Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 15:15 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo,

Ik ben nog helemaal nieuw in het draaien, daarom heb ik ook een aantal vragen!
Graag wil ik thuis een beetje gaan draaien, nu ben ik al een tijdje aant sparen(zonder doel eigenlijk)
en nu denk ik eraan om een leuk setje aan te schaffen! Wat kunnen jullie aanraden, gewoon echt een simpel setje dat ook niet heel duur hoeft te zijn!

Als ik op internet plaatjes wil aanschaffen heb ik telkens de keuze uit WAV: € 2,29
MP3 320 Kbps: € 1,69
MP3 192 Kbps: € 1,29
Wat is hier nu precies het verschil tussen? :$
klinkt misschien wel dom ofzo, maar ik hoop dat iemand me opweg kan helpen! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 15:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mag ik je ten eerste eventjes verwijzen voor een andere vraag naar het algemene forum? ;)
Maar ik wil de vraag hier ook nog wel beantwoorden.

Jij hebt het hier waarschijnlijk over de prijzen van Hardstyle.com. Ik wil je eerst adviseren om goed rond te kijken, als je bijvoorbeeld een groot bundelpakket koopt bij dance-tunes.com KUN je goedkoper uit zijn. Dat hangt van je keuze af..

Het oerbestand van muziek is de .wav. Deze zijn erg groot (gauw 70mb), maar er treed 0,0 kwaliteitsverlies op. Je moet dus echt een audiofreak zijn wil je deze hebben.
MP3 is een gecomprimeerde versie van een .wav. Dat wil dus zeggen dat hij is verkleind, maar uiteraard met een prijs. Een aantal frequenties worden niet meegenomen (aan de boven- en ondergrens) en hij wordt zeg maar gesampled. 192 kbps wil zeggen 192 kilobyte per seconde aan sampling. Zoals je dan snapt is 320 kbps meer gesampled en klinkt het daarom ook beter, maar het is weer ietsjes groter.

192 kbps is een volledige HS track ongeveer 9 MB.
Bij 320 is dat ongeveer 14 MB.
Bij .wav is dat ongeveer 60 MB.

Meer vragen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 15:41 
 
Hardtraxx Newbie