Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 20:09 
 

Beste Hardtraxxer's

Sinds kort heb ik de reloop rmx 30 mixer en 2 reloop rmp 2.5 alpha's in huis. Ik heb ze aangesloten en was er direct mee begonnen, alles werkte naar behoren maar er is een klein probleem: het geluid dat uit men speakers komt komt een kleine tik later dan het geluid uit de koptelefoon.
Ik heb de mixer met een kabel via de 'line' ingang aangesloten op mijn LG iPod dockingstation, (heb voorlopig nog geen andere versterker.)
Zou het dan aan de versterker van het dockingstation liggen? Heeft iemand hier ervaring mee? Want op deze manier valt er geen goed setje te maken.

Bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 21:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat het aan de versterker ligt ja.
want het lijkt me sterk dat het aan de mixer ligt.

Deze vraag zou trouwens ook in het problemen met dj gear topic kunnen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 22:07 
 

Ja oke sorry moest eigenlijk als vrage in dat topic.

Maar wat ik dan heb zijn 2 'oldscool' boksen, ze klinken gewoon zo geweldig dat ik ze wil houden. Maar ze hebben nog zo'n dubbele pinnetjes uitgang ipv. de modernere aansluitingen.

Kan dat ook op een nieuwe versterker aangesloten worden of moet ik even op een tweedehandssite zoeken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 22:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De meeste versterkers kunnen dat volgens mij nog wel hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 23:54 
 
Hardtraxx Addict

Wat voor speakers heb je dan? Want gewone speakers worden al tientallen jaren op dezelfde manier aangesloten. ( Dus dan zal dat met die van jou ook geen probleem zijn denk ik ;))
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 00:19 
 

Dit zijn echt heel oude speakers, komen van men grootmoeder. Schat ze 15 a 20 jaar oud. Het zijn zo'n dunne pinnetjes, deze zijn momenteel uitgerafeld maar ik kan de kabel een stukje afstrippen. Zijn het tegenwoordig niet meer aansluitingen in de trend van de 3.5 mm mp3oortjes aansluitingen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 12:58 
 
Hardtraxx Addict

Die 3.5mm pluggen zijn voor pc speakers enzo. Gewone speakers worden nog steeds gewoon met een simpel speakerkabeltje aangesloten op een versterker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 21:58 
 
Hardtraxx Addict

Project 141 schreef:
Ja dan heb je nog een verschil tussen Tulp aansluiting en van die losse contacten zeg maar ;) Maar wordt allebei nog gebruikt.


Zolang het een gewone passieve speaker is wordt daar geen tulp voor gebruikt. Dat was meestal met computerspeaker systemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 21:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uhm kan aan de draden liggen geloof ik. Is geloof ik indien de bedrading van de een veel langer is dan de ander.
Als ik het mis heb dan hoor ik dat graag. Op deze manier treedt er dan een vertraging op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 13:12 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ik heb ook reloop rmp 2,5 alpha's en ik heb geen last van vertraging. Komt misschien omdat ik geen versterker heb, mijn boxjes gaat direct van mn speakers in de mixer.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner