Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2014 13:29 
 

http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/pioneer-xdj-1000

Citaat:
Pioneer lanceert vandaag de Pioneer XDJ-1000. Een praktische tabletop console, die een hoop functionaliteit van de CDJ-2000 Nexus heeft meegekregen. Deze tabletop speler is Pioneer's eerste tabletop die enkel beschikt over USB en hierdoor is hij qua prijs een stuk aantrekkelijker voor de DJ die gewend is om met CDJ's te draaien, maar eigenlijk heel weinig doet met de multimedia-ondersteuning die de speler biedt.
De XDJ-1000 heeft alles onder de kap om een perfect gesynchroniseerde DJ-mix te kunnen maken. Door middel van het praktische touchscreen heeft u als DJ alle controle over de tabletop, zonder te hoeven grijpen naar een touchpad of toetsenbord van een laptop. De intuïtieve user interface zorgt er voor dat u als DJ veel meer interactie met de hardware en uw publiek beleeft.

XDJ-1000 leent van CDJ

Zoals al doorschemerde, heeft de XDJ-1000 een hoop functionaliteit van de CDJ-2000 Nexus overgenomen. Dat betekent dus ook dat deze alleskunner perfect samenwerkt met Rekordbox én ook met het nieuwe Kuvo systeem kan functioneren. Hierdoor kan de XDJ-1000 het perfecte alternatief zijn voor de CDJ-2000 Nexus indien er toch geen of amper gebruikt gemaakt wordt van de CD-speler functie.
Het jogwheel is eveneens direct overgenomen en zal dus precies hetzelfde aanvoelen als de forse draaischijven die u reeds gewend bent van de CDJ-2000 Nexus. De rest van de knoppen, lay-out en design hoeven we u waarschijnlijk niet uit te leggen - volledig volgens de CDJ-stijl die we de afgelopen jaren keer op keer bij nieuwe producten voorbij hebben zien komen. Hierdoor kan iedere DJ eenvoudig omschakelen naar deze nieuwe definitie van een tabletop speler.
Praktisch touchscreen

Het duidelijke touchscreen is opgebouwd met gebruiksgemak als basis. Kies uit drie praktische weergaven om snel de juiste informatie voorgeschoteld te krijgen. Met Browse, Play en Perform zijn er drie praktische elementen die de basis vormen voor iedere DJ-set.

BROWSE

Blader eenvoudig door uw mediabestanden vanuit de speler zelf en grijp niet steeds naar een laptop. Het ingebouwde QWERTY toetsenbord op de speler werkt praktisch en maakt het mogelijk om in een handomdraai de juiste track tevoorschijn te toveren.
PLAY

Het werk van de DJ begint direct wanneer de track in het deck wordt ingeladen. Vervolgens heeft u de juiste tools tot uw beschikking om de track in te starten, te pitchen, cue-en en gelijk te zetten aan de reeds spelende plaat.
PERFORM

De hedendaagse DJ doet het niet voor beatmatchen alleen, maar gebruikt zijn DJ-tools als gereedschap om een muzikaal culinair hoogstandje te maken. Beatjugglen, experimenteren met samples en hotcues, gebruik van loops, het hoort er allemaal bij. En met deze sectie heeft u daar direct toegang tot.
Het touchscreen heeft een diameter van 7 inch, wat dus erg in de buurt komt van de schermen die u onder andere gewend bent van de CDJ-2000 Nexus. Verder worden de meest uiteenlopende praktische zaken voorgeschoteld, waaronder gedetailleerde waveforms die ingezoomd kunnen worden. Zo kunt u het begin van een beat nog nauwkeuriger strakzetten en als cue of hotcue opslaan. Een andere leuke functie is de Beat Countdown - waarmee in Rekordbox de belangrijkste track drops vooraf ingesteld kunnen worden, die u tijdens het mixen voorbij ziet komen met een countdown. Door middel van de Phase Meter is het mogelijk om de positie van de beats te kunnen zien ten opzichte van de spelende track. De komende track kan namelijk perfect gelijk staan qua BPM, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij ook op het juiste moment is ingestart. Zo kunt u als DJ zorgen voor een naadloze overgang, zonder bepaalde vervormingen doordat beats net niet op elkaar aansluiten. Als kers op de taart wordt op het display de Key Indicator Analysis getoond - een stoplicht dat met kleurcodering laat zien in hoeverre de nieuwe track zal aansluiten met de reeds spelende track, op basis van harmonische eigenschappen. Mocht het stoplicht op rood of oranje springen, dan weet u vooraf dat u als DJ een mooie taak heeft om het alsnog op creatieve, maar goed klinkende wijze in te mixen.
Sharing is caring - Quantized & Pro DJ Link

Het is mogelijk om verschillende decks onderling te koppelen en zo alle aangesloten spelers in te kunnen zetten om vanuit een centraal bestand te kunnen werken, dat op één van de spelers is ingeprikt. Met de toevoeging van Quantized Beat Jump / Loop Move heeft de XDJ-1000 nog meer weg van de clubstandaard speler van dit moment.
Met de Quantized Beat Jump heeft de DJ de mogelijkheid om beats te skippen of terug te gaan naar een eerdere beat. Hierdoor is het mogelijk om op een heel andere manier te beatjugglen en daar hoeven de hotcues dus niet voor opgeofferd te worden. Met stappen van 1, 2 of 4 beats springt u eenvoudig voor- of achteruit.
De Quantized Loop Move werkt het ongeveer hetzelfde, maar dan maakt u enkel gebruik van de lengte van de ingestelde loop. Binnen de loop is het dan eveneens mogelijk om 1, 2 of 4 beats voor- en achteruit te springen.
Beatsync

Hate it or love it - de XDJ-1000 heeft een beatsync mogelijkheid. Hierdoor is het mogelijk om tracks in no-time strak te trekken waardoor u meer tijd overhoudt voor de juiste platenkeuze, interactie met het publiek en niet te vergeten de bovengenoemde extra tools waar een mix nog creatiever en unieker van wordt. Zo creëert u als DJ een bepaalde signature door gebruik te maken van de meest uiteenlopende ingrediënten om uw mix te maken.
De CDJ-2000 Nexus heeft verder nog als donor gediend voor allerlei andere features die onmisbaar zijn voor DJ's die met de clubstandaard werken. Zo heeft de XDJ-1000 Needle Search om snel binnen een track te kunnen browsen, Active Loop voor noodsituaties, Slip Mode die de muziek bij bijv. scratchen laat doorlopen, het kan niet op.
USB verlichting

Er wordt geen lampje meegeleverd met de XDJ-1000, maar het is wel een welkome functie dat er een kleur-indicatie aanwezig is. In Rekordbox is het namelijk mogelijk om bepaalde kleurcoderingen aan bepaalde mappen toe te voegen. Rood voor techno, blauw voor hardstyle, groen voor drum & bass. Zo krijgt u als DJ altijd visuele feedback over de huidige map en zit u nooit in de verkeerde map te bladeren, op zoek naar die ene knaller die het publiek helemaal gek zal maken.
Naast een USB-aansluiting, is het ook mogelijk om via WiFi of USB muziek vanaf een medium met Rekordbox te selecteren. Dat betekent dus, wanneer u een stapel tracks reeds in Rekordbox heeft staan op een Macbook, Windows laptop, iPad, iPhone of Android medium, dan kunt u eenvoudig tracks draadloos of via USB naar de spelers streamen. Het is dus niet mogelijk om losse MP3's te streamen - helaas voor die ene bezoeker die een verzoeknummertje op zijn telefoon heeft staan...

Wired or wireless

Via WiFi zijn de XDJ-1000's allemaal te gebruiken met een Rekordbox medium, maar u kunt er ook voor kiezen om de spelers met USB te verbinden.
Ook als Serato controller te gebruiken

Tot slot zal de XDJ-1000 uiteindelijk ook als HID (MIDI) speler kunnen fungeren in cobminatie met Serato DJ, support hiervoor zal eind 2014 plaatsvinden. Zo kunt u de Pioneer spelers gebruiken als DJ controller om Serato te bedienen, mocht u toch liever met Serato DJ draaien. De XDJ-1000 werkt in ieder geval wel al vlekkeloos met alle Windows 8 versies, evenals OSX 10.10. Eerdere versies worden uiteraard ook ondersteund. Daarnaast is de XDJ-1000 ook gewoon een HID (MIDI) speler, dus zou ook voor software zoals Traktor ingezet kunnen worden.


Thoughts?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2014 14:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb nu nog lekker oude 800 mk2's maar zit er rustig aan te denken om die eens te gaan vervangen.
Ik denk dat de XDJ-2000 ook nog wel zal komen en ben benieuwd naar de verschillen.
Vind alleen hoopte dat er wel fysieke hotcue buttons op zaten. Niet dat ik ze super vaak gebruik maar werkt net wat fijner.

Edit: Prijs bij bax bevestigde mijn vermoeden, voor €999 euro gaat hij over de toonbank.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2014 14:31 
 
Hardtraxx Veteran

Momenteel zo'n €250 korting als je ze als set van 2 bestelt.
Wat zou er dan bij moeten bij een 2000? Een XDJ-1000 is zowat een CDJ-2000 zonder de cd optie. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2014 15:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Er zijn volgens mij nog maar zelden dj´s die met cd´s draaien. Ben benieuwd of dit snel doorslaat naar organisatoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2014 19:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zag het ook al staan. Ik denk dat het dan toch nog wel interessanter of leuker is, dat je CD's en USB kunt gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2014 19:59 
 

Civitas schreef:
Er zijn volgens mij nog maar zelden dj´s die met cd´s draaien. Ben benieuwd of dit snel doorslaat naar organisatoren.


Ik zie het best gebeuren dat dit ding massaal geïntroduceerd gaat worden met dit prijsverschil :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2014 20:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Godverdomme man, het mooie aan CDJ's is juist dat je de keuze hebt uit verschillende mediadragers.
Dit ding is dus alleen een beperking, maar ben bang dat dit straks de nieuwe standaard wordt.

Ik draai vooral thuis graag met CD's, met een CD map is het veel fijner tracks uitzoeken dan op een klein schermpje met USB sticks waarvan je van tevoren niet weet wat er op staat. Als ik een idee heb van wat ik ga draaien zet ik dat op USB, maar als ik gewoon wil kiezen tussen mijn uitgebreide collectie, pak ik m'n CD map waar ik alle goede tracks per jaar gebrand in heb zitten.

Hoop dat feesten gewoon de 2000's behouden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2014 21:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

organisatoren/cubs e.d. zullen de CDJ's nog wel behouden. Er zijn genoeg mensen die nog met cd's draaien en anders word het huren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2014 21:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Skatzow schreef:
Er zijn genoeg mensen die nog met cd's

Heb je een paar voorbeelden van bekende hardstyle/-core DJ's die nog met CD's draaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2014 22:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bekende niet, maar er zijn een hoop mensen die misschien dan wel niet bekend/populair zijn. kijk bijvoorbeeld maar naar de techno scene. Daar heeft de LP het ook een stuk langer volgehouden om maar een voorbeeld te noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2014 22:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zag bij de videoset van Daniela Haverbeck op Refuse dat zij met CD's werkte, nu weet ik niet of ze dat altijd doet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2014 22:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Die mensen (en clubs etc.) die wat minder bekend zijn zullen juist makkelijker voor een redelijk soortgelijk product voor de halve prijs kiezen lijkt mij. Ik neem aan dat ze op grote feesten wel de optie tot CD's open willen houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2014 22:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Godverdomme man, het mooie aan CDJ's is juist dat je de keuze hebt uit verschillende mediadragers.
Dit ding is dus alleen een beperking, maar ben bang dat dit straks de nieuwe standaard wordt.

Ik draai vooral thuis graag met CD's, met een CD map is het veel fijner tracks uitzoeken dan op een klein schermpje met USB sticks waarvan je van tevoren niet weet wat er op staat. Als ik een idee heb van wat ik ga draaien zet ik dat op USB, maar als ik gewoon wil kiezen tussen mijn uitgebreide collectie, pak ik m'n CD map waar ik alle goede tracks per jaar gebrand in heb zitten.

Hoop dat feesten gewoon de 2000's behouden.


Dit dus
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 00:08 
 

TiMOTHYb schreef:
Skatzow schreef:
Er zijn genoeg mensen die nog met cd's

Heb je een paar voorbeelden van bekende hardstyle/-core DJ's die nog met CD's draaien?


Stephanie
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 01:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Skatzow schreef:
Er zijn genoeg mensen die nog met cd's

Heb je een paar voorbeelden van bekende hardstyle/-core DJ's die nog met CD's draaien?

Noisecontrollers
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 10:55 
 
Hardtraxx Veteran

Firetrap
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 13:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

blutonium boy
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 14:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Xerenetox schreef:
Heb je een paar voorbeelden van bekende hardstyle/-core DJ's die nog met CD's draaien?

Noisecontrollers[/quote]
Echt? Keer gezien op een optreden of ergens een statement gegeven daarover? Kan me voorstellen namelijk dat er als frequent geboekte DJ ontzettend veel voordelen kleven aan het gebruik van USB's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 15:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik denk zelf dat de XDJ-1000 nog niet de nieuwe clubstandaard gaat worden.. Deze speler leent een hoop elementen van de CDJ-2000NXS, maar het is wel duidelijk dat dit nog steeds een beetje een budget speler is. Het ontbreken van een digitale output bijvoorbeeld, toont aan dat de geluidskaart in deze speler niet van Pioneer's topklasse is. Ik gok het er zelf dan ook op dat de XDJ-1000 de eerste speler is in een nieuwe reeks producten en dat we over een half jaar de XDJ-2000 kunnen verwachten.

Pioneer positioneert deze speler duidelijk als een concurrent voor de CDJ-900NXS, ook door h'm bijvoorbeeld te showen met de DJM-850 mixer ipv de DJM-900nxs of DJM-2000nxs. Overigens wel goed om te zien dat Pioneer DJ na de verkoop nog steeds actief is en druk bezig is met nieuwe producten :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2014 21:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Echt een top model dit! Prima speler in het middensegment van Pioneer. Er missen wel een aantal dingen maar alles wat ik zelf nodig heb zit hier gewoon op!

Draai zelf eigenlijk ook nog alleen maar met USB, gewoonweg omdat dit veel makkelijker en handiger is. Hiermee bedoel ik niet dat het qua skills makkelijker is, het is immers 't zelfde als met CD draaien xd .

Hoop deze speler binnenkort wel een keer te kunnen aanschaffen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2014 11:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Voor thuis lijkt mij dit inderdaad de ideale speler met een aardige prijs/kwaliteit verhouding.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner