Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2009 13:24 
 
Hardtraxxer

eey,

ik had ff een vraagje. altijd als ik naar setjes van 2 dangerous show of fresh fm luister, of gewoon een livesetje van een feest klinken die nummers gewoon heel anders. ze klinken gewoon veel beter, mooier enzo... ligt dat aan de manier waar ze mee opnemen of wat? ze klinken trouwens qua kwaliteit niet mooier maar het klinkt gewoon veel lekkerder!
als je zelf een setje opneemt met audacity en die vergelijkt met zo'n setje van bijvoorbeeld 2 dangerous klinkt dat gewoon veel vetter op de 1 of andere manier. of misschien ligt het gewoon aan mij :x

later :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2009 13:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat ligt vooral aan het verneuken van de uitzending.. Q-Dance gooit ze wel 96 kbps over de stream, maar heel lelijk opgenomen.. B2S gooit er een zware ruis doorheen en zo kan ik wel van alles opnoemen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2009 13:29 
 
Hardtraxxer

dus als je een setje dus zo wilt laten klinken, moet je dus eigenlijk de kwaliteit verneuken:P
in iedergeval bedankt.
vinden jullie trouwens dat het niet vetter klinkt. als je het normaal opneemt klinkt het een beetje saai ofzo..
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2009 13:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Guiido92 schreef:
dus als je een setje dus zo wilt laten klinken, moet je dus eigenlijk de kwaliteit verneuken:P
in iedergeval bedankt.
vinden jullie trouwens dat het niet vetter klinkt. als je het normaal opneemt klinkt het een beetje saai ofzo..

Ik heb liever een goede kwaliteit van tracks uiteraard, maar daar doen ze het vooral ivm de promo's en DJ's die dan proberen eigen versies in elkaar te knutselen denk ik zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2009 13:40 
 
Hardtraxxer

dus als ik het goed begrijp. moet ik gewoon als ik me setje opneem in audacity de bitrate zo laag mogelijk zetten op 128 ofzo??? of kan je het zelf gewoon niet zo krijgen? kijk ik begrijp het wel van die feesten dat word opgenomen met zo'n microfoon zodat je het publiek enzo hoort. maar bij fresh fm enzo klinkt het ook gewoon heel anders
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2009 13:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Laten we het heel simpel zeggen.. Hoe hoger je bitrate, hoe meer "stukjes" hij opneemt, dus hoe beter het klinkt, maar ook hoe groter het bestand word. Dus wil je optimale kwaliteit, dan zet je hem heel hoog.. Ik heb hem zelf meestal op 192 staan, dan is een set van een uur ongeveer 85-90mb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2009 13:48 
 
Hardtraxxer

ja dat begrijp ik ook. maar mijn vraag is hoe ik het zelf zo kan krijgen. want als je zelf een setje opneemt, dan heb je niets te maken met welke stream. mijn vraag is of je zelf ook zo'n effect kan krijgen. ja het is ook lekker als het goede kwaliteit is. heb zelf ook goede studio monitors ( b2031a) dan is het lekker als je goede kwali heb. maar ik was gewoon benieuwd of je zelf ook zulke setjes kan opnemen. maar ik begrijp wat je bedoelt die kwaliteit komt omdat ze het natuurlijk uitzenden via een stream.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2009 13:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

uuhmm.. Ja sowieso dus lagere kwaliteit opnemen en ook misschien met een filter en een ruisje spelen in Audacity?

Wat je ook zou kunnen proberen is opnemen vanuit de Mic-ingang van je PC in plaats van je line-in. Wie weet helpt dat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2009 13:54 
 
Hardtraxxer

oke dan ga ik dat ff proberen, bedankt in iedergeval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2009 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gooi er eens een equalizer of een sound maximizer of iets dergelijks door heen ;)
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner