Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 15:15 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo,

Ik ben nog helemaal nieuw in het draaien, daarom heb ik ook een aantal vragen!
Graag wil ik thuis een beetje gaan draaien, nu ben ik al een tijdje aant sparen(zonder doel eigenlijk)
en nu denk ik eraan om een leuk setje aan te schaffen! Wat kunnen jullie aanraden, gewoon echt een simpel setje dat ook niet heel duur hoeft te zijn!

Als ik op internet plaatjes wil aanschaffen heb ik telkens de keuze uit WAV: € 2,29
MP3 320 Kbps: € 1,69
MP3 192 Kbps: € 1,29
Wat is hier nu precies het verschil tussen? :$
klinkt misschien wel dom ofzo, maar ik hoop dat iemand me opweg kan helpen! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 15:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mag ik je ten eerste eventjes verwijzen voor een andere vraag naar het algemene forum? ;)
Maar ik wil de vraag hier ook nog wel beantwoorden.

Jij hebt het hier waarschijnlijk over de prijzen van Hardstyle.com. Ik wil je eerst adviseren om goed rond te kijken, als je bijvoorbeeld een groot bundelpakket koopt bij dance-tunes.com KUN je goedkoper uit zijn. Dat hangt van je keuze af..

Het oerbestand van muziek is de .wav. Deze zijn erg groot (gauw 70mb), maar er treed 0,0 kwaliteitsverlies op. Je moet dus echt een audiofreak zijn wil je deze hebben.
MP3 is een gecomprimeerde versie van een .wav. Dat wil dus zeggen dat hij is verkleind, maar uiteraard met een prijs. Een aantal frequenties worden niet meegenomen (aan de boven- en ondergrens) en hij wordt zeg maar gesampled. 192 kbps wil zeggen 192 kilobyte per seconde aan sampling. Zoals je dan snapt is 320 kbps meer gesampled en klinkt het daarom ook beter, maar het is weer ietsjes groter.

192 kbps is een volledige HS track ongeveer 9 MB.
Bij 320 is dat ongeveer 14 MB.
Bij .wav is dat ongeveer 60 MB.

Meer vragen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 15:41 
 
Hardtraxx Newbie

Bedankt voor jullie snelle reacties!! ik had die dingen inderdaad wel kunnen weten van die wavjes etc. maar ik bedoelde ook eigenlijk meer wat jullie zoal gebruiken, denk dat veel beginners zullen wel 192 gebruiken is het niet?
en dat van hardstyle.com was ook meer als voorbeeld, waar halen jullie je dingen zoal vandaan?
En John wat betreft een setje, heb je nog specifieke aanraders? of dingen die ik allemaal nodig heb?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 15:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

320 volstaat eigenlijk overal wel zo'n beetje...
Ik gebruik niet anders eigenlijk.

Wanneer je livesets gaat opnemen, kun je het beste 192 gebruiken, omdat het kwaliteitsverlies niet noemenswaardig is ten opzichte van de grootte van het bestand.
Uiteraard is dit nog wel een beetje persoonlijk, maar als je gaat kijken naar livesets van Q-Dance etc, die komen niet hoger dan 128, dus ik denk dat je vrij netjes bezig bent met 192 ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 15:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

newbie schreef:
Bedankt voor jullie snelle reacties!! ik had die dingen inderdaad wel kunnen weten van die wavjes etc. maar ik bedoelde ook eigenlijk meer wat jullie zoal gebruiken, denk dat veel beginners zullen wel 192 gebruiken is het niet?
en dat van hardstyle.com was ook meer als voorbeeld, waar halen jullie je dingen zoal vandaan?
En John wat betreft een setje, heb je nog specifieke aanraders? of dingen die ik allemaal nodig heb?


Ik zou zelf zeggen meteen voor de 320 gaan, want als je wilt optreden en er staat leuk spul wil je er ook leuk geluid uit krijgen zou ik zo zeggen ;). En dan is het zonde om je hele assortiment opnieuw te moeten kopen. Ze zijn wel net wat duurder, maar als je een x op een mooie geluidsset het verschil hoort merk je dat wel.

Ik haal mijn eigen Mp3's voornamelijk van dance-tunes.com, daarna hardstyle.com (voor scantraxx etc) en daarna pas van Juno. Dit in verband met de kosten.
Beatport is soms nodig om de Ipnotika releases te pakken (Zatox. The R3bels, Vyolet), al komen die de laatste tijd ook snel op Dance-Tunes.

Als je fan bent van snel kopen moet je denk ik wel bij hardstyle.com zijn, die zetten de tracks over het algemeen het snelst erop. Als je echter een paar dagen geduld hebt (scantraxx tracks uitgezonderd uiteraard), kun je ze goedkoper op dance-tunes kopen.

Als aanrader hangt het volledig van je budget af, ik zou zelf voor een Reloop set gaan, deze hebben een aardige kwaliteit in de prijsklasse waar Pioneer niet zit, of alleen met die prutdingen van CDJ100.

Wat is je budget ongeveer? En als ik jou was gewoon lekker alle sites afspeuren voor gear en gewoon even op locatie voelen hoe het draait.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 15:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Overigens voor alle gear moet je hier zijn:
www.bax-shop.nl

Top service en perfecte prijs! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 16:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik heb nog wel een vraagje, als je in de prijsklasse 100 - 200 euro table tops kijkt
met welke kun je dan het beste uit de voeten?
want mijn budget is heeeeeeel klein :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 16:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dj Skitzo schreef:
ik heb nog wel een vraagje, als je in de prijsklasse 100 - 200 euro table tops kijkt
met welke kun je dan het beste uit de voeten?
want mijn budget is heeeeeeel klein :P

Misschien dat je dan beter door kan sparen.. Of inderdaad een midicontroller kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spaar dan door... Goedkoop wordt duurkoop. Als je niks wil betalen krijg je chinees speelgoed :sick: Meteen kapot!
Spaar gewoon door totdat je iets fatsoenlijks zoals de reloop RMP1 kan kopen. Als je voor een midi controller gaat zou ik naar de vestax VCI-100 of de reloop digital jockey kijken, dit zijn een van de weinig goedkope midi-controlers die een beetje kwaliteit hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2010 01:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dj Skitzo schreef:
ik heb nog wel een vraagje, als je in de prijsklasse 100 - 200 euro table tops kijkt
met welke kun je dan het beste uit de voeten?
want mijn budget is heeeeeeel klein :P


ik heb deze http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/mp3/midi-speler/jb-systems-mcd-200-mp3-cd-speler/product-details.html
kost 259euro :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2010 11:36 
 
Hardtraxx Veteran

Rot toch op gek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2010 11:55 
 
Donateur
Avatar gebruiker

tomb schreef:
Rot toch op gek.

pardon??
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2010 15:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Is dit niet iets voor het
algemene vragen over DJ Gear topic?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2010 15:41 
 
Hardtraxx Veteran

Topique is een jaar oud? :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2010 17:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

tomb schreef:
Topique is een jaar oud? :')

Niet eens gezien.. Welke idioot maakte hier de onnodige bump dan? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2010 18:44 
 
Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
tomb schreef:
Topique is een jaar oud? :')

Niet eens gezien.. Welke idioot maakte hier de onnodige bump dan? :/

aan de datums te zien: HARDSTYLE_XD_tbse
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2010 19:49 
 
Hardtraxx Veteran

als de vragen zijn beantwoord en er zijn verder geen mensen die hier nog op willen reageren is het dan niet tijd om hem te verplaatsen of een slotje? want dit hoort eigenlijk niet hier!
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner