Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 09:24 
 
Hardtraxx Newbie

Afbeelding

LONG BEACH, Calif. (September 8, 2010) – Pioneer Electronics (USA) Inc.’s Professional Sound and Visual Division continues to lead the DJ market with the introduction of its HDJ-500 series (MSRP $125) headphones, designed for exceptional fidelity, style, comfort and affordability. Available in red, black and white, the new headphones provide maximum performance and versatility for any type of use, from DJing to casual listening.

“With the popularity of DJing on the rise, we’re excited to offer products like the new HDJ-500 at affordable price points so more people can take part in the art form. The headphones are engineered to assist entry-level DJs with the mixing process by enhancing the low and mid frequencies of music,” said David Arevalo, senior marketing manager, Professional Sound and Visual Division for Pioneer Electronics (USA) Inc.

Refined Design
The HDJ-500 DJ headphones adapt the styling and performance cues of Pioneer’s top-of-the-line HDJ-2000 headphones. Designed with maximum comfort and reliability in mind, the HDJ-500 uses comfortable urethane pads for the ears that allow the headphones to mold around the user’s head and ears for a snug and slip-resistant fit. Furthermore, the urethane pads are wrapped in great quality leather, providing greater feel and extended comfort. The main structure of the headphones is crafted of magnesium alloy for light weight and durability, making them great for travel and long periods of use.

The Sound Difference
The HDJ-500’s stylish design is matched with great sound quality providing clear audio reproduction, especially in the critical low and mid frequency ranges that are key for remixing. By combining 40 mm diameter drivers, thick 19 µm (micrometers) diaphragm and a copper clad aluminum wire (CCAW) voice coil, the headphones can efficiently reproduce the lower frequency audio range. Snare and kick drum sounds are more clear making it easier for even the most novice DJs to match the tempo of tracks.

Versatility
For maximum flexibility during performances, the HDJ-500 features a rotating arm structure that allows the user to rotate the right earpiece forward and back by as much as 60 degrees. At that position, the flexible headband maintains enough side pressure to allow the DJ to listen to audio on just one side of the headphones.

The headphones include two interchangeable cords providing freedom of movement during performances. The traditional 1.2 meter coiled cord (extends to 3m) is perfect for regular DJ performances, while the 1 meter straight cord is ideal for leisure listening.

The black HDJ-500-K and the red HDJ-500-R will be available in November 2010 at a manufacturer suggested retail price of $125US.
The white HDJ-500-W will be available in January 2011 at a manufacturer suggested retail price of $125US.

Specifications
Style: Fully enclosed dynamic stereo headphones
Frequency Range: 5 Hz – 28,000 Hz
Impedance: 45 Ω
Max Input: 2000 mW
Output Sound Level: 105 dB
Driver Unit: 40 mm dia. dome type
Plug: 3.5 mm dia. 3P mini-plug (gold-plated, screw-in)
Weight: 6.8 ounces (without cord)
Included: 6.3 mm dia. 3P plug adapter (gold-plated, screw-in)
Cords: 1.2 m side mount coil cord (extended 3 m), 1 m straight cord
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 10:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hmm ziet er wel tof uit! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 10:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wel echt een hele vette headphone, gister op school had iemand een nieuwe Pioneer Headphone meegenomen. Nou weet ik niet of dat deze was, maar die sloot wel erg goed aan op het hoofd en was totaal niet lomp, hij lijkt wel op deze.

Is deze al te koop in Nederland? En wat wordt er voor dit dingetje gevraagd in Euro's?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 10:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Doe mij maar zo'n lompe Technics :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 11:01 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ziet er idd wel vet uit!

Omgerekend is het 98 euries
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 11:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die witte ziet er echt vet uit :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 12:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lijken me wel leuken dingen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 12:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Die witte ziet er best ok uit.. Maar zo te zien zijn t niet van die earpads die over je oren gaan, maar er juist bovenop zitten... Ik hou t lekker bij mn HDJ2000 :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 13:00 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hmm hier ga ik mss toch eentje van aanschaffen.
Zoek binnenkort een nieuwe te kopen en was eig van plan de 1000 te kopen, dus maar even overwegen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 17:27 
 
Hardtraxxer

wow vet, ik wil die rooie :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 17:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hele lelijk HP's :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 17:31 
 
Hardtraxxer

ik heb ff gekeken en gaan 119 euro kosten bij bax shop... denk dat ik er eentje bestel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 17:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Showey schreef:
Wel echt een hele vette headphone, gister op school had iemand een nieuwe Pioneer Headphone meegenomen. Nou weet ik niet of dat deze was, maar die sloot wel erg goed aan op het hoofd en was totaal niet lomp, hij lijkt wel op deze.

Dat was dan waarschijnlijk de Pioneer HDJ-2000 ;)
Want deze zijn nog niet uit.

Ze lijken erg op elkaar dat wel.
Maar naar de kwaliteit ben ik benieuwd !

;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 18:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sennheiser is toch beter!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 19:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
Sennheiser is toch beter!

Nou als ik een Sennheiser HD25 vergelijk met mn HDj2000.. Doe mij dan mn Pioneer maar ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 20:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Doe mij maar zo'n lompe Technics :D

Lomp vindt ik hem niet en al is die lomp: damn wat een geluid. :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 20:47 
 
Hardtraxx Veteran

nee dit vind ik niks :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 21:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

spaar dan tog liever door voor een pioneer hdj 2000
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 21:13 
 
Hardtraxx Veteran

the_sequence schreef:
spaar dan tog liever door voor een pioneer hdj 2000

idd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2010 22:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zien er leuk uit, maar ik ben voor nu tevreden met me Sennheiser HD 205 :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2010 16:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

93Wesley93 schreef:
Zien er leuk uit, maar ik ben voor nu tevreden met me Sennheiser HD 205 :$

ik ook :D als k nog is een nieuwe nodig heb gaat k wel een hdj 2000 hale of er moet tege die tijd weer een nieuwe zijnXD
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2010 20:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

kvind die grijze er wel vet uitzien hoor, niks mis mee! Ik vind alleen wel jammer dat als je via bax of zo besteld dat je dan niet kan voelen en horen hoe die zit en hoe hij klinkt e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2010 21:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ga langs de showroom! :P Sowieso kan je het beste voordat je een koptelefoon koopt eerst ergens een aantal modellen testen... Zo weet je zeker dat je niet de verkeerde keuze maakt! De een vind bijvoorbeeld de Sennheiser HD25 geweldig en raad hm iedereen aan, maar een ander kan t maar zo zwaar vervelend vinden dat een koptelefoon op je oren zit in plaats van eroverheen.. Welke HP is toch wel een vrij persoonlijke keuze ;) Natuurlijk zijn er een aantal die gewoon goed zijn, maar dan nog moet het wel iets zijn wat jij prettig vind...

Ga is een keer langs een DJ winkel, of langs een Pioneer DJ dealer.. Weet niet waar je woont, maar er zijn er een aantal door Nederland heen ;) Amsterdam bijvoorbeeld heeft er 2. Probeer daar gewoon is wat dingen uit (neem wel iets van je eigen muziek mee, heeft weinig zin een HP voor Hardstyle te testen met iets van rock.. :P ) en maak een keuze!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2010 00:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik heb gewoon op de gok de technics hp-dr1200 ofzo hoe die mag heten gekocht, en lekker dat ie zit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2010 12:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Ga langs de showroom! :P Sowieso kan je het beste voordat je een koptelefoon koopt eerst ergens een aantal modellen testen... Zo weet je zeker dat je niet de verkeerde keuze maakt! De een vind bijvoorbeeld de Sennheiser HD25 geweldig en raad hm iedereen aan, maar een ander kan t maar zo zwaar vervelend vinden dat een koptelefoon op je oren zit in plaats van eroverheen.. Welke HP is toch wel een vrij persoonlijke keuze ;) Natuurlijk zijn er een aantal die gewoon goed zijn, maar dan nog moet het wel iets zijn wat jij prettig vind...

Ga is een keer langs een DJ winkel, of langs een Pioneer DJ dealer.. Weet niet waar je woont, maar er zijn er een aantal door Nederland heen ;) Amsterdam bijvoorbeeld heeft er 2. Probeer daar gewoon is wat dingen uit (neem wel iets van je eigen muziek mee, heeft weinig zin een HP voor Hardstyle te testen met iets van rock.. :P ) en maak een keuze!

ja weet ik, maar ik woon in de buurt van Tilburg, daar hebben ze alleen de radiobeurs en dat is niet veel soeps.. En je hebt de Saturn maarja :(
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner