Active topics in DJ's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 6 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 8 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 2 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 23 hours ago
G
Hardtraxxer
63 posts member since 2009
last seen Nov 2012
hee,

ik ben bezig met het maken van een intro, maar ik wil graag een vette vocal daarvoor maken. nu zoek ik
zoiets als de fear fm vocal, ik heb op het internet veel basis gezien hoe het moet, maar vind het niet echt
super. ik ben benieuwd of iemand weet hoe je dit goed kunt doen, en niet zoals die tutorials op youtube,
want dat is pitch naar beneden en klaar. ik gebruik trouwens het programma adobe audition 3, ik denk dat je het
hier zeker mee moet kunnen omdat het een zeer profesioneel programma is.
F
Hardtraxx Veteran
6758 posts member since 2008
last seen Nov 2020
De meeste stemmen die gebruikt worden zijn zo al van zichzelf. zoals ook die van Fear FM.
Ik weet niet of je echt zo'n stem gewoon kunt maken met de computer eigenlijk.
Hardtraxxer
371 posts member since 2010
last seen Aug 2011
Ik denk dat maar weinig vocals onbewerkt worden gebruikt.
zowat overal wordt wel aan geschroeft.
T
Hardtraxx Veteran
5204 posts member since 2009
last seen Oct 2021
ik denk dat je dan gewoon zelf met de microfoon aan de gang moet, en dan wat effecten erover knallen. Of vocals uit een film halen ofz ;)
Hardtraxxer
371 posts member since 2010
last seen Aug 2011
vocal uit film halen werkt niet vaak.
Ze Moeten echt clean zijn wil je ze kunnen gebruiken.
Bij film zit er vaak wel geluid onder.
Hardtraxx Addict
1688 posts member since 2009
last seen Feb 2016
beetje zoals dit: http://www18.zippyshare.com/v/21983843/file.html

ik vond et juist wel vet klinken die ondergrond, heb em in Deserve This ook gwn laten zitten.
Maar wat betreft echte vocals, nee die worden eigenlijk altijd bewerkt.
P
Hardtraxx Veteran
3957 posts member since 2010
last seen Jun 2017
Of met Microsoft Sam iets doen :P
Hardtraxxer
849 posts member since 2009
last seen Jan 2016
View on YouTube

Hier heb je wel iets aan denk ik,
Hardtraxx Veteran
3416 posts member since 2009
last seen Apr 2025
zo maak ik mijne ook
Hardtraxxer
415 posts member since 2010
last seen Sep 2015
met een programma'tje MadShifta kun je ook vette evil vocals maken! soundgoodizer, reverb, delay, distortion en EQ erover en je hebt best iets vets!!
Donateur
1973 posts member since 2008
evasive wrote:met een programma'tje MadShifta kun je ook vette evil vocals maken! soundgoodizer, reverb, delay, distortion en EQ erover en je hebt best iets vets!!
De kwaliteit wordt er niet beter op wanneer je MadShifta gebruikt, het idee is leuk maar uiteindelijk is het niet echt bruikbaar...
Je kunt beter een andere vst gebruiken om de pitch omlaag te halen en de vocal te stretchen, ben alleen even de naam kwijt :x
Donateur
4992 posts member since 2008
last seen Mar 2026
San Miquel wrote:
evasive wrote:met een programma'tje MadShifta kun je ook vette evil vocals maken! soundgoodizer, reverb, delay, distortion en EQ erover en je hebt best iets vets!!
De kwaliteit wordt er niet beter op wanneer je MadShifta gebruikt, het idee is leuk maar uiteindelijk is het niet echt bruikbaar...
Je kunt beter een andere vst gebruiken om de pitch omlaag te halen en de vocal te stretchen, ben alleen even de naam kwijt :x
granulizer?ofzoiets?
Standaard fx in fl
Donateur
1973 posts member since 2008
Dj C-Mind wrote:
San Miquel wrote:
granulizer?ofzoiets?
Standaard fx in fl
Nee de granulizer is geen fx... daarmee 'stutter' je vocals...
Donateur
4992 posts member since 2008
last seen Mar 2026
Aha ok
foutje
dan bemoei ik me er niet meer mee :P
Hardtraxx Veteran
4724 posts member since 2009
last seen 12 days ago
maatje van mij die heeft volgens mij net zo'n vocal gemaakt als in audiometric zit :P
zal eens vragen hoe hij dat heeft gedaan ;)
G
Hardtraxxer
63 posts member since 2009
last seen Nov 2012
@ skitzo: ja dat zou mooi zijn, dat is wel de soort vocal die ik zoek.
moet toch een vst zijn waar het mee te doen is, je hoort ze bijna in elk hardstyle nummer
:thumbup:
T
Donateur
3777 posts member since 2009
wie wil/kan er een vocal voor me maken met de naam The Znayzer???
en dan een duistere vocal

ik zelf zit veel te kloten alleen lukt me het niet :(
heb het hier maar bij in gepost omdat ik er geen nieuw topic voor wil openen
Hardtraxx Veteran
last seen 12 days ago
hier ben ik ook al een poosje mee bezig alleen kan maar niks leuks vinden, gewoon blijven proberen en zoeken etc :P
T
Donateur
3777 posts member since 2009
yep maar wordt er gewoon gek van dat het me niet lukt.
en ik hoop eigenlijk dat iemand al wat heeft die alleen maar de tekst hoeft te veranderen en klaar ;)
D
Hardtraxx Veteran
3722 posts member since 2009
last seen Mar 2011
opnemen, met VJD OID omlaag pitchen ^^
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Iets wat je ook kan doen, is de vocal bij het opnemen sneller zeggen/zingen/watdanook... Als je t namelijk sneller doet, kan je t mooier pitchen/timestretchen voor een mooi resultaat ;)
Hardtraxx Veteran
last seen 12 days ago
TakkU wrote:Iets wat je ook kan doen, is de vocal bij het opnemen sneller zeggen/zingen/watdanook... Als je t namelijk sneller doet, kan je t mooier pitchen/timestretchen voor een mooi resultaat ;)
of je spreekt het zelf met een zware stem in, miss een keer wat proberen :D
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Dj Skitzo wrote:
TakkU wrote:Iets wat je ook kan doen, is de vocal bij het opnemen sneller zeggen/zingen/watdanook... Als je t namelijk sneller doet, kan je t mooier pitchen/timestretchen voor een mooi resultaat ;)
of je spreekt het zelf met een zware stem in, miss een keer wat proberen :D
Mjah kan je doen, maar dat wordt meestal niet echt wat... Er zijn wel wat technieken om vocals dieper en zwaarder te krijgen, maar de meesten houden dit voor zichzelf.. Die shit die je op youtube ziet staan is vaak van die amateuristische schijt
Hardtraxx Elite
2771 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Vocals zwaarder maken is niet lastig hoor xD, niet alleen met pitch maar draai aan de mul en gooi er wat eq over en je vocaltje word nogal wat zwaarder ;)
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
hey wat vinden jullie van mijn vocals heb effe zitten kloten. als jullie het wat vinden wil ik best je naam doen :thumbup:
http://www8.zippyshare.com/v/54803978/file.html