Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2024 17:57 

Hardtraxx Elite

UptempoSoldaat0411 schreef:
snap dat ook niet man je draait al hardstyle wat vrij makkelijk is (buiten de paar dj's om die wel wat speciaals doen mja hoeveel zijn er dat nou echt) en dan ook nog gewoon schijt hebben aan concept. Eigenlijk is een grote dj gewoon altijd kutter dan een random setje van een hardtraxxer xd

Eens, alleen trekt dat helaas helemaal geen volle zaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2024 19:11 

Hardtraxx Veteran

pim__ schreef:
snap dat ook niet man je draait al hardstyle wat vrij makkelijk is (buiten de paar dj's om die wel wat speciaals doen mja hoeveel zijn er dat nou echt) en dan ook nog gewoon schijt hebben aan concept. Eigenlijk is een grote dj gewoon altijd kutter dan een random setje van een hardtraxxer xd

Eens, alleen trekt dat helaas helemaal geen volle zaal.

Niet met die instelling nee!1
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2024 19:48 

Hardtraxx Veteran

SL5961 schreef:
Ik zal vanavond een uitgebreid betoog schrijven.

Zoals beloofd.

Ik ben nagenoeg nuchter gebleven (was met de auto) dus heb nog iets meer details in mijn geheugen dan gemiddeld.

Ik zal voorop stellen dat ik niet de beroerdste ben en een verdwaalde plaat uit 2007/8/9 wel kan hendelen op dit feest (afhankelijk van welk nummer). Maar van de 6 artiesten die ik heb zien draaien maakten er 3 daaruit er echt een potje van.

Allereerst Trilok. Eerste helft van de set was nog wel vermakelijk, maar uiteindelijk besloot hij Digital Nation te draaien. :huh: Buiten het feit dat ik het een ongelofelijke schijtplaat vind (trauma's aan overgehouden toen Isaac deze op Qlimax in 2015 draaide, met al die verlepte buitenlanders om mij heen), is deze plaat veel te nieuw (2014), aardig misplaatst en je had een prima alternatief kunnen kiezen (Housenation Isaac Remix, waarom pak je die niet? 2007 weliswaar, maar paste er prima tussen). Na dit nummer ging zijn set verder bergafwaarts met o.a. een Angel en Shiverz waar ik hier niet op zat te wachten.

Dan Zany. Dit was wel het dieptepunt. Hij heeft welgeteld 2 platen van 2006 of ouder gedraaid. En als je dan al besluit om classics te draaien pak dan eens een keer wat verrassends. Maar nee hoor :sleep: Weer Angel, weer This Is Who We Are, Rage, Phases, Discorecord, Natural, Live The Moment.... Daarnaast nog een Dream Dust, Zatox - Winter, Code Black - You've Got The Love die ook totaal niet in dit concept passen imo. Zelfs Music Made Addict (The Prophet Remix) besloot hij te draaien, uit 2016 (!). Donder ff op man.
Ik heb Zany in 2 jaar tijd 4x solo zien draaien en 4x is het flink tegengevallen. Hij draait nauwelijks eigen platen meer op een aantal na terwijl hij een discografie heeft waar je U tegen zegt. En daarbuiten alleen maar de grootste hitjes. En het ergste is nog, iedere set is zowel qua eigen platen als van andere artiesten voor 90% hetzelfde. Ik heb Winter van Zatox bijv 4x live gehoord afgelopen 2 jaar en dat was 4x bij hem. In het verleden hield hij zich ook niet altijd aan het concept, maar wist hij wel boeiende sets met een leuke platenkeuze af te leveren. En heb ook echt memorabele sets meegemaakt van deze man (Intents 2015 en Genesis 2019 om er even 2 te noemen).
Waar Zany eerst altijd een must see was op een classics/early podium, omdat zijn eigen platen geweldig blijven en hij daarbuiten ook altijd leuk draaide, is dat nu totaal niet meer. Ik ga het voortaan maar vermijden of er alleen heen bij gebrek aan beter. Mijn vertrouwen in deze man is in redelijk korte tijd volledig naar het nulpunt gedaald. Het is van niveautje Luna geworden en misschien nog wel lager. Misschien moet hij maar volledig in de Freestyle blijven hangen, want daar lijkt hij zijn draai goed te hebben gevonden (correct me if i'm wrong). Met de classics sets die hij aflevert de laatste tijd gaat hij straks de hele goede status die hij, ondanks mijn betoog, nog steeds bij mij heeft, nog vernaggelen. En dat zou doodzonde zijn :x

Pavo trouwens niet te vergeten. Hij heeft mij vaak goed verrast met zijn platenkeuzes (Supersized Kingsday 2019 en Decibel 2023). Maar ook hij heeft een aantal planken flink misgeslagen. Hij opende met Shizzle My Dizzle (The Prophet Remuxx) en daarachter Stampuhh (The Prophet's Stamp Remix) uit 2017, nieuwste plaat van de avond. Daarachter nog die Cocaine MF Alpha2 Remix. Ik snap bij alle 3 de platen niet waarom je niet het origineel kan draaien. Hierna werd het wel wat beter maar het waren nog steeds voornamelijk classics. Een Zatox - So High en A Kay A waren dan nog wel leuk om te horen (ook mooi zijn paniek in de ogen toen hij A Kay A probeerde uit te mixen :lol: ) Na een halfuur in zijn set weer richting huis vertrokken.

Ik heb me er al bij neergelegd op grotere feesten en classics podia (zoals Magenta op Defqon) weinig tot geen Early meer te horen, maar als het voor de bovenstaande artiesten zelfs te moeilijk is zich aan het concept te houden op een klein feestje met 100-200 man, dan wordt het hem niet meer vrees ik. Ik begreep dat er zelfs mensen vanuit Enschede naar Eindhoven zijn gekomen om juist platen uit deze jaartallen te kunnen horen, dan kom je mooi van een koude kermis thuis... Misschien maar accepteren dat echte Early feesten er niet meer inzitten en Hardclassics Festival jaarlijks als vaste prik meenemen (want daar heb ik wel heel veel Early gehoord dit jaar).

Om maar even positief af te sluiten: verder wel een erg leuk en gezellig feest gehad, en de andere 3 onbekende DJ's hebben wel echt heerlijk gedraaid en op een verdwaalde plaat uit 2007 na zich ook aan het concept gehouden. Weliswaar veel hitjes, maar daar kom ik in de Early ook wel een beetje voor :P Ik vond Genius denk ik de leukste set hebben van de avond. Veel oude Isaac platen die je nooit meer hoort, afgewisseld met een Strike Again 2004, Our Power, Bring That Shit Back, Chiren - Equalize It en Smack My Derb. Top! :thumbsup: Maar ook DJ Furiate en Re-Generate waren een positieve vermelding waard :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2024 09:49 

Hardtraxx Veteran

SL5961 schreef:
Shiverz

Insane. Ging iedereen ook TEDEEE schreeuwen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2024 10:25 

Hardtraxx Veteran

Jup... Is gewoon geen ene donder meer aan op deze manier. En elke keer probeer je het een kans te geven, maar het wordt met het jaar droeviger. Op de Magenta heb je ook al geen early hs meer (en als je dan een <2006 plaat hoort is het vaak zo'n gare kick-edit). Ik probeer echt wel positief te zijn, maar als je je als dj/organisatie ook gewoon niet aan de jaartallen houdt die je vooraf op je fucking poster zet :P .....
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2024 10:44 

Hardtraxx Veteran

Remi schreef:
corneelwr schreef:
poster .....

'poster'
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2024 12:11 

Hardtraxxer

@Lommen, top verslag! Hoewel ik niet echt meer naar Hardstyle feesten ga (wist niet of jullie dat wisten haha) vind ik het toch altijd leuk om dit soort dingen te lezen :)

Remi schreef:
Remi schreef:
corneelwr schreef:
poster .....

'poster'

hou het oldschool neef
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2024 12:28 

Hardtraxx Veteran

Je kunt gewoon nergens meer Early Hardstyle verwachten, zo jammer, dan wordt je geboekt om weer eens Early Hardstyle te draaien ipv Classic Hardstyle, waar het publiek ook duidelijk op zat te wachten, en dan draai je telkens weer classics of te nieuw.

Hebben ze er gewoon schijt aan, of snappen ze zelf het verschil niet?

Dat een Zany op een wat meer lokaal festival met van alles wat op de line-up (Paperclip, Groove Garden bvb) wat nieuwer en toegankelijker draait begrijp ik nog wel, maar hier komen mensen voor Early HS, en om het oudere werk uit de artiesten hun discografie te horen. Classics liefhebbers konden deze dag naar Origins RR, XXlerator of Indicator.

Trilok (& Chiren) vorig jaar op Hardclassics ook al, gaan ze halverwege hun set Technoboy - Rage inmixen, als ik die stijl zou willen horen, loop ik wel 50 meter verder naar de mainstage.

Ik vind dat je als artiest zo'n eenvoudig concept als '2002-2006' toch wel moet kunnen aanhouden, toch?

En als ze nou maandelijks in die stijl zouden 'moeten' draaien (je kan ook gewoon 'nee' zeggen tegen een boeking lijkt me), zou ik het nog wel begrijpen dat je ook een keer wat nieuwer wil draaien, zeker wanneer het je eigen werk zou betreffen (nu niet het geval), maar er zijn nooit meer Early Hardstyle feesten, en op deze manier sla je alle enthousiasme daarvoor vanuit het publiek ook wel dood, het wordt gewoon eigenhandig de nek omgedraaid door die DJ's.

Einde rant.

Furiate, Re-Generate en Genius hebben wel leuke sets neergezet.

Mochten ze dit nog een keer organiseren, dan hopelijk met DJ's die het wat beter snappen, Thera, Geck-O bijvoorbeeld, en amateur DJ's :whistle: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2024 13:12 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Hebben ze er gewoon schijt aan, of snappen ze zelf het verschil niet?

Ze hebben er schijt aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2024 14:50 

Hardtraxx Newbie

SL5961 schreef:
SL5961 schreef:
Ik zal vanavond een uitgebreid betoog schrijven.

mensen vanuit Enschede

ja hoi! kameraad (lange jongen) en ik kwamen inderdaad vanuit de buurt van Enschede naar dit feestje, kleine 2 uur rijden. gelokt door het concept, door de jaren 2002-2006 op de poster / "poster".

maar zoals al uitgebreid gemeld in de posts hierboven, met name Zany maakte er een potje van. hoe leuk sommige tracks ook waren, hij leek nauwelijks moeite te doen om zich aan de genoemde jaren te houden :/ denk dat de organisatie het wel benoemd heeft, maar dat meneer zich daar dus niet veel van aangetrokken heeft...... wij zijn uiteindelijk rond half 3 richting huis gegaan, toen waren we Pavo ook wel zat :P

verder wel leuk en gezellig feestje, Genius inderdaad beste set van de avond. en gelukkig al met al wel veel leuke platen gehoord!

zal denk ik voortaan wel de 'early' stages en feesten laten voor wat het is, valt toch elke keer tegen door hitjes / dezelfde platenkeuze / niet-aan-het-concept-houdende-want-ik-ben-een-grote-naam-artiesten. een keer HardClassics staat nog wel op het lijstje, maar dat zal dan met overnachting ofzo moeten worden :D of wat meer in de buurt, zoals Zak the Reunion: https://www.facebook.com/events/904157601772824 :thumbsup:

(oude account kreeg ik niet meer aan de praat, dan maar zo)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2024 14:53 

Hardtraxx Newbie

Alm1ghty schreef:
SL5961 schreef:
Shiverz

Insane. Ging iedereen ook TEDEEE schreeuwen?

dat was wel mijn verwachting, maar gelukkig waren er allemaal 'normale' mensen :cool: en de plaat werd redelijk vlot weer doorgemixt :P
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten