Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2014 21:59 

Hardtraxx Addict

Ik hoop dat het het goede sub forum hier voor is..

Ik las ooit eens dat als je vraagt naar kraanwater (dus niet geflest) dat ze er dan theoretisch niks voor morgen vragen.­

Is dit zo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2014 23:55 

Donateur

In de horeca in elk geval niet. Google maar eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2014 23:59 

Hardtraxx Veteran

Zoals hierboven; in restaurant krijg je meestal kraanwater gratis, dit ook als je vraagt en zegt dat het bijv. Voor medicatie is krijg je het zo.

Op festivals betaal je vaak gelijk een flesje en soms kan je hervullen, maar al vaker gezien dat ze dit niet op prijs stellen. Ik vind dat je als je een fles of beker gekocht heb je het dan verder gratis moet kunnen krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2014 00:01 

Donateur

Vaak is er trouwens niet eens stromend water achter de bar aanwezig..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2014 00:04 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Vaak is er trouwens niet eens stromend water achter de bar aanwezig..

Ik zie het meestal alleen bij de toiletten waarbij het water er met kleine beetjes uitkomt. Misschien indoor anders dan outdoor.

Maar ze moeten het waarschijnlijk hebben van het verkopen van drank
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2014 00:33 

Hardtraxx Addict

In Frankrijk is er wel een wet dat je in elk restaurant gratis water moet kunnen verkrijgen, maar in Nederland niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2014 09:16 

Donateur

Citaat:
Voedsel en Waren Autoriteit
We hebben de vraag voorgelegd aan de Voedsel en Waren Autoriteit. Het antwoord: Restaurants en andere horecagelegenheden zijn, wettelijk gezien, niet verplicht, indien kraanwater wordt besteld, om kraanwater te leveren.

Geen wettelijke basis
Er is geen wettelijke basis dat een restaurantbezoeker dat bij een horeca-exploitant zou kunnen afdwingen. Het hangt volledig af van de bereidwilligheid van de betreffende ondernemer. Indien de horeca-exploitant, wellicht uit commerciële overwegingen, weigert “kraan- of leidingwater” te leveren, dan is dat zijn beslissing.

Dat zo’n beslissing, om geen kraanwater op bestelling te leveren, niet klantvriendelijk is, daarover is deze Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) niet bevoegd te oordelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2014 09:17 

Donateur

provehito schreef:
Misschien indoor anders dan outdoor.

In de RAI heb ik bij evenementen vaak gezien dat men water uit de brandkraan tapt. :x

...en vervolgens verkoopt als 'een bekertje water'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2014 12:01 

Hardtraxx Veteran

Dit jaar met hardbass als vip kom je gewoon uit de kraan halen bij de toiletten, maar wij hadden geen andere toiletten bezocht dan die.

Maar uit een brandkraan :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2014 14:27 

Hardtraxx Veteran

Dit is een vraag die je gewoon hier kunt stellen :)
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten