Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2010 16:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey,

weet iemand mij het verschil tussen logic studio en logic express te vertellen ?

alvast bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2010 16:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

http://lmgtfy.com/?q=logic+studio+logic+express
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2010 16:53 
 
Hardtraxxer

heb het ff gegoogled voor je maar weinig tijd om t nu te lezen... misschien heb je er wat aan..

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=621061
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2010 16:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Logic Studio is een stuk completer, en heeft daarnaast ook nog een hoop extra programma's erbij. Logic Express is een DAW die vooral gebruikt wordt door relatief kleine bandjes, en niet zozeer voor het produceren van muziek zoals dat bij Hardstyle het geval is
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2010 17:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja bedankt, Logic studio kost ook 499 en express maar 199. Maar studio is dus een stuk uitgebreider.

Nu nog een vraag?

Is het moeilijk om in logic te produceren als je bijv iets als fl al door hebt ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2010 18:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Logic zit heel anders in elkaar. Ik ben zelf overgestapt van Cubase Studio 5 naar Logic Studio, dit is opzich niet zo'n groot verschil. Logic zit wat logischer in elkaar. Hoe de overstap van FL naar Logic zal gaan ben ik wel benieuwd naar. Ik vind FL namelijk behoorlijk raar in elkaar zitten ten opzichte van Logic of Cubase. Kwestie van ervaring en gewenning dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2010 18:28 
 
Hardtraxx Veteran

DJ_Xtremer schreef:
Logic zit heel anders in elkaar. Ik ben zelf overgestapt van Cubase Studio 5 naar Logic Studio, dit is opzich niet zo'n groot verschil. Logic zit wat logischer in elkaar. Hoe de overstap van FL naar Logic zal gaan ben ik wel benieuwd naar. Ik vind FL namelijk behoorlijk raar in elkaar zitten ten opzichte van Logic of Cubase. Kwestie van ervaring en gewenning dus.

ik heb eerst FL gehad wat een kut programma vergeleken met logic. maar het is heel makkelijk als je weet waar alles zit. hier misschien helpt dit als je het wilt leren hier laten ze alles zien over logic. http://www.lynda.com/home/ViewCourses.aspx?lpk0=240
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2010 19:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zoals de anderen al zeggen, Logic werkt heel anders. T zal even tijd kosten voordat je door hebt wat at is, en hoe je bepaalde dingen doet. Maar als je die dingen eenmaal door hebt dan zal je ook zien dat Logic vele malen beter is dan FL. FL is vergeleken bij Logic echt een amateuristisch kutprogramma :P

OVerigens leer ik ook nog steeds elke dag weer nieuwe dingen.. Zo heb ik bijvoorbeeld vandaag pas de 'Freeze' functie ontdekt.. Als je veel plugins/effecten gebruikt kan je hier aardig wat aan hebben. Het maakt als het ware een soort waveform aan van je volledige project van de onderdelen die je freezed. Als je dus bijvoorbeeld je lead goed vind, dan kan je die freezen, en dan hoeft de CPU niet de hele tijd alle plugins te berekenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2010 19:35 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Zoals de anderen al zeggen, Logic werkt heel anders. T zal even tijd kosten voordat je door hebt wat at is, en hoe je bepaalde dingen doet. Maar als je die dingen eenmaal door hebt dan zal je ook zien dat Logic vele malen beter is dan FL. FL is vergeleken bij Logic echt een amateuristisch kutprogramma :P

OVerigens leer ik ook nog steeds elke dag weer nieuwe dingen.. Zo heb ik bijvoorbeeld vandaag pas de 'Freeze' functie ontdekt.. Als je veel plugins/effecten gebruikt kan je hier aardig wat aan hebben. Het maakt als het ware een soort waveform aan van je volledige project van de onderdelen die je freezed. Als je dus bijvoorbeeld je lead goed vind, dan kan je die freezen, en dan hoeft de CPU niet de hele tijd alle plugins te berekenen.

ja ik leer ook nog steeds maar wat ^hier boven staat^ die link daar kan je zoveel van leren :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 18:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

En stynch, hoe staat er nu mee? Al een keuze kunnen maken/begonnen met een van de Logic's?

Wat trouwens ook retehandig is, het gebruik van spaces als je niet meerdere beeldschermen hebt! Ik heb nu de mixer van Logic op space 2 staan. Met cmd+pijltoetsen kan je makkelijk tussen spaces switchen, en dus makkelijk de fullscreen mixer naar voren brengen. Echt super handig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2010 18:45 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
En stynch, hoe staat er nu mee? Al een keuze kunnen maken/begonnen met een van de Logic's?

Wat trouwens ook retehandig is, het gebruik van spaces als je niet meerdere beeldschermen hebt! Ik heb nu de mixer van Logic op space 2 staan. Met cmd+pijltoetsen kan je makkelijk tussen spaces switchen, en dus makkelijk de fullscreen mixer naar voren brengen. Echt super handig!

ja dat doe ik ook op die manier :D
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner