Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 11:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik had een vraagje... weet iemand waar ik een ICT stage kan doen wat een beetje met produceren en software te maken heeft? :$ :$

Alvast Bedankt Gr mike :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 11:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Een ICT stage met muziek? Ik denk dat je dan qua ICT verkeerd zit ;) ICT is namelijk wel ff heel wat anders,, vraag me dan ook af hoe je hier op komt, had je beter een andere opleiding kunnen nemen
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 13:43 
 

idd had dan geluydistechnicus gedaan op zn minst :P
uhm probeer bij een label op de PR afdeling ofzo? of bij een muziekwinkel voor de website iets in die richting.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 13:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

biscuit schreef:
of bij een muziekwinkel voor de website iets in die richting.

Bax-shop misschien? Is nog steeds niet de combi die je zoekt maar het lijkt er op.. ongeveer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 16:27 
 
Hardtraxxer

ik zag laatst ergens een producers en dj opleiding, maar dat zat in Rotterdam geloof ik. ik weet niet waar je woont? en of afstand problemen kan zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 19:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

thedutchrages schreef:
ik zag laatst ergens een producers en dj opleiding, maar dat zat in Rotterdam geloof ik. ik weet niet waar je woont? en of afstand problemen kan zijn?

Geef die link is, kan nog wel handig zijn! :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 20:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jizzsaw schreef:
thedutchrages schreef:
ik zag laatst ergens een producers en dj opleiding, maar dat zat in Rotterdam geloof ik. ik weet niet waar je woont? en of afstand problemen kan zijn?

Geef die link is, kan nog wel handig zijn! :$


Als er iets is wat ik onzin vind dan ist wel die dj school. Muziek moet een hobby zijn geen studie. Bovendien vind ik als je dj wil worden dat je het jezelf aan moet leren. Artiest zijn is kwestie van talent hebben en dat valt niet te leren op een school.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 21:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat betreft DJ'en is er een stukje techniek die je kan leren. Zelfde met produceren. Je kan veel leren over sounddesign, omdat je zonder die kennis gewoon nergens komt. Om dus nou te zeggen dat je als artiest niks aan een school hebt, slaat nergens op... Je kan je creativiteit nou eenmaal pas echt de vrije loop laten gaan als je weet hoe je iets moet maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 22:22 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Wat betreft DJ'en is er een stukje techniek die je kan leren. Zelfde met produceren. Je kan veel leren over sounddesign, omdat je zonder die kennis gewoon nergens komt. Om dus nou te zeggen dat je als artiest niks aan een school hebt, slaat nergens op... Je kan je creativiteit nou eenmaal pas echt de vrije loop laten gaan als je weet hoe je iets moet maken!

voor dj'en zou ik zeggen zelf uitzoeken, duurt miss een jaar langer voor je egt weet hoe of wat, maar dan ontwikkel je wel je eigen techniek. als je naar zo'n ''dj school'' gaat dan word je een techniek aan geleerd en meestal zul je dan die techniek ook daadwerkelijk gaan gebruiken, en ontdek je niet zelf allerlei andere technieken ;)
over prudecen ben ik het wel met je eens, daar kan je egt wel wat hulp bij gebruiken! (wil zelf ook zoiets gaan doen alleen weet nog niet wat!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 23:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

thedutchrages schreef:
ik zag laatst ergens een producers en dj opleiding, maar dat zat in Rotterdam geloof ik. ik weet niet waar je woont? en of afstand problemen kan zijn?

Ik woon in Weert (Limburg) Bij Eindhoven in de buurt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 23:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De Rock Academie in Tilburg heeft ook een DJ/Producer opleiding.
Het is wel op HBO-niveau. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 08:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

sound education :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 01:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Wat betreft DJ'en is er een stukje techniek die je kan leren. Zelfde met produceren. Je kan veel leren over sounddesign, omdat je zonder die kennis gewoon nergens komt. Om dus nou te zeggen dat je als artiest niks aan een school hebt, slaat nergens op... Je kan je creativiteit nou eenmaal pas echt de vrije loop laten gaan als je weet hoe je iets moet maken!


Dus omdat ik geen studie in audiodesign heb gevolgd kan ik nu niet meer producen? Ik heb alles vanaf begin af aan mezelf aangeleerd en hier en daar wat tips enzo gekregen van bekenden. En die kennis van audiodesign kun je jezelf net zo goed aanleren. Beste manier van leren is door te doen en zelf te ervaren. Bovendien is een studie audiodesign ff heel wat anders dan die dj school. Wat je nu zegt is dus in feite dat je een studie moet doen om audio te snappen en dat je pas creatief wordt als je dr in afgestudeerd bent? Dat vind ik pas nergens op slaan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 14:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

SoundTunerZ schreef:
TakkU schreef:
Wat betreft DJ'en is er een stukje techniek die je kan leren. Zelfde met produceren. Je kan veel leren over sounddesign, omdat je zonder die kennis gewoon nergens komt. Om dus nou te zeggen dat je als artiest niks aan een school hebt, slaat nergens op... Je kan je creativiteit nou eenmaal pas echt de vrije loop laten gaan als je weet hoe je iets moet maken!


Dus omdat ik geen studie in audiodesign heb gevolgd kan ik nu niet meer producen? Ik heb alles vanaf begin af aan mezelf aangeleerd en hier en daar wat tips enzo gekregen van bekenden. En die kennis van audiodesign kun je jezelf net zo goed aanleren. Beste manier van leren is door te doen en zelf te ervaren. Bovendien is een studie audiodesign ff heel wat anders dan die dj school. Wat je nu zegt is dus in feite dat je een studie moet doen om audio te snappen en dat je pas creatief wordt als je dr in afgestudeerd bent? Dat vind ik pas nergens op slaan ;)

Dat zeg ik helemaal niet, das is wat jij ervan maakt. Lezen is ook een vak! Ik zeg dat je voor audiodesign gewoon een groot stuk kennis nodig hebt. Hoe je aan die kennis komt kan je zelf invullen.. Als jij t jezelf wil aanleren, doe dat.. Maar qua sounddesign kan het gewoon een hoop schelen als je de techniek erachter via een opleiding of wat dan ook kan leren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2011 14:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
SoundTunerZ schreef:
TakkU schreef:
Wat betreft DJ'en is er een stukje techniek die je kan leren. Zelfde met produceren. Je kan veel leren over sounddesign, omdat je zonder die kennis gewoon nergens komt. Om dus nou te zeggen dat je als artiest niks aan een school hebt, slaat nergens op... Je kan je creativiteit nou eenmaal pas echt de vrije loop laten gaan als je weet hoe je iets moet maken!


Dus omdat ik geen studie in audiodesign heb gevolgd kan ik nu niet meer producen? Ik heb alles vanaf begin af aan mezelf aangeleerd en hier en daar wat tips enzo gekregen van bekenden. En die kennis van audiodesign kun je jezelf net zo goed aanleren. Beste manier van leren is door te doen en zelf te ervaren. Bovendien is een studie audiodesign ff heel wat anders dan die dj school. Wat je nu zegt is dus in feite dat je een studie moet doen om audio te snappen en dat je pas creatief wordt als je dr in afgestudeerd bent? Dat vind ik pas nergens op slaan ;)

Dat zeg ik helemaal niet, das is wat jij ervan maakt. Lezen is ook een vak! Ik zeg dat je voor audiodesign gewoon een groot stuk kennis nodig hebt. Hoe je aan die kennis komt kan je zelf invullen.. Als jij t jezelf wil aanleren, doe dat.. Maar qua sounddesign kan het gewoon een hoop schelen als je de techniek erachter via een opleiding of wat dan ook kan leren.


Ik heb je post heus wel goed gelezen, tis maar net hoe je het interpreteert. Jij brengt eerst de studie ter woord en dan begin je over het leren van sounddesign. Dus dan zie ik dat als een toelichting. Typen is ook een vak! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 00:35 
 
Hardtraxxer

wat dacht je van dit;

Stagiair(e) sales afdeling (fulltime)
Bax-shop.nl is een erkend leerbedrijf voor MBO detailhandel, ICT, marketing en communicatie, maar ook voor alle HBO opleidingen richting retail, logistiek en informatica. Zoek je een uitdagende stageplek in een snel groeiend bedrijf vol met jonge en enthousiaste mensen? Dan ben je bij Bax-shop.nl aan het juiste adres.

Voor het huidige schooljaar (2010-2011) hebben wij plaats voor een fulltime stagiair(e) (min. 32 uur, max. 40 uur). Dit geldt voor de periode februari 2011 tot en met juni 2011.

Je plek zal op de sales afdeling zijn. Op deze afdeling zal je voornamelijk leren hoe klantencontact in zijn werk gaat. Hierbij kun je denken aan levertijden van bestellingen doorgeven, nieuwe producten aan klanten voorstellen, contact houden over levertijden, etc. Ook ga je meedenken met een nieuw te ontwikkelen systeem om deze communicatiestromen efficiënter te laten verlopen.

Functie-eisen:
- derdejaars MBO student(e)
- studie in de richting detailhandel of commerercieel medewerker
- communicatief vaardig en leergierig
- stressbestendig
- zelfstandig kunnen werken
- goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal is een pré

Heeft bovenstaande vacature jouw interesse gewekt? Stuur dan snel je brief plus cv naar [email protected] e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken . Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met jou op.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner