Ik denk wat Kriek bedoeld is dat je de bass van je volgende track iets weg laat. Als je bass van de spelende track wat verder open staat zet je deze terug op 0/neutraal (Probeer dit wel allemaal goed te timen). Dan is het kwestie van timing om de een uit te faden en je bass van je nieuwe track opendraaid. Punten/Que's om dat het beste te kunnen doen is, einde intro of mid-intro.Pantermaat wrote:kriek4 wrote:@Pantermaat
Ik ben geen gevorderde DJ ofzo, maar zal mijn mening op je setje geven.
Ik maak zelf alleen setjes voor mezelf.
Zoals je zelf al aangeeft is de overgang van 1>2 niet perfect.
Hetzelfde geld voor 2>3.
Ik weet niet of ik het goed hoor, luister het nu namelijk via de laptop speakers, maar ligt 3>4 ook niet helemaal perfect op elkaar?
3>4. Ligt goed op elkaar. Echter zou ik bij de laatste kicks van nummer 3 de bass (een beetje) weegdraaien. Nu klinkt de overgang wat abrupt.
8>9 klinkt ook redelijk abrupt. Probeer het wat vloeiender te laten klinken.
De rest klinkt naar mijn mening goed.
Ten slotte: probeer wat sneller door te mixen. Op dit tempo had je 16 nummers in een uur gedraaid. Dit is niet te weinig, maar iets vlotter door mixen maakt het aantrekkelijker om te luisteren
Zoals ik al zei, maak ik verder alleen mixjes voor mezelf, om te luisteren onderweg naar school en dergelijke. Echter ben ik benieuwd wat jullie van het mixwerk vinden.
Onderstaand setje is twee weken geleden gemaakt. De tracklist is gebaseerd op de op dat moment voor mij interessante meest recente raw tracks. Gemixt met een Pioneer DDJ-T1 + Traktor.
View on SoundCloud
Tracklist:
1. Hard Driver - POW!
2. Thera & Degos & Re-done - Rave
3. Prefix & Density - W.U.F.U.
4. B-front & Degos & Re-done - The Endless Path
5. Wild Motherfuckers - Knock You Down
6. Digital Punk & Crypsis & Radical Redemption - Blood, Sweat & Tears
7. Requiem - The Consequence
8. Titan & Jack Of Sound - Demon
9. Luna & Hardcraft - Tickin'
10. E-froce - Disorder
11. Thera & Jason Payne - Hate Society
12. Digital Punk ft. Mc Nolz - Supreme
13. Prefix & Density - S.T.F.U.
14. Sub Zero Project - Hit The Funk
15. Regain - Broken
16. Requiem - Rebellion
17. Delete & Deetox - Fatal
18. Warface & The Geminizers - Path To Extionction
19. Adaro - For The Street (Regain Remix)
@ kriek
bedankt voor je reactie! daar heb ik wat aan.
bedoel jij met niet te abrupt uitmixen dat je dan gewoon de bass van de laatste paar kicks wegdraait?
over het sneller doormixen heb je ook gelijk in, betekend dus na de qlimax de ander plaat erin gooien of een intro / mid intos overslaan.
morgen naar me werk zal ik jou set beluisteren en waar ik kan mijn advies geven.
Heb je set niet geluisterd (werk) maar snapte wel wat er gezegd werd. Hoop dat je er wat aan hebt