Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 13:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hey iedereen! Ik heb een vraagje wat betreft het overzetten van een aantal kabelaansluitingen.

Ik heb voor een weekend weg 2 microfoons nodig. Nu hebben we een hele crappy Behringer mixer waar 4 kanalen op kunnen + 1 microfooningang. Ik ben dus op zoek naar een verloop dat
* Van 1 mic ingang er twee kan maken
* Een tulpingang kan laten verlopen in een mic ingang.

Ik heb op Bax-Shop gezocht, maar kreeg het niet echt gevonden. Wee iemand of dit bestaat en tegen welke prijs?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 14:58 
 
Hardtraxx Veteran

kun je niet ergens een klein mengpaneeltje bij regelen waar wel 2 mics op kunnen en die met de master naar je behinger mengpaneel sturen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 17:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dus zit er op je behringer mixer 1 tulp ingang en daar moeten 2 microfoons op of wat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 18:33 
 
Hardtraxxer

http://www.allekabels.nl/display.php?ca ... DgodSQ8DTA

hier moet vast wel iets bruikbaars tussen staan :)
wel ff zoeken naar jack splitters/verloop
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 00:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Dus zit er op je behringer mixer 1 tulp ingang en daar moeten 2 microfoons op of wat?


Nee. Ik heb 2 lege kanalen, maar ik wil 2 microfoons aansluiten. 1 kan er los op via zijn eigen ingang en een tweede microfoon (moet nog aangeschaft worden) willen we eigenlijk via 1 van die twee kanalen op het mengpaneel doen. Dan is de vraag of daar een verloopje voor is (dus van microfoon naar jack).
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 01:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dus van xlr naar jack? http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/klotz-m-1-microfoonkabel-xlr/f-naar-6.35mm-jack/m-1-meter-/product-details.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2012 15:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lol, nee. Ik haal ze altijd door elkaar. In ieder geval vanaf je mixer (tulp was dat, pas topictitel even aan). Naar een microfoonaansluiting.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 17:12 
 
Hardtraxxer

Dat is de kabel van Squid toch?

Zoek anders even plaatjes op van wat je exact bedoeld ;)

Zo'n grote ronde met 3 pinnen is XLR, koptelefoon is grote jack (of gewoon jack), mp3 of pc setje is mini jack en rond met een stift in het midden is RCA.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2012 11:00 
 
Hardtraxxer

Wat je wil gaan proberen gaat niet lukken helaas.
Je kunt misschien wel het goede kabeltje vinden uiteindelijk, maar dan ga je geen geluid horen door je mixer.
De lege kanalen van je mixer zijn gemaakt voor een lijn signaal (cd-spelers), waarbij de wattage vrij "hoog" ligt.
Een microfoon signaal is veel zwakker en heeft dus een andere voor versterker nodig (daarom heeft een dj mixer dus ook aparte microfoon ingangen).
Dus als je nou die microfoon aan gaat sluiten op een line-ingang op je mixer, wordt het door je mixer te weinig versterkt en is het niet hoorbaar.

wat je wel kunt doen, is ergens een 2de mixer vandaan halen (zoals iemand al had voorgesteld) die ook een microfoon ingang heeft, en die mixer dan vervolgens op je eigen mixer aan te sluiten (op dus 1 van je lege kanalen), dan heb je het ook voor elkaar

suc6 ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2012 08:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Normaal gesproken zit op een mixer ook een phono ingang, speciaal voor draaitafels die ook een veel lager wattage hebben, misschien dat dat wel werkt dan?
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner