nou zo geweldig aan hem vinden en krijg vaak antwoorden in de trend van : '' Het is zo een grote knuffelbeer'' etc.
Kan iemand mij enlighten hierover?

PS: C02 gaat samen met Radical set van de avond, zo niet het jaar neerzetten!
Het gaat voor mij om de total performance van een DJ. Daar hebben de track die hij draait, en hoe hij de die mixed en opbouwt een heel groot aandeel in, maar ook inderdaad hoe iemand eruit ziet, met zijn fans omgaat en hoe iemand zich gedraagt op het podium.
Titan's vóórkomen is natuurlijk best indrukwekkend, maar ook hoe hij, tijdens mijn eerste keer Titan, achter de tafel stond in Eindhoven bij Hard Nature was indrukwekkend, plus de set die hij toen draaide vond ik heerlijk en hard! Daarom keek ik bijvoorbeeld best wel uit naar optredens op DefQon1 en Decibel. DefQon1 was een teleurstelling performance-wise, en Decibel een groot succes.
En inderdaad gaat er vaak wat fout tijdens zijn setjes, ook weer in de Matrixx laatst gebeurde er weer iets. 't Zal waarschijnlijk deels liggen aan gebrek aan ervaring en deels aan een manier waarop hij draait, hier heb ik ook grote vraagtekens bij, want als het dus nog regelmatiger gaat gebeuren wordt 't gewoon vervelend en slecht!
De 'hype' zoals jij 't noemt, komt denk ik doordat hij dus een hele goede eerste indruk bij de meeste mensen heeft achter gelaten, mede door zijn performces en uitstraling op het podium en ook door een aantal lekkere platen. Het is niet zo dat je hem iedere week ergens ziet, dus voor veel mensen blijft die eerste indruk ook wel een tijdje hangen en vorm je tijdens het luisteren van zijn mixjes/setjes/nummers een extra goed beeld (ten minste, dat doe ik

). Dus vandaar denk ik dat veel mensen nog steeds uitkijken naar een optreden van hem!
Los van dat, is bij mij de 'hype' na de matrixx een stuk omlaag gegaan, weer een prima setje, maar er ging dus weer wat fout met het geluid. Ik dacht bij mezelf, hoe krijgt hij 't weer voor elkaar? Zo lastig is het toch niet om die shit gewoon goed op orde te hebben? Ook vond ik Kickin' Ass een rare keuze, en zo waren er nog wat plaatjes die ik niet helemaal geplaatst vond.
Al met al belooft Titan gewoon veel goeds voor de toekomst en is hij voor mij een verfrissing. Samen met JoS ook een heel energiek en jong duo, die nog wel een tijdje rond blijven hangen hoop ik!
Pr0sp3ct schreef:
Wat een geweldige tracklist
Sleepwalker, Fusion of sound, for the girls etc allemaal heerlijke tracks! Maar kijk zo een lijst kan ik ook wel draaien zonder dat mooie mixwerk dan, bedoelde gewoon meer wat hij zelf nou eigenlijk had geproduced/gemaakt.. Hij is dus een entertainer (volgens velen) en hij weet wat voor setjes die moet draaien, maar heb het gevoel dat mensen hem bijna op het niveau van bijv. een Crypsis hebben of zo en gezien zijn redelijk lege repertoire lijkt me dat beetje raar.
Hij is natuurlijk nog lang niet op het niveau van Crypsis, dat mag duidelijk zijn, en niet alleen vanwege zijn redelijk lege repertoire. Je moet het mixwerk en entertain gedeelte niet zo makkelijk der tussen proppen, dat is wel echt skill wat daar bij komt kijken. Hij gewoon nog lang niet zo groot en ervaren als Crypsis, en kan me haast niet voorstellen dat mensen hem op dat niveau hebben. EDIT: Denk dat je dit zelf ook wel realiseert, maar om even terug te komen op je gevoel... Denk dat dat gevoel niet klopt