Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2009 16:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik had even een vraagje over MIDI bestanden die je download van het internet. Ik wou ook een keertje beginnen met klooien met Fruity Loops wou iets proberen met het MIDI bestand van Headhunterz - Subsonic dat ik gevonden had. Ik kwam na het zoeken op Google uit op een website met allemaal MIDI bestanden, maar mijn vraag nu mag je die ook gewoon gebruiken ? Legaal dan ? Voor bijvoorbeeld, ik zeg nu maar iets, een remix of eender wat te maken ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2009 16:05 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

A2BNixke schreef:
Ik had even een vraagje over MIDI bestanden die je download van het internet. Ik wou ook een keertje beginnen met klooien met Fruity Loops wou iets proberen met het MIDI bestand van Headhunterz - Subsonic dat ik gevonden had. Ik kwam na het zoeken op Google uit op een website met allemaal MIDI bestanden, maar mijn vraag nu mag je die ook gewoon gebruiken ? Legaal dan ? Voor bijvoorbeeld, ik zeg nu maar iets, een remix of eender wat te maken ?


Lijkt me sterk.

Muziek = muziek, en dus zit er (in dit geval) copyright op, maakt niet uit in wat voor formaat. Ik denk dat je zelf contact op moet nemen met Scantraxx / Headhunterz wil je het helemaal legaal doen.

;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2009 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar een stel noten is geen muziek en het is dus niet illigaal om zomaar de zelfde noten te gebruiken, ;) (correct me if i'm wrong)

Maargoed als je de midi file uit subsonic gebruikt, dan wil je hem toch niet releasen? >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2009 16:15 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Maar een stel noten is geen muziek en het is dus niet illigaal om zomaar de zelfde noten te gebruiken, ;) (correct me if i'm wrong)

Maargoed als je de midi file uit subsonic gebruikt, dan wil je hem toch niet releasen? >.<


Je kan het natuurlijk na maken, maar dat is dan natuurlijk iets anders...Uit z'n post maak ik op dat het over de bestanden gaat die de producer zelf heeft gemaakt (geen idee hoe ze daar aan komen).

Dit is volgens mij precies hetzelfde als wat Scooter doet, beetje jatten van anderen. Als je een beginner bent zijn het natuurlijk handige bestandjes om te kijken hoe die programma's werken en om je eigen nummertjes samen te stellen voor privé gebruik :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2009 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waarschijnlijk is die midi file door iemand anders gemaakt ;) Lijkt me sterk dat headhunterz die midi files op internet zet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2009 16:18 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Waarschijnlijk is die midi file door iemand anders gemaakt ;) Lijkt me sterk dat headhunterz die midi files op internet zet.


Lijkt mij ook sterk ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2009 16:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Waarschijnlijk is die midi file door iemand anders gemaakt ;) Lijkt me sterk dat headhunterz die midi files op internet zet.


Ja idd hij is door iemand anders gemaakt en geplaatst op het internet

_dp_ schreef:
Maar een stel noten is geen muziek en het is dus niet illigaal om zomaar de zelfde noten te gebruiken, ;) (correct me if i'm wrong)

Maargoed als je de midi file uit subsonic gebruikt, dan wil je hem toch niet releasen? >.<


Nee tuurlijk niet ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2009 23:56 
 
Hardtraxxer

als scooter het mag, mag jij het ook, wel even 2 nootjes aanpassen he ;)

haha, nee ik zou geen gebruikte melodieën gebruiken voor commerciele doeleinden om het zo maar eventjes te zeggen.
je kan best gewoon een remixje maken voor jezelf bijvoorbeeld..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2009 00:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Overload schreef:
als scooter het mag, mag jij het ook, wel even 2 nootjes aanpassen he ;)

haha, nee ik zou geen gebruikte melodieën gebruiken voor commerciele doeleinden om het zo maar eventjes te zeggen.
je kan best gewoon een remixje maken voor jezelf bijvoorbeeld..


Ja dat bedoel ik gewoon remixje. Maar mag ik 'm dan in een mixje gebruiken ? En eventueel de mix op internet zetten ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2009 10:50 
 
Hardtraxxer

A2BNixke schreef:
Overload schreef:
als scooter het mag, mag jij het ook, wel even 2 nootjes aanpassen he ;)

haha, nee ik zou geen gebruikte melodieën gebruiken voor commerciele doeleinden om het zo maar eventjes te zeggen.
je kan best gewoon een remixje maken voor jezelf bijvoorbeeld..


Ja dat bedoel ik gewoon remixje. Maar mag ik 'm dan in een mixje gebruiken ? En eventueel de mix op internet zetten ?


kan je doen, maar of het gewaardeerd wordt dat weet je niet van te voren..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2009 22:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk niet dat het legaal is, maar zelfs als je je remix full gratis weggeeft krijg je er echt geen problemen mee. Zijn zoveel mashups, edits, etc. online gezet voor gratis download. Er zijn eigenlijk geen redenen waarom een artiest of label er een probleem mee zou moeten hebben, zolang credit geeft aan de originele artiest natuurlijk en je er geen geld voor vraagt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2009 03:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

een melodie kun je gwn altijd gebruiken. Ligt er net aan in hoeverre het van het orginele nummer afwijkt. Dan pas kun je zeggen of het een remix of een nieuwe track is. Maar alsnog op een melo staat verder geen copyright ofzo. En midi's zijn nou eenmaal een makkelijke manier om die melo's te gebruiken, hoewel het namaken ook niet altijd even moeilijk is. Pak een willekeurig hh melotje en die heb je binnen 10 min nagemaakt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2009 20:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ok bedankt voor de info iedereen :)
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner