Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 19:17 
 

Hi,

Ik ben inmiddels zo'n 5 jaar aan het produceren, en wil uiteindelijk een set gedeeltelijk live improviseren, en gedeeltelijk mijn tracks aan elkaar mixen. Mijn vraag gaat over het tracks mixen.

Ik wil alvast oefenen, kan ik dit het beste met een controller of cd spelers doen? Platen heb ik al uitgesloten aangezien ik het mijn muziek wss niet laat persen. En is er iets waarmee ik rekening zou moeten houden tijdens het maken van muziek, behalve dat de patronen en duratie daarvan overeen komen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2012 22:12 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ligt er inderdaad aan of je het live voor pubiek wilt doen.
Als je gewoon een mixtape wilt maken kun je dat ook gewoon in Cubase (of logic, FL, whatever) doen.
Dat is zeker handig als je geen ervaring hebt met mixen enzo.

Qua mixen. Iedereen heeft een eigen voorkeur. Ikzelf draai met zowel midi als cd's.
Maar ik ken dj's die zweren of midi, en andere weer op cd's.
Dit is iets wat je het beste kan uitproberen in een winkel. Rij eens naar Bax of RJ shop!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 18:52 
 

Thanks voor reacties!

Ik bedoel inderdaad live voor publiek.
Binnenkort gaat een maat me inleren in het draaien dus hopelijk brengt dit mij dichter tot mijn doel.

Goede tip in een winkel uitproberen.

Wat denken jullie verder van het gebruik van VSTi en VST live?
Is dit te storingsgevoelig of moet het kunnen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 22:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat is mogelijk maar ongelooflijk moeilijk. Een van de beste hierin (imo) is Neurocore: hij gebuikt 2 computers met FL studio + een mixer + effectending of 1 comp met andere software + effectending maar hij maakt ook (delen van) nummers live.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner