Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2019 11:24 
 
Hardtraxx Addict

Jammer dat de raw zo vol zat idd door de regen, grote gedeelte van raw gemist waar ik graag bij had willen zijn. Uiteindelijk toch maar naar de mainstage gegaan want binnen in de raw tent werd het hem echt niet.

Rejecta & Radical op de main was top :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2019 15:06 
 
Hardtraxxer

Eerste keer Dreamfields. Ook even verslagje van mijn kant:

Rond 13.30 vanaf een camping naar het terrein gelopen en we konden vlot doorlopen. Even alle stages bekeken. Zag er allemaal verzorgd uit. Om 14.00 bij Ecstatic gaan staan. Geluid stond nog niet goed afgesteld en was niet best. Dit was later op de dag trouwens helemaal verholpen en was het geluid perfect. Na die set bij La Fuente gaan kijken.
Het was overal nog vrij rustig en tam, maar ik moet zelf ook altijd even in zo'n festival komen. Om 16.00 naar Devin Wild & Keltek gegaan. Lekkere euforische set met goede nummers. En toen kwamen de buien >.<...

Dat was wel even balen en de verschillende weerapps gaven aan dat hele avond zou blijven regenen. We zijn onder een tent gaan zetten met picknicktafels en vanaf daar maar eten gehaald en gewacht tot de buien over waren. Wel leuk dat er nog twee mannen met Afrikaanse trommels (ken de namen van de instrumenten zo even niet :$ ) er in beetje sfeer in kwamen brengen onder de menigte bij die tent, was leuk gedaan. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee. Ik heb nog een deel van Wildstylez mee kunnen pakken. Toen was het tijd voor Headhunterz. Af en toe vind ik het hele idee achter de artiest Headhunterz iets te gemaakt met al die emoties van hem en de grootse come-back van Headhunterz toentertijd. Maar ik weet niet wat het met hem is, maar ik begin toch wel steeds meer waardering voor zijn muziek en performance te krijgen. Wanneer hij er staat gebeurd echt wat. Hij pakt zelf die microfoon, staat voor op het podium, zijn nummers zijn al die jaren van hoog niveau. Zo'n nummer als scrap attack of our church bijvoorbeeld zorgen er meteen voor dat iedereen meedoet met een grote glimlach op zijn of haar gezicht, dan ben je toch wel een baas in mijn ogen.

Toen was het tijd voor B-Freqz. Dat is toch het stijltje waar ik het meeste van hou en ik vond het maximaal genieten. Noisecontrollers de helft van meegekregen, want halverwege naar de tent met Raw gegaan. Ik vond Noisecontrollers wat bijzonder geprogrammeerd zo na B-Freqz. Het aantal bpm moest soms dan ook opgepitcht worden en verder vond ik het niet heel bijzonder. Clockartz helaas moeten missen. Rise of Rejecta was ik ook heel benieuwd naar en ik ben zeer positief verrast. Werkelijk waar ieder nummer is raak tijdens dat half uur, wat een set was dat! Zeer goede nummers in mijn ogen die het op zo'n feest erg goed doen. Angels in the sky, Followed, Rise of Rejecta, Hardness :thumbsup:. Tijdens die set komt er een jongen voorbij lopen met een glimlach van oor tot oor. Helemaal gelukkig, viel echt op. We gaan even goed samen los en hij zegt tegen me: Dit is mijn eerste hardstylefeest en ik vind het helemaal geweldig! En hop, daar ging hij weer door met springen. Mooie kerel was dat, echt van genoten. RR het laatste half uur kan ik zelf niet zoveel mee en de beentjes hadden het ondertussen ook begeven. Vind ik soms wel eens jammer dat het allemaal maar harder en lomper moet richting het eind van zo'n feest. We zijn naar achteren gegaan om de eindshow goed te kunnen zien. Ook dit was erg goed verzorgd qua platenkeuze en vuurwerk :clap:
Tot slot nog een compliment voor MC da Syndrome. Laatste keer dat hij op een feest stond waar ik ook was was Q-Base een paar jaar geleden. Ook nu weer ontzettend van hem genoten. Goede interactie met het publiek, gaat zelf goed los, niet te veel gepraat tussendoor. Precies zoals het in mijn ogen hoort te zijn :thumbsup:

Ondanks de buien eind van de middag en begin van de avond een erg leuke dag gehad. Alle podia liggen kort op elkaar, terrein is mooi aan het water, leuke en gemoedelijke sfeer onder het publiek. Volgend jaar hoogstwaarschijnlijk weer naar Dreamfields.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2019 15:29 
 
Hardtraxxer

https://www.gelderlander.nl/zevenaar/tr ... ~af5f5283/

Heeft iemand hier nog iets van meegekregen trouwens?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2019 15:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ondanks het weer een heerlijk feest gehad

Kwamen binnen tijdens Ecstatic, wat meteen een heerlijke opener was. Daarna richting de Raw gegaan, stukje Sub Sonik gezien, wat wel vermakelijk was. En daarna MYST, die echt een heerlijke set neerzette, wat kan ik genieten van zijn stijl. Beetje jammer dat Apexx niet kwam (vlucht was vertraagd), en vond de MYST vs DnR vs Vertile set (dat Apexx vervangde) maar een beetje raar...
Hierna kwam een van de sets waar ik het meest naar uitkeek: Crypsis. Ik had Crypsis al een hele tijd niet meer gezien en vind zijn laatste tracks echt geweldig. De set zelf was wel heel fijn (mixwerk :drool: ), maar helaas begon het tijdens deze set te regenen en werd het echt veel te druk in die tent.
Hierna maar naar Wildstylez en daarna Headhunterz gegaan, die beiden lekkere sets draaiden. Was vooral benieuwd naar Headhunterz, gezien ik zijn Defqon set niet zo bijzonder vond, maar ik vond dat hem hier wel lekker draaien!
Hierna terug naar de rest van de groep gegaan in de Raw, waar het nog steeds net zo druk was. Gelukkig werd het tijdens de spooncase een stuk rustiger
De spooncase was dan ook meteen het hoogtepunt van de dag! Eerst een half uurtje The Purge LIVE, wat wel lekker klonk maar er waren helaas wat problemen met het apparatuur. Daarna ging ik er vanuit dat Mind Dimension LIVE zou komen, maar in plaats daarvan stond Genox daar? Maar mij hoor je niet klagen gezien Genox een geweldige set neerzette, wat zijn die platen vet live! Hierna de afsluitset van The Purge vs Vyral vs Genox vs Stratos (die Mind Dimension vervangde), en dit was echt een uur lang genieten. Het was op dit moment heel rustig in die tent, maar wat een geweldige sfeer hing daar :loving: . Na de spooncase maar naar huis gegaan, was helemaal gesloopt :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2019 16:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jawel schreef:
https://www.gelderlander.nl/zevenaar/traumaheli-landt-bij-dreamfields-festivalbezoeker-met-spoed-naar-ziekenhuis~af5f5283/

Heeft iemand hier nog iets van meegekregen trouwens?


Herinner me wel dat ik een keer een traumaheli langs zag vliegen
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2019 18:12 
 
Hardtraxxer

Was mooi! Binnengekomen rond 2 uur en rondgelopen over het terrein. Alles was nog erg stug en nergens was echt sfeer leek het (bij de raw nog het beste). Paar biertjes gedronken op de hardstyle main en daarna terug de raw tent in, waar het bij Sub Sonik al keihard los ging! Daarna MYST, wat een hele goede set was. Daarna even gaan kijken bij Keltek vs. Devin Wild maar daar was het vrij rustig en stond het best wel stil. Wel goeie nummers gehoord. Daarna voor mij de set van de dag, Crypsis. We konden nog net op tijd de raw tent in maar toen we er eenmaal stonden stond het bomvol doordat het buiten regende. Je kon echt geen kant meer op, en inderdaad stonden er mensen in de tent die er niks mee te maken hadden en maar dom stonden te kijken. Crypsis mixte heel goed waardoor er een zieke drive in de set zat. Daarna weinig meegekregen van Delete vs. Rebelion omdat we de tent even uitgingen en er natuurlijk niet meer in kwamen door de drukte. Daarna een goeie plek vooraan gekozen voor Act Of Rage, Rooler en E-Force & Regain. Alledrie prima sets! Daarna naar de main gegaan voor Noisecontrollers maar die draaide voor het tijdstip niet heel best vond ik. Hij draaide bijvoorbeeld dat deuntje van Seven Nation Army wat je 20000 keer per festival hoort. Hij had beter platen als Vampire, E=NC2 kunnen draaien. Daarna Clockartz, waar in het begin de hoeveelheid breaks wel heel hoog was. Wel fijn dat ze Angel draaiden. Helaas stond ik bij de WC's toen Prisma gedraaid werd, maar zelfs daar kon ik horen dat dat echt tering hard ging. Daarna Rejecta en Radical die precies draaiden wat je kon verwachten. Was wel prima. De 2e kick van Brutal 8.0 ging ook echt hard. Nog even de endshow gekeken wat ook wel lachen was. Vandaag helemaal naar de ratten maar het was een geweldig feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2019 21:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Spooncase was echt niet normaal!! :surrender: :worship:
Twee uur lang met een glimlach van oor tot oor gestaan en compleet uit me stekker gegaan. Alleen maar dikke platen gehoord, zoals vele nieuwe platen van The Purge, de nieuwe collab van Vyral en Kruelty en natuurlijk de klassiekers als Formula, Zimmersion 2,0 en Explosions. De tent stond niet echt vol, maar degene die er wel bij waren zorgden voor een geweldige sfeer!! Na deze set was ik helemaal kapot, dus zijn wij lekker naar huis gegaan.

Daarnaast ook enorm genoten van B-Freqz live op de main in de regen, Ecstatic op de main, MYST in de rawtent, Rebelion & Delete in de rawtent en Crypsis live in de rawtent (wat een heerlijk mixwerk :drool: ).

Overigens wel onwijs gestoord aan het publiek wat er rondliep. De hele tijd lopende mensen in de rawtent waardoor je niet lang op je plek kon genieten van de muziek omdat er weer mensen langs wilden. Daarnaast ook veel mensen die je gewoon aan de kant duwden en geen sorry zeiden, terwijl ik dit normaal gesproken echt zelden meemaak op hardstylefeesten. Vrij asociaal volk. Ook het vdk gehalte icm veel (zeer) bezopen bezoekers vond ik niet meewerken aan mijn beeld over de bezoekers van dit feest. Stages en geluid (eind middag + avond) waren wel top.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2019 09:53 
 
Hardtraxxer

Een van de mindere edities van Dreamfields so far, maar volledig buiten de schuld van de organisatie om. Mensen die uren lang aan het schuilen waren in de tenten maar ook mensen die decoratie van de hekken trokken om onder te schuilen... beetje jammer.

Toen de regen voorbij was in ieder geval nog een heerlijke afsluiting gehad op de main. Eerst Noisecontrollers die met een hitjesparade de sfeer er terug in bracht en daarna Clockartz met een heerlijke combinatie van sfeervolle platen en ramplaten. Chord V voor het eerst live gehoord, meters kippenvel zo dik... Daarna Rejecta, ik denk dat hij wel het hoogtepunt was van de avond. Ongekend hoe hard hij het afgelopen jaar is gegroeid. Tijdens Radical naar huis gegaan om de grootste drukte voor te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2019 12:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wegens het slechte weer buiten op de mainstage gaan staan ipv binnen in de raw tent. Daar had je geen centimeter plaats door mensen die kwamen schuilen en niets met de muziek te maken hadden.
Daardoor andere setjes gehoord dan gepland, maar dat was verrassend leuk.
In de regen staan ook enkel mensen die écht willen feesten, dus lekker veel plaats en toffe sfeer.
Geld vragen voor een stomme poncho is nu ook wel overdreven... Een vriend van mij is een aantal bars/standjes af gegaan en afhankelijk van de locatie en het aanbod varieërde de prijs tussen de 2 en 5 euro?! :lol:

Die 2 uur spooncase hebben de dag uiteraard gemaakt.
Wat een geluid en sfeer pfff :love: :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2019 13:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk feest zoals altijd maar de regen heeft het voor mij wel verziekt en zodoende rond 2200 ofzo al naar huis gegaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2019 14:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heel vet feest qua sets en decoratie, alleen de regen heeft inderdaad veel roet in het eten gegooid. Ik vind het wel erg jammer dat er niks geregeld was qua schuilplaatsen of meer poncho's aangezien het wel voorspeld was. Iedereen propte in de kleine festival tentjes, er werden banken omver gegooid om onder te schuilen, decor werd los getrokken en omhoog gehouden, erg bijzonder allemaal.

Eerst zeiknat geregend omdat schuilen bijna nergens mogelijk was, daarna 30 minuten als sardientjes in blik bij Rooler staan, fijn om op te drogen maar om nou te zeggen dat ik van de vette set kon genieten is een ander verhaal. Vooral omdat iedereen ook nog eens super opgefokt begon te doen voor een droog plekje en daar ontzettend veel duw en trek werk bij kwam kijken...

Gelukkig heeft de Spoontech showcase erg veel goed gemaakt, ongelooflijk gaaf was dat! Wel jammer dat Mind Dimension niet kon komen, maar dat half uurtje Genox was ook erg gaaf. Ecstatic en Devin Wild vs KELTEK ook hele vette sets en dikke + voor de hardstyle mainstage weer.

Ik begrijp dat de organisatie het weer en het gedrag van bezoekers niet in handen heeft, maar iets meer voorzorgsmaatregelen hadden wel veel van dit kunnen voorkomen, erg jammer. Volgend jaar valt Dreamfields op mijn verjaardag, hopen dat het dan weer zo goed bevalt als 2018 :).
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten