Hardtraxxer
581 posts member since 2009
last seen Aug 2012
Yoow hardtraxxers!!
Ik sprak laatst iemand en hij zei dat DJ's hun nummers door een programma halen, en vervolgens sorteert dat ene programma het nummer in verschillende "hokjes".. Dus het ene nummer noemt ie dan B1, en het volgende nummer hoort dan weer bij C2 bijvoorbeeld. Dit wordt bepaald door toonhoogtes of zo. En dan kan een B1 wel bij een A2, maar een C2 niet bij een B1 bijvoorbeeld, want anders klinkt dat een soort van vals qua toonhoogtes... Weet iemand hier iets van?? En hoe heet dat ene programma dan?
Hardtraxx Veteran
3485 posts member since 2008
last seen Jul 2018
Mixed in Key ;)
Image
en daar hoort dit systeem bij. Het best klinkt het als je bijv van 1A naar 1B gaat. Als je wil veranderen van key moet je dit wiel als een klok zien. Elke keer een uur naar voren/achteren gaan :)
Hardtraxxer
last seen Aug 2012
hoe weet je dan welke nummers bij welke categorie horen??
Hardtraxx Veteran
3485 posts member since 2008
last seen Jul 2018
Dat geeft het programma dus aan :)
Hardtraxx Veteran
4939 posts member since 2009
last seen Oct 2014
Interessant! Thanks :thumbsup:
Hardtraxxer
last seen Aug 2012
ach zo.. ik snap het, thanks man!
Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
Ik geloof dat heel weinig djs hier daadwerkelijk gebruik van kan maken. Het is vaak wel van belang als je mid intro's over outro's gaat mixen of wat dan ook, omdat het harmonisch op elkaar moet passen. Ook kunnen sommige combinaties na elkaar energie boosts geven en dat soort dingen. Ik denk dat het meer op trance enzo van toepassing is dan bij hardstyle.
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Het wordt juist heel veel gebruikt, alleen niet in de Hardstyle.. Hardstyle/Hardcore zijn geen genres die zich hiervoor lenen... Daar is het meer of een intro/midintro ergens bijpast of niet, of de ene kick er niet voor zorgt dat de andere track compleet de soep in loopt etc... In Trance/House wordt dat harmonisch mixen juist heel veel gebruikt
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
TakkU wrote:Het wordt juist heel veel gebruikt, alleen niet in de Hardstyle.. Hardstyle/Hardcore zijn geen genres die zich hiervoor lenen... Daar is het meer of een intro/midintro ergens bijpast of niet, of de ene kick er niet voor zorgt dat de andere track compleet de soep in loopt etc... In Trance/House wordt dat harmonisch mixen juist heel veel gebruikt
ja zoiets had ik ook gehoord ja ;)
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 9 hours ago
Bij Virtual DJ kun je je tracks sorteren op Key.

Maar ik vind dat wel een van de minst belangrijke dingen bij DJ'en, kun je jezelf als DJ beter focussen op Beatmatchen, platenkeus, opbouw tracklist, moment van inmixen, edits maken, effecten, dan heb je het dus al druk genoeg :P
Hardtraxxer
last seen Aug 2012
ja klopt, maar ik vond het wel even interessant om te weten :)