Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 20:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Yoow hardtraxxers!!
Ik sprak laatst iemand en hij zei dat DJ's hun nummers door een programma halen, en vervolgens sorteert dat ene programma het nummer in verschillende "hokjes".. Dus het ene nummer noemt ie dan B1, en het volgende nummer hoort dan weer bij C2 bijvoorbeeld. Dit wordt bepaald door toonhoogtes of zo. En dan kan een B1 wel bij een A2, maar een C2 niet bij een B1 bijvoorbeeld, want anders klinkt dat een soort van vals qua toonhoogtes... Weet iemand hier iets van?? En hoe heet dat ene programma dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 20:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mixed in Key ;)
Afbeelding
en daar hoort dit systeem bij. Het best klinkt het als je bijv van 1A naar 1B gaat. Als je wil veranderen van key moet je dit wiel als een klok zien. Elke keer een uur naar voren/achteren gaan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 20:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hoe weet je dan welke nummers bij welke categorie horen??
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 21:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat geeft het programma dus aan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 22:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Interessant! Thanks :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 15:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ach zo.. ik snap het, thanks man!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2010 14:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik geloof dat heel weinig djs hier daadwerkelijk gebruik van kan maken. Het is vaak wel van belang als je mid intro's over outro's gaat mixen of wat dan ook, omdat het harmonisch op elkaar moet passen. Ook kunnen sommige combinaties na elkaar energie boosts geven en dat soort dingen. Ik denk dat het meer op trance enzo van toepassing is dan bij hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2010 14:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het wordt juist heel veel gebruikt, alleen niet in de Hardstyle.. Hardstyle/Hardcore zijn geen genres die zich hiervoor lenen... Daar is het meer of een intro/midintro ergens bijpast of niet, of de ene kick er niet voor zorgt dat de andere track compleet de soep in loopt etc... In Trance/House wordt dat harmonisch mixen juist heel veel gebruikt
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2010 23:24 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Het wordt juist heel veel gebruikt, alleen niet in de Hardstyle.. Hardstyle/Hardcore zijn geen genres die zich hiervoor lenen... Daar is het meer of een intro/midintro ergens bijpast of niet, of de ene kick er niet voor zorgt dat de andere track compleet de soep in loopt etc... In Trance/House wordt dat harmonisch mixen juist heel veel gebruikt

ja zoiets had ik ook gehoord ja ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2010 22:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij Virtual DJ kun je je tracks sorteren op Key.

Maar ik vind dat wel een van de minst belangrijke dingen bij DJ'en, kun je jezelf als DJ beter focussen op Beatmatchen, platenkeus, opbouw tracklist, moment van inmixen, edits maken, effecten, dan heb je het dus al druk genoeg :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2010 14:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja klopt, maar ik vond het wel even interessant om te weten :)
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner