Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2011 09:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

De topic titel zegt het al, het gaat over de Sennheiser HD 25 headphones.
Ik heb besloten dat een van deze mijn nieuwste aankoop gaat worden, maar na wat zoeken kwam ik erachter dat er 6 verschillende versies van zijn. :P
Dus mijn vraag aan jullie, heeft er iemand ervaring met een van deze, en voor welke kan ik het beste gaan, waar moet ik op letten etc.

De verschillen tussen de verschillende soorten HD 25 hoofdtelefoons zijn als volgt:
HD 25 SP II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 85 Ohm - 2 meter stalen kabel
HD 25 II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 70 Ohm - 2 meter stalen kabel
HD 25-1 II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 70 Ohm - 1,5 meter kabel.
HD 25-1 II basic edition: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 70 Ohm -1,5 meter kabel - zonder accessoires
HD 25-C II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 70 Ohm - 3 meter gekrulde kabel.
HD 25-13 II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 600 Ohm - 3 meter stalen kabel

Brand maar los. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2011 10:18 
 
Hardtraxxer

Die 600 Ohm zou ik al niet nemen. Is eigenlijk meer voor geluids inginieurs.

Voor een DJ zal 70 Ohm MEER als voldoende zijn.

HD 25 II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 70 Ohm - 2 meter stalen kabel
HD 25-1 II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 70 Ohm - 1,5 meter kabel.

1 van deze 2 dus :) je moet zelf uitmaken of die halve meter extra kabel de moeite is. Zelf heb ik de 1,5m en ik heb nog geen last ondervonden bij het draaien.

de HD's met een C achteraan = Krulsnoer. Daar moet je ook voor zijn. Ik heb gehoord dat de krulsnoer eigenlijk wat doorweegt op één van de kanten.. dus dat kan misschien lastig zijn?

In ieder geval, ik heb de HD 25 II en ben er zeer tevreden mee. Beste aankoop ooit! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2011 10:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kijk, daar hebben we iets aan.
Dan zal het aan de prijs liggen of het die halve meter kabel waard is denk ik zo.
De HP waar ik nu mee draai had ook een krulsnoer, maar ik vond het normale snoer wel fijner werken.

edit: de prijs van de HD 25 II & de HD 25-1 II is gelijk op bax shop.

Thanks voor de reactie in ieder geval! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2011 10:49 
 
Hardtraxxer

No probs. Je zal er in ieder geval geen spijt van hebben :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2011 14:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En mocht je toch een krulsnoer willen, dan kun je die achteraf nog los bestellen. Je kunt het snoertje nAmelijk makkelijk vervangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2011 14:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ja dat had ik dus ook gelezen/gezien, dat alle onderdelen van de HD 25 los na-besteld kunnen worden.
Dat is wel ideaal.
Het gaat de HD 25-II worden denk ik. Morgen maar even bestellen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2011 17:15 
 
Hardtraxx Veteran

Wat houdt dat Ohm eigenlijk in?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2011 19:39 
 
Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Wat houdt dat Ohm eigenlijk in?


weerstand van de speaker ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2011 18:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
PierrePruuk schreef:
Wat houdt dat Ohm eigenlijk in?


weerstand van de speaker ;)


En wat is dan het verschil tussen 85 en 70 ohm
en 70 en 600 ohm??
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2011 03:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Gewoon uit nieuwsgierigheid, kiezen jullie bewust voor Sennheiser of zijn er nog andere merken aan te raden? Ik luister bijv. mn muziek met Bose materiaal. Duur, maar super goed geluid! Hebben die niet gewoon de beste headsets, ook voor jullie...?

En over de weerstand: Hoe hoger die is, hoe zuiverder en helderder het geluid bij hogere volumes kan worden afgespeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2011 19:03 
 
Hardtraxxer

Btw.. soms kan het zijn dat je kabels loskomen (had het trouwens vannacht tijdens het draaien). Echt HATELIJK :D moete daarmee ligge prutse terwijl ge eigenlijk moet mixe ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 00:56 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

mr_vertigo schreef:
En over de weerstand: Hoe hoger die is, hoe zuiverder en helderder het geluid bij hogere volumes kan worden afgespeeld.


Misschien een hele stomme vraag dan, maar waarom is dan de HD 25 SP II de goedkoopste Headphone,
deze wordt namelijk als soort van instapmodel aangeboden.
Maar deze heeft wel een weerstand van 85 Ohm, wat dus zou beteken dat het eigenlijk een betere headphone is??? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 08:42 
 
Hardtraxxer

Hogere weerstand wil niet direct zeggen dat het beter is :)
Je moet eigenlijk wel begrijpen dat die HD-25's meer voor studio/geluids inginieurs zijn bedoeld maar worden daarnaast ook gebruikt door DJ's voor de goede geluidskwaliteit en 'geluidsdichtheid'...
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 11:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Aah oke, thanks!
Ik wacht nog even met kopen tot woensdag, dan weet ik of ik een eigen auto ga kopen :P ,
heb het geld dan daar meer voor nodig.
Maar anders wordt het de HD 25 II.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2012 22:59 
 
Hardtraxx Newbie

Ik ben van plan de Sennheiser HD 25 Basic te gaan kopen.
Het enige wat er dus niet bij zit zijn de accesoires? En wat zijn deze accesoires precies?
Raden jullie dan toch een duurdere aan of?
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner