Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 00:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vandaag had ik het op msn met iemand over de tijd die het kost om een complete track vanaf punt 0 te maken. Hiermee bedoel ik dus: Zonder van tevoren ook maar een sample/synth/watdanook gemaakt te hebben... Nu leek dit mij wel een leuke basis voor een soort van contest op dit forum; een complete track maken binnen 60 werkuren (de tijd valt nog te overleggen natuurlijk). Hier in moet je alles zelf maken, en mag je niets samplen/(al van tevoren zelf gemaakte) presets pakken, enzovoort.

Dus bijvoorbeeld, je mag geen kick pakken die je al eerder hebt gemaakt, maar je moet een kick maken tijdens het maken van je project, en de tijd die je doet over het maken van de kick, tel je op bij de totale tijd. Hetzelfde geldt voor een clap, die moet je zelf maken.

Mij lijkt het iig wel een leuk idee om hier een soort van contest mee te beginnen, maar dan moet er uiteraard wel draagvlak voor zijn. Dus laat weten wat jullie ervan vinden, dan kunnen we daarna eventueel gaan overleggen over regels, deadlines, enzovoort :) Hoop op wat positieve reacties :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 01:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Is bijna niet te doen, alle samples zelf gaan maken. Stel het zou 60 uur worden, hoe wil je dat dan gaan bijhouden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 02:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als je zelfs de percussie niet van samples mag pakken is dIT echt niet haalbaar... Ik ben persoonlijk meestal al een uur of 20/30 met alleen de kick bezig, nou kan dit wel minder maar dan is het resultaat ook minder natuurlijk...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 02:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuk idee ;)
krijgen we eindelijk full tracks te zien hier.

Alleen zelf claps maken, dat gaat mij iets te ver, is ook onnodig eigenlijks .

@Squid

Als iedereen het zelf gewoon bijhoud, en dan hier post met de track/previews oid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 08:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Als je zelfs de percussie niet van samples mag pakken is dIT echt niet haalbaar... Ik ben persoonlijk meestal al een uur of 20/30 met alleen de kick bezig, nou kan dit wel minder maar dan is het resultaat ook minder natuurlijk...

Als meerdere mensen er zo over denken dan kunnen we het idee van de percusie wel laten vallen, zolang de kicks nog maar wel binnen die 60 uur vallen... Dit is namelijk een erg groot aspect van een track imo :)

Squid schreef:
Is bijna niet te doen, alle samples zelf gaan maken. Stel het zou 60 uur worden, hoe wil je dat dan gaan bijhouden?

Gewoon op het moment dat je de DAW start inklokken, en zodra je stopt uitklokken... Natuurlijk is het makkelijk om hiermee te frauderen, maar ik neem aan dat iedereen hier wel zo volwassen is om de tijd eerlijk bij te houden.

Overigens, als je besluit een kick te maken voor je project, maar je besluit de kick uiteindelijk niet te gebruiken in je project; dan telt de tijd natuurlijk niet mee in je 60 uur. Zo heb je eigenlijk alsnog oneindig de tijd, gezien je elke keer opnieuw kan beginnen met je tijd van een bepaald element in je track als je het niet bruikbaar vindt ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 17:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wat je ook kunt doen is mensen gewoon 1 week de tijd geven. Dat is ook ongeveer 60 uur dat ze eraan kunnen besteden. Dat lijkt me uitdagender dan 60 uur nemen, want dat is niet te controleren. Wel een geinig idee, maar valt er dan ook iets te winnen (niet dat ik ga meedoen, ik kan dat niet :P)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 17:33 
 
Hardtraxx Veteran

Lol wil best proberen, maar dan moet ik wel de tyd er voor hebben. Dat ik gewoon al vanaf 8 uur sochtends de studio in kan, en met school gaat dat op dit moment niet lukken :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 17:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sunrise8 schreef:
Wat je ook kunt doen is mensen gewoon 1 week de tijd geven. Dat is ook ongeveer 60 uur dat ze eraan kunnen besteden. Dat lijkt me uitdagender dan 60 uur nemen, want dat is niet te controleren. Wel een geinig idee, maar valt er dan ook iets te winnen (niet dat ik ga meedoen, ik kan dat niet :P)

Ik doe een HBO opleiding en ben meestal doordeweeks van 9 tot 17 van huis... En dan heb ik nog huiswerk, zeg me niet dat dit haalbaar is voor iedereen. Ik ga er vanuit dat iedereen zo eerlijk is zich aan die 60 uur te kunnen houden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 21:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vind leuk idee!
En als je echt alles zelf moet maken claps enzo ook leer je wel heel veel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 21:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mwa met drumazon kan iedereen het :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 21:56 
 
Hardtraxxer

Of je nu drumazon of een sample pakt, dat maakt echt niets uit imo :) Je moet gewoon je eigen VST maken eerst! :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 22:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik doe mee.
Alleen lijkt me een week beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 22:47 
 
Hardtraxx Veteran

baronpilsener schreef:
Mwa met drumazon kan iedereen het :P

Ach je moet niet zo zeuren Aron :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 23:55 
 
Artiest

Claps en snares zijn zo gemaakt, maar bij elkaar opgeteld is het toch wel zonde van je tijd. Claps, snares, crashes, hi-hats etc. lijkt me gewoon sample issue, nutteloos om zulke kleine dingen zelf te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 00:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ook niet iedereen kan op hetzelfde moment beginnen, want sommigen zijn nog bezig met hun oude track
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 00:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je in FL Studio op F11 drukt krijg je te zien hoeveel uur je aan het project hebt besteed, maar die houd het wel heel "streng" bij, echt alleen de tijd dat je bezig bent dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 11:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Josh-T schreef:
Als je in FL Studio op F11 drukt krijg je te zien hoeveel uur je aan het project hebt besteed, maar die houd het wel heel "streng" bij, echt alleen de tijd dat je bezig bent dus.

1. Ik heb geen fl :$
2. Als je bijv. een kick maakt en die sampled, komt die tijd niet bij de projecttijd gezien je hem weer importeert als sample :P

Maargoed, het kan inderdaad een handige leidraad zijn :) Ik zal kijken of ik voor vanmiddag de conceptregels alvast kan opstellen. Dan post ik ze hier en kunnen we kijken waar we het over eens zijn, en waar we het niet over eens zijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 12:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hmm, wel jammer dat dat in andere DAW's niet zit, maar als je met verschillende projecten werkt kun je wel die tijden ervan bij elkaar optellen toch.

Of ik meedoe weet ik nog niet, moet nog even kijken hoe het uitgevoerd gaat worden en of ik er tijd voor heb, vooral dat laatste.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 16:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het lijkt me wel een beetje on nodig om voor deze contest persee nieuwe kicks en dergelijke te moeten maken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 16:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Frazyr schreef:
Het lijkt me wel een beetje on nodig om voor deze contest persee nieuwe kicks en dergelijke te moeten maken...

Dan is de uitdaging er een beetje van af he..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 16:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SMH schreef:
Frazyr schreef:
Het lijkt me wel een beetje on nodig om voor deze contest persee nieuwe kicks en dergelijke te moeten maken...

Dus als jij 1 kick maakt, sluit dat op elke sound die je maakt mooi aan? knap ja!

Nou als alles een beetje rond is doe ik mee :) in 60 uur lukt het me makkelijk, alleen is het moeilijk om in 60 uur een orgineel concept te produceren...


Nee het sluit vast niet aan op elke sound die ik maak, heb ik trouwens ook niet gezegd ;) .
Verder wens ik je succes binnen 60 uur uberhaubt een (kwalitatief goede) kick en 1 sound te maken:).
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 17:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Frazyr schreef:
SMH schreef:
Frazyr schreef:
Het lijkt me wel een beetje on nodig om voor deze contest persee nieuwe kicks en dergelijke te moeten maken...

Dus als jij 1 kick maakt, sluit dat op elke sound die je maakt mooi aan? knap ja!

Nou als alles een beetje rond is doe ik mee :) in 60 uur lukt het me makkelijk, alleen is het moeilijk om in 60 uur een orgineel concept te produceren...


Nee het sluit vast niet aan op elke sound die ik maak, heb ik trouwens ook niet gezegd ;) .
Verder wens ik je succes binnen 60 uur uberhaubt een (kwalitatief goede) kick en 1 sound te maken:).


jij doet 50 uur over 1 kick? :huh:

over een kick doe ik denk ik 8 uur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 17:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

M'n laatste anderhalf oid... Je moet het niet forceren... Op een gegeven moment als je na 2 uur nog niets vets hebt, wegflikkeren en de volgende dag vanaf 0 weer verder, anders maak je jezelf gek :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 17:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik neem hierbij mijn woorden terug:D

Maargoed, ik blijf erbij dat het niet zoveel uitmaakt of je nou je al eerder gemaakte samples gebruikt of niet... Dit valt immers toch niet goed te controleren.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner