Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2009 19:28 
 
Donateur

Ben ik weer met zo een irritante vraag die niemand waarschijnlijk gaat weten :P

Ik moet weten welke kabel ik moet kopen voor mixer met actieve speakers te verbinden , ik had het al aan iemand gevraagd maar blijkbaar zijn het de verkeerde. En een DJ winkel of iets dergelijk is er hier ook niet direct in de buurt dus ik vraag het hier maar dan :D

Deze speakers heb ik, er zit een Line In ingang & TRS ingang in. Ik veronderstel dat ik die Line In moet nemen, maar er zit op beide speakers een Line In ingang dus dat snapte ik niet goed. En er zijn maar 2 Monitor ingangen dus ik denk dat je daar maar 1 speaker op kan aansluiten.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Speakers:
(http://www.digime.cc/photos/2008-07-09/dd9c75f3-96b7-4c88-8272-a7573b15d767.jpg)

Mixer:
http://www.djkit.co.uk/images/products/large/xone22_back.jpg
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2009 21:21 
 
Hardtraxx Veteran

ik weet welke je bedoeld,,, kan alleen niet op de naam komen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2009 21:24 
 
Donateur

Timmer schreef:
ik weet welke je bedoeld,,, kan alleen niet op de naam komen ^^

Oh nice, misschien is kijken hier, of die daar tussen zit, je zou me echt heel hard kunnen helpen ;)

http://www.bax-shop.nl/audio/bekijk-alle-producten.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2009 22:33 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
Ben ik weer met zo een irritante vraag die niemand waarschijnlijk gaat weten :P

Ik moet weten welke kabel ik moet kopen voor mixer met actieve speakers te verbinden , ik had het al aan iemand gevraagd maar blijkbaar zijn het de verkeerde. En een DJ winkel of iets dergelijk is er hier ook niet direct in de buurt dus ik vraag het hier maar dan :D

Deze speakers heb ik, er zit een Line In ingang & TRS ingang in. Ik veronderstel dat ik die Line In moet nemen, maar er zit op beide speakers een Line In ingang dus dat snapte ik niet goed. En er zijn maar 2 Monitor ingangen dus ik denk dat je daar maar 1 speaker op kan aansluiten.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Speakers:
(http://www.digime.cc/photos/2008-07-09/dd9c75f3-96b7-4c88-8272-a7573b15d767.jpg)

Mixer:
http://www.djkit.co.uk/images/products/large/xone22_back.jpg


Je hebt 2 speakers, dus 1 voor het rechter kanaal, en 1 voor het linker kanaal. Volgens mij moet je dan gewoon de line-in gebruiken.

Line-in op die speaker is volgens mij een mini-jack?
Die TRS ingang is volgens mij voor een soort mini-jack maar dan wat dikker: dikkere mini-jack

Dus:
Als je de line-in wilt gebruiken: RCA -> Mini-jack verloopkabel. Dat is een kabel met 2 tulp stekkers, 1 mini-jack.
1 tulp naar 1 mini-jack bestaat volgens mij niet? (edit: wel dus)
De tulp connectors prop je in de achterkant van je mixer bij de 'Monitor', en de mini-jack dus achter in je speaker.

Als je de TRS wilt gebruiken: kan je een opzetstukje kopen voor op de mini-jack, maar ze verkopen over het algemeen alleen maar RCA -> Mini-jack dus heb je dat eigenlijk niet nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2009 22:46 
 
Donateur

Ik ga gewoon de Line In gebruiken, is het makkelijkste volgens mij. Nog bedankt voor de info Jor-D, ik ga meteen op het internet is kijken waar ik zo 1tje vind ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2009 22:47 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Kheb het bericht al ff meerdere malen aangepast :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2009 22:48 
 
Donateur

Jor-D schreef:
Kheb het bericht al ff meerdere malen aangepast :p

Oh, nice een linkje erbij :thumbsup: Echt bedankt hoor anders zou ik het niet geweten hebben :P

Edit: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=20646 deze is het dus, ga ik nu maar 2 van bestellen dan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2009 23:49 
 
Donateur

Nog even een vraagje, nu is het de laatste :innocent:

Als je nu bv zo een kabel neemt, maakt dat dan veel uit dat het 2 RCA dingen heeft aan de kabel ipv 1 ? Als je nu gewoon 1 ervan gebruikt en dan de andere in de speaker, lukt het zo ook dan ?

En maakt het eigelijk uit dat die Line In op de speakers ook zo een ronde ingang is, net hetzelfde als de line in ingangen op de mixer ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:26 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
Nog even een vraagje, nu is het de laatste :innocent:

Als je nu bv zo een kabel neemt, maakt dat dan veel uit dat het 2 RCA dingen heeft aan de kabel ipv 1 ? Als je nu gewoon 1 ervan gebruikt en dan de andere in de speaker, lukt het zo ook dan ?

En maakt het eigelijk uit dat die Line In op de speakers ook zo een ronde ingang is, net hetzelfde als de line in ingangen op de mixer ?


Nee dat maakt niet veel uit. Je gebruikt het ene kanaal/output voor de linker speaker, en het andere kanaal/output voor de rechter.

Voorbij de mini-jack is het geluid geen stereo meer, maar mono. Maar met 2 speakers maakt dat dus weer stereo geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:28 
 
Donateur

Jor-D schreef:
Kryptica schreef:
Nog even een vraagje, nu is het de laatste :innocent:

Als je nu bv zo een kabel neemt, maakt dat dan veel uit dat het 2 RCA dingen heeft aan de kabel ipv 1 ? Als je nu gewoon 1 ervan gebruikt en dan de andere in de speaker, lukt het zo ook dan ?

En maakt het eigelijk uit dat die Line In op de speakers ook zo een ronde ingang is, net hetzelfde als de line in ingangen op de mixer ?


Nee dat maakt niet veel uit. Je gebruikt het ene kanaal/output voor de linker speaker, en het andere kanaal/output voor de rechter.

Ok nog maar is bedankt Jor-D :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:31 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
Jor-D schreef:
Kryptica schreef:
Nog even een vraagje, nu is het de laatste :innocent:

Als je nu bv zo een kabel neemt, maakt dat dan veel uit dat het 2 RCA dingen heeft aan de kabel ipv 1 ? Als je nu gewoon 1 ervan gebruikt en dan de andere in de speaker, lukt het zo ook dan ?

En maakt het eigelijk uit dat die Line In op de speakers ook zo een ronde ingang is, net hetzelfde als de line in ingangen op de mixer ?


Nee dat maakt niet veel uit. Je gebruikt het ene kanaal/output voor de linker speaker, en het andere kanaal/output voor de rechter.

Ok nog maar is bedankt Jor-D :worship:



Pfff, wat doen we moeilijk, zo'n kabel moet je hebben, kwam ik net even tegen: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=6009
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:36 
 
Donateur

Ben je zeker ? :D Want ik heb net effe zo een kabeltje in die speaker proberen te steken met een jack 6mm en die paste er niet in :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:44 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
Ben je zeker ? :D Want ik heb net effe zo een kabeltje in die speaker proberen te steken met een jack 6mm en die paste er niet in :)


Ja dat is zo'n grote? mini-jack 3.5mm, zelfde grootte als het stekkertje dat je voor je mp3 speler gebruikt (als je die hebt)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:45 
 
Donateur

Jor-D schreef:
Kryptica schreef:
Ben je zeker ? :D Want ik heb net effe zo een kabeltje in die speaker proberen te steken met een jack 6mm en die paste er niet in :)


Ja dat is zo'n grote? mini-jack 3.5mm

Ja zo 1tje is het, mijn koptelefoon van Trust heeft zo 1tje
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:45 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
Jor-D schreef:
Kryptica schreef:
Ben je zeker ? :D Want ik heb net effe zo een kabeltje in die speaker proberen te steken met een jack 6mm en die paste er niet in :)


Ja dat is zo'n grote? mini-jack 3.5mm

Ja zo 1tje is het, mijn koptelefoon van Trust heeft zo 1tje


Ja welke is het dan? Zo'n grotere? of die 3.5mm? :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:46 
 
Donateur

zo 1 van 3.5 mm gaat er niet in, die is net te dik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:47 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
zo 1 van 3.5 mm gaat er niet in, die is net te dik.


Te dik, wtf? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:48 
 
Donateur

Jor-D schreef:
Kryptica schreef:
zo 1 van 3.5 mm gaat er niet in, die is net te dik.


Te dik, wtf? :/

Volgens mij moet er zo een ding in net zoals die line in input op de mixer, want die ingangen zijn net hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:49 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
Jor-D schreef:
Kryptica schreef:
zo 1 van 3.5 mm gaat er niet in, die is net te dik.


Te dik, wtf? :/

Volgens mij moet er zo een ding in net zoals die line in input op de mixer, want die ingangen zijn net hetzelfde.


Oh dan moet die er gewoon in XD Zo'n tulp stekker dus :o
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:52 
 
Donateur

Enige wat er in de handleiding staat over die ingangen van de speakers is:

The TRS is an electronically balanced input and the line input is unbalanced input. They are compatibe with general line input signals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:52 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Tis dus gewoon een RCA (tulp) ingang, en de TRS is een dikkere mini-jack (6.35mm) ingang: RCA/jack 6.35mm ingangen
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:54 
 
Donateur

Oh zo, trouwens die foto is niet juist, mijn speakers zijn anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:56 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
Oh zo, trouwens die foto is niet juist, mijn speakers zijn anders.


Waar heb je ze gekocht dan? Daar zal die info wel bij staan, en zal vast wel hetzelfde zijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:57 
 
Donateur

Ik heb ze gekocht in Bax Shop :P Die waren het dus van die link.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2009 00:59 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Kryptica schreef:
Ik heb ze gekocht in Bax Shop :P Die waren het dus van die link.


Ja, je hebt dus gewoon Tulp (RCA) -> Tulp (RCA) nodig.
En anders Tulp (RCA) -> Mini-jack (6.35mm).
:)
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner