R
Hardtraxxer
53 posts member since 2009
last seen Dec 2016
ik zie overal en allemaal verschillende midi keyboards
ik ben vanplan 1 te kopen maar ik zou het echt niet weten
welke het beste met FL studio werkt
Hardtraxxer
306 posts member since 2009
last seen Oct 2011
hardware werkt niet zo goed met fl studio

elke midi keyboard werkt hetzelfde, dat iedereen een andere heeft, heeft te maken met smaak, wat ze willen kunnen doen, en natuurlijk de prijs
R
Hardtraxxer
53 posts member since 2009
last seen Dec 2016
oke thnx
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Midikeyboards werken over het algemeen gewoon prima met fruityloops, daar hoef je je niet echt druk over te maken.
M
Hardtraxxer
608 posts member since 2010
last seen Jul 2015
Hooguit zal je zelf de extra knopjes moeten mappen naar een functie maar het keyboard zelf zal het meestal gewoon doen :)
T
Hardtraxxer
308 posts member since 2010
last seen Aug 2012
Martijn wrote:Hooguit zal je zelf de extra knopjes moeten mappen naar een functie maar het keyboard zelf zal het meestal gewoon doen :)
klopt, je zou het moeten linken om de knopjes te gebruiken, heb zelf de U-control UMX 490, behringer. zoals de pitch en modulation octave shift etc en ofc de gewone keys werken automatisch, maar de draai knopjes om het zo maar te zeggen, moet je linken. dat zal je met elk keyboard hebben. (volgens mij)
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Octave shift, pitchbend en modulation zijn ook functies die standaard ingesteld zijn op een bepaald MIDI kanaal ;) daar hoef je dus ook niks voor te doen. De andere knoppen en draaiknoppen sturen gewoon een MIDI signaal uit, zonder dat deze standaard ergens aan gekoppeld is.
S
Hardtraxx Newbie
29 posts member since 2011
last seen Feb 2016
SoundHound wrote:hardware werkt niet zo goed met fl studio

elke midi keyboard werkt hetzelfde, dat iedereen een andere heeft, heeft te maken met smaak, wat ze willen kunnen doen, en natuurlijk de prijs
over het algemeen werkt hardware prima met fl.
Zelf heb ik een jaren 80 casio synth erop aangesloten en die loopt als een trein :thumbsup:
Donateur
2718 posts member since 2009
last seen Oct 2014
Ik heb de M-Audio Oxygen 49 en die werkt prima met FL :)
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
Refuze wrote:Ik heb de M-Audio Oxygen 49 en die werkt prima met FL :)
Donateur
2718 posts member since 2009
last seen Oct 2014
Cruelty wrote:Ik dacht eraan om de ION Key 49 te kopen niet te duur (€80,-) en mooie grootte voor mijn bureautje :).
Hier is die 59 Euro: http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/sho ... on_Key_49/
Hardtraxx Elite
2642 posts member since 2011
last seen 13 days ago
Cruelty wrote:Ik dacht eraan om de ION Key 49 te kopen niet te duur (€80,-) en mooie grootte voor mijn bureautje :).
die heb ik ook, mooi ding, maar vergis je niet in de grootte hoor :p mijn bureau is nu ook bomvol
Hardtraxxer
63 posts member since 2010
last seen Oct 2014
ik heb de behringer UMX-610, & die werkt perfect met FL-Studio :thumbup: is wel wat groter maar dat went zeer snel & het is leuk/gemakkelijk om veel toetsen te hebben vind ik
T
Hardtraxxer
308 posts member since 2010
last seen Aug 2012
Anodyne wrote:ik heb de behringer UMX-610, & die werkt perfect met FL-Studio :thumbup: is wel wat groter maar dat went zeer snel & het is leuk/gemakkelijk om veel toetsen te hebben vind ik
je kan ook de 490 nemen, werkt perfect bij me :)!
S
Hardtraxx Newbie
32 posts member since 2011
last seen Nov 2011
Hoi,

Ik heb de M-Audio 49, is heel goedkoop en heeft knoppen voor automatisering, handig voor livesets.
Ik kreeg er ook Ableton live 8 bij, vet programma.
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
shintek wrote:Hoi,

Ik heb de M-Audio 49, is heel goedkoop en heeft knoppen voor automatisering, handig voor livesets.
De Axiom of Oxygen?
S
Hardtraxx Newbie
32 posts member since 2011
last seen Nov 2011
marsiascout wrote:
shintek wrote:Hoi,

De Axiom of Oxygen?
Oxygen, vergeten bij te melden.
Hardtraxxer
306 posts member since 2009
last seen Oct 2011
oxygen 49 is een meester midi keyboard :worship:

voelt echt precies goed aan, en is ook nog makkelijk te gebruiken
Hardtraxxer
219 posts member since 2011
last seen Apr 2019
ik zelf heb een behringer umx610 ben er nog steeds erg tevreden mee, en hij is lekker knal rood! hou ik wel van
zelf gebruik ik ook graag de extra knoppen wat je toch overal aan kan koppelen