Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2010 19:39 
 
Hardtraxx Newbie

Neem me niet kwalijk als hier al een topic voor is, ik heb namelijk mijn best gedaan om te kijken of ik niet een dubbele zou posten! :cool:

Anyway, ik ben zelf beginnend produceren en heb heel veel plezier met het maken van muziek! Echter zijn goeie VST's de basis om je tracks dermate origineel en "eigen" te krijgen zodat je daardoor een eigen stijl ontwikkeld. Handig is wel, dat je met elkaar deelt welke VST voor jou zo belangrijk en functioneel is zodat we vervolgens elkaar kunnen stimuleren, op weg helpen en misschien wel de meest heldige tip ooit geven om misschien in de toekomst in Willem, Joram of misschien zelfs wel Raouls voetsporen te treden! :woot:

Kortom, post hier je favo VST's en vertel daarbij waarom je ze wel niet gebruikt. Ook zijn vragen gerelateerd aan VST's welkom in dit topic. :) Voor vragen als "Hoe maak ik een melodie?" e.d. kun je terecht in dit topic: djs-corner/fruity-loops-het-programma-t2585.html Zo houden we het een beetje netjes.

Doorgaans werk ik zelf het liefst met Z3ta, Sylenth1, Vanguard, Zebra2 & Waldorf Largo voor mijn synths. Vooral met Z3ta kun je al een behoorlijke synth neerzetten.

Mid sounds worden gemaakt in FM8, Genesis, Predator, Hydra, Junglist & Pro-53. Eerstgenoemde doet 't ook erg goed voor geluiden in breaks en dergelijken!

Voor de percussie zijn tevens Hydra & Junglist erg goeie VST's. Vooral Dirt Kick & Phat Kick :love: Voor percussie moet ik trouwens meteen eerlijk toegeven dat ook ik, ja ook ik, toch wel stiekem gebruik maak van de Blutonium voordeelpakketjes. Heel lui eigenlijk... :cool:

Nou, genoeg gelul, ik ben benieuwd wat jullie allemaal voor VST's gebruiken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2010 20:10 
 
Artiest

Ik gebruik predator, hydra en junglist voor kicks
Z3ta, Sylenth1, FM8, Pro-53 voor verschillende sounds, varierende van Lead synths tot intro sounds tot fx sounds.
3xosc, nexus, gebruik ik ook hier en daar.
predator zeker een aanrader voor kicks, heerlijke sounds, Sylenth1 voornamelijk voor lead synths.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2010 21:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

voor kicks vooral hydra sinds ik overgestapt ben van junglist,
maar ben ook aan het oefenen met predator, maar ik krijg nooit bass onder 1 van die kicks,
mn subwoofer doet letterlijk niks op zo'n moment. wat ie dan wel weer doet bij mijn hydra kicks...

voor synths gebruik ik sylenth1, fm8 soms pro-53 en predator, predator is ook perfect voor effect/achtergrond geluiden.

voor percussie gebruik ik kontakt 3, waarna ik er veel effecten over heen gooi
;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ohmnicide is ook wel een aanrader
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 21:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Camelphat zeker ook voor kicks, basslines enzovoort :D

Voor synths gebruik ik voornamelijk Z3TA+, Vanguard, Sylenth1
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 23:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Snap even niet waarom je topictitle nou voor Fl is? Er zijn meerder produceer programma's die dit ondersteunen.

En als jij Willem, Joram of Raouls voetsporen wilt treden... Good Luck, you need it ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 23:21 
 
Artiest

Tel schreef:
Snap even niet waarom je topictitle nou voor Fl is? Er zijn meerder produceer programma's die dit ondersteunen.

En als jij Willem, Joram of Raouls voetsporen wilt treden... Good Luck, you need it ;)


beetje nutteloze opmerking dat laatste deel he... rest ben ik t met je eens "voor FL" had ie weg kunnen laten
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2010 23:40 
 
Hardtraxx Newbie

Tel schreef:
Snap even niet waarom je topictitle nou voor Fl is? Er zijn meerder produceer programma's die dit ondersteunen.

En als jij Willem, Joram of Raouls voetsporen wilt treden... Good Luck, you need it ;)


Beetje vreemde interpretatie van mijn topictitel, maar goed...

Om er toch even op in te gaan: Ik snap ook heus wel dat programma's als Logic en Cubase ook plugins en VTS's ondersteunen maar als jij er meer baat bij hebt om die ook te behandelen, voel je vrij om daarvoor ook een topic voor te openen! Overigens heb ik het idee dat er hier toch meer mensen Fruity Loops gebruiken dan de andere moeilijke, vooral zwaarde programma's als Logic, Cubase, Reason en ga zo maar door.

En FAIL, dat je dat toekomstbeeld uit mijn topictitel zo verschrikkelijk serieus opneemt... Ook ik ben heus wel slim genoeg om te weten dat je met Fruity Loops veel beperkter produceert dan met de andere programma's. Om toch even te mierenneuken, er zijn nog genoeg producers in de scene die gewoon platen uitbrengen die gemaakt zijn in Fruity Loops hoor. Correct me if I'm wrong, maar wat ik weet is Angerfist ook groot geworden met Fruity Loops. En d'Stylerz hebben hun Defqon-boeking ook te danken aan producties gemaakt in Fruity Loops...

Ik val je heus niet aan, maar vond je reactie echter een tikkeltje overdreven. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 09:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het maakt verder niet uit of je nou een VST inlaad in FL of in Cubase. Het principe blijft hetzelfde... ;)

En over jou opmerking. Het komt er vrij kansloos uit om te zeggen om in later in hun voettreden te staan. Dit is een jaren proces van 5 tot 10 jaar en misschien nog wel meer. Tegenwoordig zijn er ook veel meer nieuwere artiesten en de helft wordt geen eens ontdenkt.
Ik voel me ook niet aangevallen, en jij hoeft je hierdoor ook niet aangevallen te voelen. Je kan het meer zien als een onserieuse reactie om een onserieuse uitspraak. ;)

Maar goed, even weer ontopic!

Ik heb laatst Sylenth1 aangeschaft en ben van plan volgende maamd Camelphat en Ohmnicide aan te schaffen. Daarna kijk ik nog wel verder :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 14:50 
 
Hardtraxx Newbie

Tel schreef:
Het maakt verder niet uit of je nou een VST inlaad in FL of in Cubase. Het principe blijft hetzelfde... ;)

En over jou opmerking. Het komt er vrij kansloos uit om te zeggen om in later in hun voettreden te staan. Dit is een jaren proces van 5 tot 10 jaar en misschien nog wel meer. Tegenwoordig zijn er ook veel meer nieuwere artiesten en de helft wordt geen eens ontdenkt.
Ik voel me ook niet aangevallen, en jij hoeft je hierdoor ook niet aangevallen te voelen. Je kan het meer zien als een onserieuse reactie om een onserieuse uitspraak. ;)

Maar goed, even weer ontopic!

Ik heb laatst Sylenth1 aangeschaft en ben van plan volgende maamd Camelphat en Ohmnicide aan te schaffen. Daarna kijk ik nog wel verder :P


Mooi, dan is alles weer uit de wereld! Ik zit er aan te denken om Spectrasonics Omnisphere te downloaden. Wat een helden VST is dat! Mensen ervaring mee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 14:53 
 
Artiest

Ik wil ook EastWest Quantum leap dingetjes gaan kopen, zoveel goede dingen hoor ik erover, zie ik erover, het probleem is alleen dat die dingen wel heel erg duur zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2010 17:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik gebruik cubase, en daar heb je ook vst's... ;)

vst's zijn overal hetzelfde (behalve op de mac daar heb je rtas ofzo)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 11:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik gebruik Z3ta en Nexus veel, Ja ben meestal te lui om leads compleet zelf te maken :$.
Wanneer ik wel zelf leads maak gebruik ik meestal FM8 of Pro-53.

Kicks, junglist of hydra, zit weinig verschil in.

Als effecten natuurlijk camelphat, ohmnicide en mda Bandisto. Die heb ik ooit van een maat van me aangeraden gekregen, is een hele kleine free plugin (een complete pack eigenlijk) alleen Bandisto geeft zulke goede sounds aan kicks!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 13:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Frequencerz produceren ook nog steeds in fl!

http://www.twitvid.com/C0A8T

En als je kicks maakt, devastor is fijn om erop te pleuren :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 15:03 
 
Artiest

stynch schreef:
Frequencerz produceren ook nog steeds in fl!

http://www.twitvid.com/C0A8T

En als je kicks maakt, devastor is fijn om erop te pleuren :)


FL is ook niet slecht of wat dan ook, genoeg producers die ermee werken, zowel binnen als buiten de hardstyle scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 15:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

alleen kan je gewoon net wat meer met cubase of logic, en kan je veel ingewikkeldere dingen doen (zoals de automation)
cubase heeft alles wat fl heeft, alleen op een andere ingewikkeldere (betere; vind ik) manier, fl heeft dan weer niet alles wat cubase heeft..
;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2010 16:47 
 
Artiest

SoundHound schreef:
alleen kan je gewoon net wat meer met cubase of logic, en kan je veel ingewikkeldere dingen doen (zoals de automation)
cubase heeft alles wat fl heeft, alleen op een andere ingewikkeldere (betere; vind ik) manier, fl heeft dan weer niet alles wat cubase heeft..
;)


nee tuurlijk, cubase etc. kost meer en je kan ook meer, maar het is niet zo dat, wat sommige mensen denken, FL een amateuristisch programma is waar je geen pro mee kan worden.
Alleen is de naam Fruity Loops natuurlijk niet zo "cool" als cubase, reason, logic xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2010 00:05 
 
Hardtraxx Veteran

ik gebruik logic dus ik neem aan dat ik me AU's niet mag posten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2010 10:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
ik gebruik logic dus ik neem aan dat ik me AU's niet mag posten?


tuurlijk wel.. de topictitel is alleen raar gesteld ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2010 13:26 
 
Hardtraxx Veteran

ik gebruik zelf het meest sylenth en veel standaard AU's in logic zoals ES2 en sculpture. ik ben van plan om nog wat aan te schaffen als iemand nog iets weet voor leads/kicks hoor ik het graag1!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2010 14:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Voor kicks gebruik ik Sylenth1 in combi met Ohmicide en Camelphat, verder heb ik de Waves Plugin Suite, wat ongeveer 300FX plugins zijn, waar een aantal bruikbare dingen tussen zitten voor kicks etc.. Zitten ook goeie EQ's bij, (multi)compressors, autotune etc.. Echt heel veel! Voor leads gebruik ik tegenwoordig met name Sylenth1 en Omnisphere
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2010 15:38 
 
Hardtraxx Newbie

TakkU schreef:
Voor kicks gebruik ik Sylenth1 in combi met Ohmicide en Camelphat, verder heb ik de Waves Plugin Suite, wat ongeveer 300FX plugins zijn, waar een aantal bruikbare dingen tussen zitten voor kicks etc.. Zitten ook goeie EQ's bij, (multi)compressors, autotune etc.. Echt heel veel! Voor leads gebruik ik tegenwoordig met name Sylenth1 en Omnisphere


Hoe zijn de Delay & Reverb plugins? Ben ik benieuwd naar :)
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner