Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2019 22:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Gisteren naar DOOM geweest. Bizarre dag gehad al zeg ik het zelf. Over het feest zelf: Prima setjes gehoord van Riot Shift, Regain, Delete en Mind Dimension & The Purge. De sfeer tijdens de set van Delete was grandioos, iedereen van voor tot achter ging compleet los. Overall was sfeer ook echt goed, er waren veel dedicated fans van de artiesten die op de line up stonden. Dit was te merken aan het aantal personen dat merchandise aanhadden van zijn/haar favoriete artiest. Een verbeterpunt was toch wel het geluid, dit was zeker de eerste uren echt dramatisch. Hierdoor kwam ik niet echt lekker in de eerste setjes. Had het gevoel dat het beter werd tijdens Regain en Rebelion. Zeker vooraan was het uiteindelijk goed te doen. Voor mij was het een prima feest!

Maar het had één keerzijde..

Hoe ik het mindere gedeelte van het feest ervaren heb is als volgt:

Rond een uur of 7 stond ik iets voor het paneel waar het licht en geluid werd geregeld. Bij het begin van de set van Rebelion hoorde ik en mijn vrienden ineens een groep ''NIJMEGEN HOOLIGANS'' roepen. Toen ik acheterom keek zag ik een groep dreigend overkomende groep mannen. Wij zijn toen meteen weggegaan en zagen toen we langs het paneel liepen dat er twee van die 'hooligans' probeerden de stekkers uit het paneel te trekken. Ik en en een vriend hebben toen de beveiliging ingelicht. Waarna de beveiliger in zijn eentje naar die groep van 20 a 25 man ging. Daar gebeurde vrij weinig, want even later zag ik ze daar nog steeds staan. Toen rond een uur of half 9 tijdens de set van Mind Dimension & The Purge werden wij op dezelfde plek bekogeld met bier door diezelfde gasten. Toen zijn wij maar naar voren gegaan. Toen hadden wij nog geen idee wat deze gasten later allemaal hebben aangericht. Eenmaal vooraan kreeg ik van verschillende vrienden appjes met waarschuwingen dat er een groep hooligans doelbewust het feest proberen te saboteren en spullen aan het vernielen zijn. Ook hoorde ik toen dat ze de organisator, Dennis Knipping, te grazen wilden nemen. Aan het eind van de set van Delete kwam de organisator aan het woord en die vroeg of die gasten wilden oprotten en anders zou het feest worden afgelast. Niet veel later kwam er nog iemand van de organisatie het podium op en zei dat er van alles vernield was. Er zou voor 80 duizend euro schade zijn. Wat bleek dus, iemand van die gasten vond het zo leuk om met een brandweerslang over de aparatuur te spuiten. De lichtinstallatie was dus vernield, hierdoor gingen de LEDS/lasers niet meer aan. Alleen de spots deden het nog. Diegene van de organisatie zei op dat moment dat het feest tot half 11 zou duren omdat de organisatie de veiligheid en de show niet meer kon waarborgen. Vanaf dat moment veranderde de sfeer ook in de zaal. Iedereen begon te appen en om zich heen te kijken. Voor mij was het feest toen ook wel over, er hing een gespannen sfeer. Wij zijn toen rond half 11 naar buiten gelopen om naar huis te gaan. Toen we naar buiten liepen stonden daar 5 politiebusjes en nog een aantal politiewagens bij de uitgangen.

Al met al een hele trieste gebeurtenis. Een groep hooligans die niks maar dan ook niks met hardstyle te maken hebben komen een feest waar zo'n 900 man op afkomt verzieken omwille van voetbal. Ik heb zoiets in al die jaren dat ik naar hardsylefeesten ga nog nooit meegemaakt. Ik vind het vooral verschrikkelijk voor alle betrokkenen van de organisatie, zij hebben maandenlang dag en nacht gewerkt om er een mooi feest van te maken en dan heb je een paar hersenlozen die je feest komen verstoren. Het feest is naar mijn idee ook prima gelukt: een uitverkocht feest, een sterke line-up en een uitbreiding naar een grotere locatie. Veel respect voor de organisatie en ik hoop van harte dat diegene die hier verantwoordelijk voor zijn moeten opdraaien voor de kosten en de geleden schade.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2019 22:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

WTF is dit dan. Diep triest en ik hoop dat ze alles lekker mogen betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 00:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Kunnen die downies hun eigen club niet slopen, stukje karma dat ze de dag erop gewoon weer verliezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 09:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jezus man wat een verhaal.. :huh: Maar waren er niet genoeg beveiligers om die debielen der uit te knikkeren alvorens ze zich zo gingen gedragen? Is lastig i know maar als ze die leuzen beginnen te scanderen dan weet je dat je in moet grijpen toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 09:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Was naar mijn mening heel weinig beveiliging aanwezig
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 09:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Om 25 hooligans er uit te knikkeren heb je meestal wel een behoorlijk aantal beveiligers nodig, zijn geen mensen die zich makkelijk laten wegwerken. En gezien de bezoekersgrootte van het feest en de locatie denk ik niet dat zo veel beveiligers in eerste instantie nodig waren?

Denk dat vanaf het moment dat je doorhebt dat er hooligans zijn die zich begonnen te misdragen, het beste de politie kan worden gebeld als je niet genoeg beveiligers hebt. Gedane zaak natuurlijk, politie stond er, maar geen idee of ze ook binnen daadwerkelijk de mensen hebben opgepakt.

Ook geen idee of de schade van de locatie of de organisatie is. Zo plat gezien, lijkt het me dat de schade in eerste instantie wordt verhaald op de organisatoren wegens het gebrek aan beveiliging of het niet er uit knikkeren van die mensen (of niet eerder politie bellen en binnen laten komen voor arrestaties). En dat het aan de organisator is om een proces verbaal op te starten tegen die hooligans.

Kutte is dat ze waarschijnlijk niet kunnen zien wie ze zijn als ze niet zijn aangehouden, ook niet aan de hand van de tickets natuurijk, als ze uberhaupt geen deurtickets hebben gehaald. Plus de politie is vaak behoorlijk overbezet en hebben voor dit soort incidenten haast geen mankracht en zullen dan ook geen onderzoek starten.

Het ligt er dus allemaal een beetje aan of de politie ook daadwerkelijk een paar van die gasten heeft aangehouden, dan moet het behalve de imagoschade en fysieke/mentale schade aan personen, geen issue zijn om dit in ieder geval door het OM op te laten pakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 10:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Er was idd haast geen beveiliging aanwezig. Bizar wat er dus allemaal gebeurd is, en dat ik daar zelf echt helemaal niks van gemerkt heb... Hoop dat ze stevig aangepakt kunnen worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 10:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
En gezien de bezoekersgrootte van het feest en de locatie denk ik niet dat zo veel beveiligers in eerste instantie nodig waren?

Inderdaad, in de regel (bij ons in het dorp) wordt geëist dat je 1 beveiliger per 250 bezoeker hebt. Dus reken maar uit. Gemeente stelt dit aantal vast, weet niet hoe dit in Nijmegen is vastgelegd. Desalniettemin een bizar verhaal..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 14:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PEPii schreef:
Ook hoorde ik toen dat ze de organisator, Dennis Knipping, te grazen wilden nemen.

Voor zover ik het weet, niet met Dennis.

Broken Balance schreef:
(of niet eerder politie bellen en binnen laten komen voor arrestaties)

Die was direct gebeld maar deden niets.

Zaterdagavond leek het nog wel grappig maar ik had geen idee dat het zó erg zou zijn. Teringsneu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 14:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik vond

Alm1ghty schreef:
Relentless Bass schreef:
Zit bij mensen in de trein die er heen zijn geweest (ik zelf niet). MC Focus klap gehad van een stoel?

Hoop dat die stoel eruit gepleurd is :thumbdown:


eigenlijk ook best een goede grap van je.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 15:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PEPii schreef:
Uiterst triest verhaal


Jezus hoe triest ben je dan om zo een feest te verzieken.
Ik hoop dat de daders snel gepakt worden...
Ik ben blij dat ik zoiets nooit heb mee hoeven maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 15:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ben je lekker mee als organisatie... Wat zuur zeg.. Hoop dat ze inderdaad opgepakt worden en flink kunnen gaan dokken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 16:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Die hooligans zijn ook via de artist lounge naar binnen gestormd zonder een ticket te hebben gehad. Uiteindelijk zijn zij dus in de zaal gekomen en vanaf dat moment is het natuurlijk moeilijk om te zien wie er bij die hooligans hoorden. Je gaat dan oordelen op het uiterlijk en de agresieve houding van die gasten, want ze waren zeker wel te herkennen. Het aantal beveiligers viel mij ook op. Normaal zie je nog wel eens beveiligers dicht bij het podium of rondom de zaal staan, maar die waren nu nergens te bekennen. Maar toen ik de beveiliging wilde inlichten over die gasten moest ik helemaal naar de ingang. Daar vond ik pas de eerste beveiliger. Het is wat mij betreft ook logisch dat gezien het aantal beveiligers zij niet bij machte waren om de 20 a 25 hooligans op te pakken.

Ik gok zomaar dat ze als politie/ME niet zijn binnengevallen om de volgende redenen:
1) Wanneer je als politie binnenvalt onstaat er paniek bij het publiek. Zeker gezien het feit dat sommige bezoekers niks van het hele incident hebben meegekregen.
2) Wanneer je als politie binnenkomt verspreiden de hooligans zich wss gewoon door het publiek en zul je niet zo 1 2 3 iemand vinden.

Alm1ghty schreef:
PEPii schreef:
Ook hoorde ik toen dat ze de organisator, Dennis Knipping, te grazen wilden nemen.


Voor zover ik het weet, niet met Dennis.


Achteraf hoorde ik ook dat het niet om Dennis ging, want naar mijn weten is hij voor AZ Alkmaar. Mij is het vooralsnog ook niet duidelijk voor welk persoon of welke personen ze nou precies kwamen. Het leek erop dat ze doelbewust voor de organisatie kwamen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 16:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik denk dat het preventief binnenkomen van de politie ook niet zou werken nee, maar zodra het los ging zou de Politie wel naar binnen moeten gezien het dan op "heterdaad" is.

Dat is denk ik het slimste gezien de omstandigheden, dan isoleer je het het meest. Maar dit is allemaal achteraf natuurlijk, hoop dat er in ieder geval een paar zijn opgepakt die voor de kosten opdraaien, als ze het niet hebben gedaan biechten ze maar op wie het wel waren en dan dokken die maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 16:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ik denk dat het preventief binnenkomen van de politie ook niet zou werken nee, maar zodra het los ging zou de Politie wel naar binnen moeten gezien het dan op "heterdaad" is.

Dat is denk ik het slimste gezien de omstandigheden, dan isoleer je het het meest. Maar dit is allemaal achteraf natuurlijk, hoop dat er in ieder geval een paar zijn opgepakt die voor de kosten opdraaien, als ze het niet hebben gedaan biechten ze maar op wie het wel waren en dan dokken die maar.


Nee ben ik het mee eens. Maar het is natuurlijk altijd achteraf makkelijker praten over hoe en wat. Achteraf denk ik ook dat het verstandiger was om binnen te vallen. Aangezien vanaf het moment dat ze Nijmegen Hooligans begonnen te schreeuwen rond 7 uur tot het moment dat de installatie stuk is gemaakt er een aantal uren tussen zaten. De hooligans hebben in de tussentijd gewoon vrij spel gehad om het feest nog verder te verstoren en uiteindelijk is hen dat ook gelukt.

Ik hoop ook van harte dat we snel iets te horen krijgen of er verdachten zijn aangehouden en of zij mogen opdraaien voor de geleden schade. Zulke gasten moeten wij in de scene helemaal niet hebben, dit past helemaal niet bij 'onze' feesten. Het is daarom prachtig om te zien hoeveel steun de organisatie krijgt van iedereen binnen de scene. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 16:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Is ook niet echt iets wat bij de scene geassocieerd wordt denk ik. Hooligans waren gewoon toevallig daar, heeft niks met hardstyle of het feest te maken. Het feest was in essentie gewoon op de verkeerde plek en op het verkeerde moment :P

Bij Convoi hebben we ook wel eens gehad dat een groep FC Groningen hooligans vooraan stonden zelf een moshpit te houden, ze sloopten alleen de mensen naast hun en maakten rotzooi maar ze maakten verder niks kapot, en dat was dan ook een groepje van hooguit 8. Het is meestal echt enorm willekeurig waar dat soort mensen eindigen, maar net waar ze het meeste vdk/dronken kunnen doen wat ze niet laten kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 16:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Tuurlijk, maar de media is er tegenwoordig goed in om hardstyle in kwaad daglicht te zetten. Terwijl dit hele voorval niks met hardstyle te maken heeft, maar puur voetbal gerelateerd is. Maar uiteindelijk maakt dat niet zo heel veel uit, iedereen die een beetje verstand heeft weet dat dit voorval buiten de macht van de organisatie viel. Sluit me ook aan bij wat je zegt, het feest was op het verkeerde moment en op de verkeerde plaats.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten