Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 14:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo,

Het kriebelt al enige tijd en nu wil ik de daad bij het woord voegen, digitaal wat plaatjes aan elkaar mixen.
Behalve de informatie die op internet staat en een enkele keer met cd's gemixt, no experience :$

Graag jullie reacties over wat wel en niet mogelijk is (mix opnemen, autopitch?, teasen met stukjes van verschillende nummers met 2 decks):

MacBook Pro met Traktor LE en dj console: http://www.rjshop.nl/Mixage-Interface-E ... uct/25072/


Ik heb al een hoop dingen opgezocht maar ongetwijfeld ontgaan me nog zaken die jullie waarschijnlijk wel weten.

Gr,
PP
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 15:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Aller eerst, welkom!
Leuk dat je wilt beginnen met mixen, maar mag ik je aanraden om eventjes hier te kijken, waarschijnlijk staan daar al veel antwoorden.
En anders hier eventjes ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 15:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Alles wat je opnoemt is mogelijk. Al zul je met Traktor LE niet intern op kunnen nemen. Wil je dit doen dan zul je voor Traktor Pro moeten gaan.

En met software als Traktor is er meer mogelijk dan met CD's, dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.

Ik vraag me alleen af waarom je zoveel geld steekt in een Macbook Pro en dan zo'n goedkope controller plus de LE versie van Traktor neemt. Niet dat daar wat mis mee is, maar als je toch al zo'n investering maakt, doe het dan goed en neem een grotere controller met meer mogelijkheden en Traktor Pro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 16:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Gezien de investering van de MacBook Pro is er geen budget meer voor een duurdere controller. Maar wat zijn dan de extra opties/ voordelen van een duurdere controller?

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 16:42 
 
Hardtraxxer

ik heb in 2010 geloof ik ook een dj console gekocht, heb hier 2 kanten bij, ene kant spijt koste toen ook 200 euro, en was het echt niet waard.. en had beter door kunnen sparen tot een echte dj set. en andere kant heb er ook mn leuke uurtjes en ''ervaring'' mee opgedaan..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 16:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

marsiascout schreef:
Alles wat je opnoemt is mogelijk. Al zul je met Traktor LE niet intern op kunnen nemen. Wil je dit doen dan zul je voor Traktor Pro moeten gaan.


is dit ook niet mogelijk icm audacity?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 18:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

PatrickG40 schreef:
Gezien de investering van de MacBook Pro is er geen budget meer voor een duurdere controller. Maar wat zijn dan de extra opties/ voordelen van een duurdere controller?

Alvast bedankt!


Je hebt gewoon een grotere controller met meer knoppen en dus meer functionaliteit. Denk aan FX control, samplebanks, 4 kanalen etc. Ook zal de kwaliteit dan vaak wel ietsjes hoger liggen.
Dit is hetzelfde met de software. Traktor LE is gewoon een uitgeklede versie van Pro die bij veel controllers bijgeleverd word, zodat de kopers direct kunnen beginnen en in de hoop dat ze dan upgraden. Traktor Pro geeft n hoop meer functionaliteit.

Denk er ook aan dat wanneer je digitaal draait een goede geluidskaart ook belangrijk is. In sommige controllers zit die wel, in anderen niet. Hier zal je gewoon wat reviews van door moeten kijken.

Heb je ook aan dingen als n koptelefoon, flightcase wanneer je je apparatuur mee wilt nemen en speakers e.d. gedacht in je budget?

PatrickG40 schreef:
marsiascout schreef:
Alles wat je opnoemt is mogelijk. Al zul je met Traktor LE niet intern op kunnen nemen. Wil je dit doen dan zul je voor Traktor Pro moeten gaan.


is dit ook niet mogelijk icm audacity?


Het zal vast wel mogelijk zijn, maar hoe je dit dan allemaal in moet stellen weet ik niet zeker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 19:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PatrickG40 schreef:
marsiascout schreef:
Alles wat je opnoemt is mogelijk. Al zul je met Traktor LE niet intern op kunnen nemen. Wil je dit doen dan zul je voor Traktor Pro moeten gaan.


is dit ook niet mogelijk icm audacity?

Dit is mogelijk, maar maar op 1 simpele manier (tenminste op windows kan het zo weet niet of mac dat ook support: opnemen met stereo mix, dat houd in: het geluid opnemen dat over de standaardoutput van je computer gaat. Dit kan alleen als je master ook daadwerkelijk op je standaard geluidskaart zit

andere opties weet ik zo snel niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 14:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

PatrickG40 schreef:
Hallo,

Het kriebelt al enige tijd en nu wil ik de daad bij het woord voegen, digitaal wat plaatjes aan elkaar mixen.
Behalve de informatie die op internet staat en een enkele keer met cd's gemixt, no experience :$

Graag jullie reacties over wat wel en niet mogelijk is (mix opnemen, autopitch?, teasen met stukjes van verschillende nummers met 2 decks):

MacBook Pro met Traktor LE en dj console: http://www.rjshop.nl/Mixage-Interface-E ... uct/25072/


Ik heb al een hoop dingen opgezocht maar ongetwijfeld ontgaan me nog zaken die jullie waarschijnlijk wel weten.

Gr,
PP

Ik snap niet dat je een dure mac book pro haalt en dan met een usb controller, sorry maar ik heb het destijds prima kunnen doen met mn hercules controller op win7, 2,2Ghz en 2gb werkgeheugen.
zelf vind ik het zonde van je geld want je hebt echt geen pro laptop nodig om fatsoenlijk te kunnen draaien ;)
Dan heb je nu geld over voor een goede koptelefoon en/of geluidskaart
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 18:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Simplicity schreef:
PatrickG40 schreef:
Hallo,

Het kriebelt al enige tijd en nu wil ik de daad bij het woord voegen, digitaal wat plaatjes aan elkaar mixen.
Behalve de informatie die op internet staat en een enkele keer met cd's gemixt, no experience :$

Graag jullie reacties over wat wel en niet mogelijk is (mix opnemen, autopitch?, teasen met stukjes van verschillende nummers met 2 decks):

MacBook Pro met Traktor LE en dj console: http://www.rjshop.nl/Mixage-Interface-E ... uct/25072/


Ik heb al een hoop dingen opgezocht maar ongetwijfeld ontgaan me nog zaken die jullie waarschijnlijk wel weten.

Gr,
PP

Ik snap niet dat je een dure mac book pro haalt en dan met een usb controller, sorry maar ik heb het destijds prima kunnen doen met mn hercules controller op win7, 2,2Ghz en 2gb werkgeheugen.
zelf vind ik het zonde van je geld want je hebt echt geen pro laptop nodig om fatsoenlijk te kunnen draaien ;)
Dan heb je nu geld over voor een goede koptelefoon en/of geluidskaart


Noem 'ns 1 midi-controller die niet via USB werkt...... :/
Ik weet er zo geen hoor.

En jah, je hebt echt geen Macbook Pro nodig in principe, maar het is wel het meest stabiele wat je kan krijgen voor draaien. Een minimum bedrag van 500 euro voor n laptop zou ik er toch wel aan uit besteden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 12:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

het gaat er niet om het principe van de usb.. voor een midi controller zou ik nooit een dure laptop aanschaffen want een midi vraagt echt niet zo veel van je pc hoor.
Ik heb een tijd met de herculez voor de soos hier gedraaid met een simpele 1core processor en nog nooit iets gebeurd.
Ik zou zeggen; koop een leuke laptop waar je ook school/vrije tijd/ muziek op zet etc. en gebruik die gewoon ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 12:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Simplicity schreef:
het gaat er niet om het principe van de usb.. voor een midi controller zou ik nooit een dure laptop aanschaffen want een midi vraagt echt niet zo veel van je pc hoor.
Ik heb een tijd met de herculez voor de soos hier gedraaid met een simpele 1core processor en nog nooit iets gebeurd.
Ik zou zeggen; koop een leuke laptop waar je ook school/vrije tijd/ muziek op zet etc. en gebruik die gewoon ;)


Zoiets als n Macbook Pro is inderdaad niet vereist. Al lijkt me zo'n kleine hercules met virtual dj ook een stuk minder van je computer vragen dan een grotere controller met Traktor.
Een Macbook Pro is wel het meest stabiele wat je kunt hebben en de kans op lag / dropouts is dan ook wel het kleinst.

Zelf draai ik met een Toshiba van 515 euro, en die loopt ook gewoon goed met Traktor Pro en 2 DNS-1200's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 17:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

marsiascout schreef:
Simplicity schreef:
het gaat er niet om het principe van de usb.. voor een midi controller zou ik nooit een dure laptop aanschaffen want een midi vraagt echt niet zo veel van je pc hoor.
Ik heb een tijd met de herculez voor de soos hier gedraaid met een simpele 1core processor en nog nooit iets gebeurd.
Ik zou zeggen; koop een leuke laptop waar je ook school/vrije tijd/ muziek op zet etc. en gebruik die gewoon ;)


Zoiets als n Macbook Pro is inderdaad niet vereist. Al lijkt me zo'n kleine hercules met virtual dj ook een stuk minder van je computer vragen dan een grotere controller met Traktor.
Een Macbook Pro is wel het meest stabiele wat je kunt hebben en de kans op lag / dropouts is dan ook wel het kleinst.

Zelf draai ik met een Toshiba van 515 euro, en die loopt ook gewoon goed met Traktor Pro en 2 DNS-1200's.

Hercules dj control steel is niet klein ofzo.. het enige wanneer je pc de cpu zal gebruiken is als je een nieuwe track in laad, maar als je niks op de achtergrond doet terwijl je mixt is er niks aan het handje ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 20:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het is ook niet zo dat ik de Macbook Pro alleen kocht om er mee te draaien, dat zou wel erg enthousiast zijn als beginneling. Ik heb hem voor meerdere doeleinden gekocht.

Ik zie trouwens dat de Macbook Air ook prima voldoet, alleen zit er geen audio-invoer op. Heeft dat verder nog consequenties voor het mixen, dat er geen audio invoer op zit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 20:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PatrickG40 schreef:
Het is ook niet zo dat ik de Macbook Pro alleen kocht om er mee te draaien, dat zou wel erg enthousiast zijn als beginneling. Ik heb hem voor meerdere doeleinden gekocht.

Ik zie trouwens dat de Macbook Air ook prima voldoet, alleen zit er geen audio-invoer op. Heeft dat verder nog consequenties voor het mixen, dat er geen audio invoer op zit?


je hebt 2 geluidskaarten nodig.
ik gebruikte zelf die van de computer voor de koptelefoon en een usb voor de master.
maar als je geen geluidskaart erin hebt zitten heb je er of 2 nodig, of 1 met splitsing van de kanalen. wat dan weer duurder is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 20:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
PatrickG40 schreef:
Het is ook niet zo dat ik de Macbook Pro alleen kocht om er mee te draaien, dat zou wel erg enthousiast zijn als beginneling. Ik heb hem voor meerdere doeleinden gekocht.

Ik zie trouwens dat de Macbook Air ook prima voldoet, alleen zit er geen audio-invoer op. Heeft dat verder nog consequenties voor het mixen, dat er geen audio invoer op zit?


je hebt 2 geluidskaarten nodig.
ik gebruikte zelf die van de computer voor de koptelefoon en een usb voor de master.
maar als je geen geluidskaart erin hebt zitten heb je er of 2 nodig, of 1 met splitsing van de kanalen. wat dan weer duurder is.


Het beste is gewoon een externe geluidskaart zoals een Audio2DJ. Wanneer er een geluidskaart in je controller zit kan je die ook gewoon gebruiken.

En tjaah, een Macbook Air zou ik niet voor het draaien gebruiken. Je beeld word dan ook erg klein en dat is nou niet bepaald handig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 21:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 21:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Met dit ding is het probleem met de geluidskaarten opgelost toch?

http://www.rjshop.nl/Traktor-Kontrol-S2 ... uct/27265/

En 13" is nog wel te doen, heeft dezelfde resolutie als 15" MBP. Desnoods maar mn 22" led-scherm meenemen als het echt niet te doen zou zijn. Maar vooralsnog ga ik thuis oefenen dus dat moet leesbaar zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 21:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ja daarmee is het geluidsprobleem opgelost, en het scherm hoeft ook niet super groot te zijn hoor.
je zal echt neit fulltime geconcentreerd zijn op het scherm en als je er naar kijkt is er niks van echte waarde wat klein afgebeeld zou zijn. tenminste zelf nooit problemen mee gehad enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 23:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

"Bijgeleverde Software Traktor Pro 2"

Opnemen dus ook opgelost :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 00:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PatrickG40 schreef:
"Bijgeleverde Software Traktor Pro 2"

Opnemen dus ook opgelost :P

Ja ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 22:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe sluit ik de traktor controller aan op de Logitech Z5500 (A) :$ ?


Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 00:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dus van hier Afbeelding




naar

Afbeelding



Danku!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 14:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Iemand??
Heb al best veel gegoogled maar kom er niet uit :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 14:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

sorry zou het niet weten, mischien een mailtje sturen naar de winkel waar je het gaat kopen.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner