Active topics in DJ's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 17 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 32 minutes ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxxer
406 posts member since 2009
last seen Mar 2020
Ik zit met de volgende vraag.
Ik zat te denken om een MIDI controllertje bij te halen, dacht zelf aan de Numark Omni Control voor Traktor. Maar omdat ik niet volledig wil overstappen, en nog met cd-spelers wil werken zat ik te denken om niet een zwaardere investering te doen en 2 CDJ-400's te kopen.

De CDJ-400 kan ik net zoals de Omni Control gebruiken als MIDI controller. Alle knoppen en sliders kunnen MIDI gegevens versturen via USB. Aangezien mijn mengpaneel ook 2 USB aansluitingen heeft en 2 ingebouwde geluidskaarten heeft, kan ik de laptop dan weer aan mijn mengpaneel aansluiten.

Maar ik zit toch nog te twijfelen:
- Mijn huidige Sync dubbele cd-speler (waar ik helemaal niks over te klagen heb) en Numark Omni Control(en mijn laptop dan) en mijn JB Systems BEAT6

of

- 2x CDJ-400 (Kan ik gebruiken als controller, of cd-speler) en m'n JB Systems BEAT6

Heeft er iemand misschien al ervaring met de CDJ-400 ?
Donateur
1973 posts member since 2008
A2BNixke wrote:Heeft er iemand misschien al ervaring met de CDJ-400 ?
Ja ik heb er 1 staan en binnenkort ga ik de 2e erbij halen.
Ding werkt echt perfect!

Heb hem overigens niet als midi controller gebruikt, maar ik veronderstel dat dat natuurlijk ook gewoon perfect werkt aangezien het Pioneer is :D

Lees snelheid cd's is perfect, bediening vergelijkbaar met de overige modellen van Pioneer.
Usb functie werkt goed (iets trager met laden tracks...)
Scratchen klinkt top, hetzelfde als bij de 800 en de 1000 (alleen een kleiner jogwheel).
En er zitten effecten op die zeer bruikbaar zijn! (dit hebben de 800 en 1000 NIET!)

Kortom, top apparaat!
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Enige probleem van de CDJ400 is het uiterlijk, wat ik werkelijk te afgrijselijk voor woorden vind hahah!
Donateur
Vind het 1 vd vetste op de markt kwa looks... maar is vrij persoonlijk denk ik... ;)
Donateur
Ja die ziet er idd een stuk minder uit...
D
Hardtraxx Veteran
3722 posts member since 2009
last seen Mar 2011
ik zou gewoon midi kopen, kan ej hetzelfde mee als cd spelers maar je hoefd geen 1000 cd-tjes te verbranden ;)
Hardtraxxer
last seen Mar 2020
Khadber wrote:Enige probleem van de CDJ400 is het uiterlijk, wat ik werkelijk te afgrijselijk voor woorden vind hahah!
Ik vind het een mooi ding, vind 'm mooier dan de 800 ^^
dj-rico01 wrote:ik zou gewoon midi kopen, kan ej hetzelfde mee als cd spelers maar je hoefd geen 1000 cd-tjes te verbranden ;)
Ja is waar, MAAR ik kan deze 400 als midi controller en CD speler gebruiken. En omdat ik niet van plan ben volledig over te stappen op laptop en midi + kan ik ook gewoon een usb stickje erin stoppen. Dus lijkt me de 400 een goede oplossing. aleen een vrij dure.
Maar ja als je hem eenmaal kan kopen wetende dat je er voor gespaard en gewerkt geeft het je wel een goed gevoel :p
Donateur
Ik ga zeer waarschijnlijk morgenavond naar een 2e hands exemplaar kijken (slechts 10 maanden oud)... :D
Hardtraxxer
last seen Mar 2020
San Miquel wrote:Ik ga zeer waarschijnlijk morgenavond naar een 2e hands exemplaar kijken (slechts 10 maanden oud)... :D
Nice :) Wat is de vraagprijs als ik vragen mag?
T
Hardtraxx Veteran
5204 posts member since 2009
last seen Oct 2021
dj-rico01 wrote:ik zou gewoon midi kopen, kan ej hetzelfde mee als cd spelers maar je hoefd geen 1000 cd-tjes te verbranden ;)
Hoeveel muziek heb jij,,? haha Ik zou gaan voor de cdj 400, dat is toch iets meer het idee van draaien denk ik :$
Hardtraxxer
last seen Mar 2020
Timmer wrote:
Hoeveel muziek heb jij,,? haha Ik zou gaan voor de cdj 400, dat is toch iets meer het idee van draaien denk ik :$
Ja idd :D
Donateur
A2BNixke wrote:
San Miquel wrote:Ik ga zeer waarschijnlijk morgenavond naar een 2e hands exemplaar kijken (slechts 10 maanden oud)... :D
Nice :) Wat is de vraagprijs als ik vragen mag?
€ 525, maar heb € 500,- afgesproken, ga morgenavond kijken! :)
Hardtraxxer
last seen Mar 2020
is wel een nette prijs toch ?
D
Hardtraxx Veteran
last seen Mar 2011
A2BNixke wrote:
Timmer wrote:
Ja idd :D
toch zoon 50.000+ nummers xD

maja waarom zou je met een midi controller gene idee van draaien hebben :p is toch ook gewoon precies op tijd op play drukken en de pitch eventueel iets 'benden' om hem precies gelijk te krijgen?
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Hmhmm.. Maar ik snap zijn punt denk ik wel.. Met een CDtje in je handen is het net leuker dan alleen een laptopje.. Ik denk dat hij dat bedoelt, maar ik ben de poster niet, dus niet zeker ;).
Hardtraxxer
last seen Mar 2020
Khadber wrote:Hmhmm.. Maar ik snap zijn punt denk ik wel.. Met een CDtje in je handen is het net leuker dan alleen een laptopje.. Ik denk dat hij dat bedoelt, maar ik ben de poster niet, dus niet zeker ;).
Ja dat bedoel ik :) maar ja in principe maakt het niks uit.
Denk dat ik voor de CDJ-400 ga. Alleen nog een goede maand of 2 wachten dan maar ja dat heb ik er wel voor over
Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 7 days ago
Ik zou inderdaad voor de 400tjes gaan :) Zulke fijne dingen en dat geeft meer het gevoel van draaien, vind ik.
Hardtraxx Veteran
3485 posts member since 2008
last seen Jul 2018
Als je het geld hebt: koop CDJ400 zo'n numark midi controllertje is echt niks :sick: Goedkope midi controllertjes zijn leuk voor even.
Als je geld zat hebt voor een midi controller kijk dan eens naar de Numark NS7 ;)
D
Hardtraxx Veteran
last seen Mar 2011
ik heb zelf de reloop digital jockey 2 interface edition :D:D topdingetje
Hardtraxxer
last seen Mar 2020
dj-rico01 wrote:ik heb zelf de reloop digital jockey 2 interface edition :D:D topdingetje
Was zelf ook aan 't twijfelen tussen deze of de Numark.
Hardtraxxer
337 posts member since 2009
last seen Aug 2012
dj-rico01 wrote:ik heb zelf de reloop digital jockey 2 interface edition :D:D topdingetje
heb hem net 1 week ben er tevreden mee, alleen me virus scanner ( norman ) geeft aan dat traktor LE een trojan horse is :s.

Geld te veel @ die CDJ 400's :p.
Hardtraxxer
last seen Mar 2020
GreenX wrote:
heb hem net 1 week ben er tevreden mee, alleen me virus scanner ( norman ) geeft aan dat traktor LE een trojan horse is :s.

Geld te veel @ die CDJ 400's :p.
Nee jammer genoeg geen geld te veel anders had ik ze al :p
Moet er ook voor werken he ^^
K
Donateur
6254 posts member since 2008
last seen Feb 2014
http://www.checktronic.nl/Shop/index.ph ... t&Itemid=2

CDJ-400 Nieuw in de winkel voor 599 ;)

Maar ik weet niet of de winkel betrouwbaar is :)
Hardtraxxer
last seen Mar 2020
Kryptica wrote:http://www.checktronic.nl/Shop/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1850&category_id=272&option=com_virtuemart&Itemid=2

Das wel netjes. Ik vond hem zelf nergens onder de 700 euro.
Heeft iemand misschien al ervaring met die website of winkel ?
Donateur
Kryptica wrote:http://www.checktronic.nl/Shop/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1850&category_id=272&option=com_virtuemart&Itemid=2

Ik heb die winkel een paar weken geleden een email gestuurd ivm. de CDJ-400.
Je moet namelijk vooruit betalen en dat zag ik niet zitten.
Ook is de prijs wel erg laag! (zeer waarschijnlijk maar 1 ipv 2 jaar garantie!!)

Heb om opheldering gevraagd.
Heb ook gevraagd of ik hem op locatie direct kan afrekenen, maar ik heb niets meer gehoord.

Ik zou het niet aandurven bij deze winkel te bestellen!

ps. heb gisteren voor €500,- een CDJ-400 gekocht van 10 maanden oud (incl. bon en 2 jaar garantie).
Het apparaat was nog gloednieuw, slechts 3x gebruikt... :D