Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2013 22:30 
 
Hardtraxx Newbie

Ik draai nu al een tijdje met gear, maar ik zit nog altijd met een vraag in me hoofd.

Hoe hard in het volume moet ik een track nou precies afspelen? In het channel volume moet ik de meters tot in het oranje laten gaan of net in het rood?

En hoe zit het precies als je op een evenement staat te draaien? Focus je zelf gewoon op de channel meters en de organisatie stelt het master volume in en gaat dit ergens naar een limiter toe?
Ik zie namelijk wel eens staan dat het volume aan het begin van een evenement iets zachter staat en later voluit staat, begrijp ik dit goed?

Het zijn best debiele vragen, maar ik zoek toch even naar een bevestiging! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2013 22:43 
 

Je draait nooit in het oranje of rood.
Tuurlijk elke dj doet dat dus moet jij dat ook.....

Je set wordt tijdens het geluid testen vol open gebrast om vervolgens daarop het volume af te stemmen.
daar in NL max 103 dB(a) mag zijn in een hal waar mensen staan, wordt op 102dB(a) afgesteld.

dus op feestjes, mag de knop helemaal open, sta je als eerste of 2e dan hoeft t nog niet.
anders hebben mensen al oorpijn voordat het feest begint.

Thuis tijdens eigen setjes, blijf in het groen, een keer oranje aantikken mag, of als je je set opneemt dat je software matig je geluid op de limiter op je PC in het groene zet.
en met je gear volle pulle draait.....

in het oranje en rood draaien komt ook de kwaliteit niet ten goede.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2013 21:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het liefst natuurlijk in het groen maar meestal tik ik zelf het eerste oranje ledje aan om dit voor mijzelf makkelijker is en dan zet ik opname apparatuur het volume iets lager.

Vaak als ik op feestje draai staat alles in het rood en heb je niet veel meer aan de ledjes vind ik zelf, puur op gehoor afstellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2013 14:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Redeemers schreef:
Het liefst natuurlijk in het groen maar meestal tik ik zelf het eerste oranje ledje aan om dit voor mijzelf makkelijker is en dan zet ik opname apparatuur het volume iets lager.

Vaak als ik op feestje draai staat alles in het rood en heb je niet veel meer aan de ledjes vind ik zelf, puur op gehoor afstellen.

Hoezo zou je volledig in het rood gaan draaien op feestjes? :huh:
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner