T
Hardtraxx Veteran
5204 posts member since 2009
last seen Oct 2021
Kwam op een website iets op het spoor, na verder onderzoek:
Image

Algemeen:
De CDJ 850 van Pioneer komt in het middensegment te staan van Pioneer. Deze volledig Rekordbox-compitabele cd speler biedt functionaliteit die we ook terugvinden op de CDJ-900 en CDJ-2000. De CDJ850 biedt een 206 mm breed jogwheel waar Pioneer om befaamd is.

In het bovenste scherm vindt u een uitgebreid informatiedisplay van het huidige nummer, met bijvoorbeeld de waveform zodat u precies kunt zien hoe uw nummer verloopt. De Tag List mogelijkheid zorgt ervoor dat u gemakkelijk playlists en tags kunt aanmaken en gebruiken. Deze tags kunt u daarna weer gebruiken in Rekordbox bij een latere set. De CDJ-850 is ook de eerste speler van Pioneer waarmee je de Tag List kunt bewerken, zonder dat de volgorde verandert.

De Pioneer CDJ-850 kan ook met een groot aantal media werken. CD's zijn uiteraard nog steeds geschikt, maar digitale opslagmedia werken ook, met de USB aansluiting die deze speler biedt. Externe harde schijven of USB sticks kunt u gemakkelijk aansluiten, en de speler leest de muziekbestanden in WAV, AIFF, MP3 of AAC.

Als u een fan van software bent zoals NI Traktor of Serato, geen probleem! De CDJ-850 kunt u gemakkelijk gebruiken in combinatie met deze software, dankzij zijn mogelijkheid om MIDI uit te sturen en de interne 24-bits audio interface (geluidskaart). Dit gebeurt met het HID protocol, wat betekent dat uw CD-speler ook nooit teveel informatie zal verzenden, wat bij conventioneel MIDI wel gebeurt. Uw PC zal dus altijd de MIDI signalen kunnen verwerken, geen vastlopers meer!

Specificaties:
- groot jogwheel en display
- inclusief Rekordbox muziekbeheersoftware voor het maken van playlists, cue's en loops voor uw optreden
- groot waveform display om het verloop van uw nummer in te zien
- MIDI met HID protocol voor het werken met vrijwel elk DJ software programma
- geschikt voor conventionele CD's, ook CD-R en -/RW - en USB opslagmedia (USB sticks, externe harde schijven etc.)
- werkt met MP3, AAC, WAV en AIFF bestandsformaten
- geschikt voor FAT16, FAT32 en HFS+ indelingen
- frequentiebereik van 4 tot 20 kHz
- signaal-/ruisverhouding van 115 dB of meer
- THD (totale harmonische vervorming) minder dan 0,003%
- twee USB poorten, USB A (normaal op PC's) en USB B (op bijvoorbeeld printers) voor het aansluiten van al uw media
- RCA/cinch/tulp audio uitgangen
- 3.5 mm mini-jack CONTROL connector
- uitgangsvoltage van 2.0 V
- verbruik: 21W
- aansluitspanning: 220-240V; 50/60 Hz
- afmetingen: 364,4 x 305 x 105.5 mm (B x H x D)
- gewicht: 3,3 kg
Hardtraxx Addict
1937 posts member since 2010
last seen Nov 2013
Dit ding kost 900 euro, afzetters... :/
T
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2021
Hidden Source wrote:Dit ding kost 900 euro, afzetters... :/
ik snap ook niet waarom ze dit doen,, was dan eerst met een cdj 500 ofz gekomen.. Dit ligt te dicht tegen cdj 900 aan,,
Hardtraxxer
119 posts member since 2009
last seen May 2026
CDJ-500?
Image :P

Verschil tussen de 850 en de 900:
- Geen LINK functies (1 HDD/USB Stick gebruiken voor meerdere CDJ's)
- Geen SLIP mode (leuk voor scratchwerk)
- Geen 2e display (onder algemene info, boven browsen)
- Geen digital out
- Andere kleur, geen schuin display gedeelte
T
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2021
ik bedoel nieuwe versie cdj 550 ofz, want dit zit te dicht tegen cdj 900 aan..
C
Ik vind ze wel super vet! Ben al aan het sparen/werken/verkopen van mijn huidige set!:)
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Goed nieuws, dat betekend dat de CDJ-800 goedkoper gaat worden :thumbsup:
Donateur
3580 posts member since 2009
last seen Nov 2021
Dit is sukkend :P.
Vorige week 2x cdj 800 gekocht xd.
Had ik nog wel even kunnen wachten en dan had ik deze besteld voor 250 eurotjes meer :P.
Of een pak minder voor de 800 moeten dokken.
achja
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2021
Tja lijkt mij niet heel erg toch? CDJ-850 is meer een soort van CDJ-800MK3 ;) Alleen als je veel waarde hecht aan Rekordbox heeft de CDJ-850 meerwaarde t.o.v. de CDJ800. Met 2x CDJ-800 heb je nog steeds een hele goeie set CDJ's ;)
Donateur
1973 posts member since 2008
TakkU wrote:Tja lijkt mij niet heel erg toch? CDJ-850 is meer een soort van CDJ-800MK3 ;) Alleen als je veel waarde hecht aan Rekordbox heeft de CDJ-850 meerwaarde t.o.v. de CDJ800. Met 2x CDJ-800 heb je nog steeds een hele goeie set CDJ's ;)
Waveform is toch ook wel handig als je een keer flink wil experimenteren met nieuwe tracks ;)
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2021
Hmm ja das waar.. Had nog niet gezien dat deze nu ook een waveform op t display heef!
Donateur
last seen Nov 2021
idd, lijkt mee heel makkelijk die waveform :).
Maar dat maakt het natuurlijk weer een stuk makkelijker.
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2021
T scheelt je vooral een hoop getel :P dat merk ik wel als ik Traktor gebruik. Ben toch snel geneigd om een bepaald stuk van een track makkelijk op te zoeken door naar de waveform te kijken...
Donateur
last seen Nov 2021
Idd, als je de track niet helemaal kent kun je zien waneer precies de break komt ofzo...
Niet dat het echt nodig is maar het is altijd makkelijk voor telfoutjes te voorkomen.
Donateur
1973 posts member since 2008
Normaal gebruik ik het niet echt (thuis zowieso niet), maar laatst in Ede ruim een uur hardcore gedraaid, dan ist wel handig!
Met dat gooien en smijten van tracks die ik nauwelijks ken, is het toch handig om te weten of er een break komt of niet :P
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
waneer komt pioneer nou met iets dat voor iedereen te betalen is :/
K
Donateur
6254 posts member since 2008
last seen Feb 2014
the sidespinnars wrote:waneer komt pioneer nou met iets dat voor iedereen te betalen is :/
Nooit :D
R
Hardtraxx Veteran
Kryptica wrote:
the sidespinnars wrote:waneer komt pioneer nou met iets dat voor iedereen te betalen is :/
als ze slim zijn komen ze met iets van deze kwaliteit en functies voor de prijs van een reloop rmp 2/3
P
Hardtraxx Veteran
3957 posts member since 2010
last seen Jun 2017
the sidespinnars wrote:
Kryptica wrote:
als ze slim zijn komen ze met iets van deze kwaliteit en functies voor de prijs van een reloop rmp 2/3
Dan is het ook niet meer met die kwaliteit en die functies he :')
R
Hardtraxx Veteran
ook niet meer met die kwaliteit en die functies he :')[/quote]
het komt alleen maar door de naam die er op staat daarom is het zo duur
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2021
the sidespinnars wrote:
Kryptica wrote:
En juist daarom bestaan dus de RMP2/3's ;) Pioneer heeft niks te zoeken in dat segment. Pioneer wil maar 1 ding, en dat is kwaliteit. Vergelijk het een beetje met Apple, die zal ook nooit een laptop van 400 euro maken.
Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 6 days ago
the sidespinnars wrote:het komt alleen maar door de naam die er op staat daarom is het zo duur
Ja :') Daarom kun je net zo goed een Reloop kopen want die werken net zo lekker en net zo lang :')

NOT
K
Donateur
last seen Feb 2014
De naam doet ook al iets aan de prijs, maar Pioneer is zeker zijn geld waard ! Beste kwaliteit op de markt, gaat tenminste lang mee :D
Reloop is leuk om mee te beginnen, maar zijn vrij snel kapot.
R
Hardtraxx Veteran
Kryptica wrote:De naam doet ook al iets aan de prijs, maar Pioneer is zeker zijn geld waard ! Beste kwaliteit op de markt, gaat tenminste lang mee :D
Reloop is leuk om mee te beginnen, maar zijn vrij snel kapot.
dat is waar maar wat is dan slim effe sparen en een pioneer 400 setje kopen of lang door sparen en in de richting van de 850/900 gaan?
K
Donateur
last seen Feb 2014
400 setje is prima :thumbup: Moet je zelf maar zien wat je liefst wilt hebben qua functies op de cdj's en djm ;)