Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 00:14 
 
Hardtraxx Newbie

Goedenavond,

Ik wil een beetje gaan experimenteren met het mixen en wil daarvoor een midi controller aanschaffen. Mijn oog is gevallen op de Hercules Control Instinct. Ik kan echter nergens vinden of ik mijn speakersetje van mijn pc eraan kan koppelen. Het speakersetje is een surroundsysteempje van Trust (http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15989). Ik heb overigens een vaste desktop computer. Moet ik mijn speakers perse aansluiten op de controller, of kan ik de controller inpluggen op mijn desktop en mijn speakerset in de desktop laten zitten? Er lopen namelijk drie stekkertjes vanaf het speakersetje naar mijn pc (CS, SS en RS-out).
Kortom: kan ik na het installeren van de software en het inpluggen van de usb de Control Instinct al gaan draaien?

Bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 11:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb ook een Hercules DJ Control, ik heb mijn speakersetje in mijn pc aangesloten en het kabeltje om geluid uit de midi te krijgen heb ik gewoon aangesloten achter in mijn midi. Want wanneer mijn midi aangesloten is gaat al het geluid via mijn midi en niet meer via mijn PC zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 14:34 
 
Hardtraxx Newbie

Dus als jij je midi gaat gebruiken, haal je het kabeltje van je speakerset uit je pc en stop je in de midi? Mijn speakersetje heeft 3 aansluitingen (3 stekkertjes), dus die kan ik dan niet aansluiten op de midi neem ik aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 22:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Rolgordijn schreef:
Dus als jij je midi gaat gebruiken, haal je het kabeltje van je speakerset uit je pc en stop je in de midi? Mijn speakersetje heeft 3 aansluitingen (3 stekkertjes), dus die kan ik dan niet aansluiten op de midi neem ik aan?


Rood, wit en geel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2014 22:55 
 
Hardtraxx Newbie

cb92 schreef:
Rolgordijn schreef:
Dus als jij je midi gaat gebruiken, haal je het kabeltje van je speakerset uit je pc en stop je in de midi? Mijn speakersetje heeft 3 aansluitingen (3 stekkertjes), dus die kan ik dan niet aansluiten op de midi neem ik aan?


Rood, wit en geel?


Groen, zwart en geel. Kan ik de midi niet puur gebruiken voor de controls en mijn geluid gewoon via de pc laten lopen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 18:29 
 
Hardtraxx Veteran

Nee dit gaat helaas niet, je kan dan namelijk de volgende track niet voor beluisteren en dus niet mixen.
In bijna elke midi controller zit een geluidskaart vandaar dat je je speakers daarop aansluiten moet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 23:06 
 
Hardtraxx Addict

Rolgordijn schreef:
Goedenavond,

Ik wil een beetje gaan experimenteren met het mixen en wil daarvoor een midi controller aanschaffen. Mijn oog is gevallen op de Hercules Control Instinct. Ik kan echter nergens vinden of ik mijn speakersetje van mijn pc eraan kan koppelen. Het speakersetje is een surroundsysteempje van Trust (http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15989). Ik heb overigens een vaste desktop computer. Moet ik mijn speakers perse aansluiten op de controller, of kan ik de controller inpluggen op mijn desktop en mijn speakerset in de desktop laten zitten? Er lopen namelijk drie stekkertjes vanaf het speakersetje naar mijn pc (CS, SS en RS-out).
Kortom: kan ik na het installeren van de software en het inpluggen van de usb de Control Instinct al gaan draaien?

Bedankt!



Je moet het alsvolgt aansluiten speakers-pc-midicontroller-koptelefoon. De midi controller zend een midi signaal naar de computer. Dat signaal geeft door hoe jij het geluid manipuleert via de midi controller, vervolgens kan jou pc gewoon het master signaal naar je speakers sturen! Jou midi controller bevat een audio-interface, ofwel geluidskaart, deze kan je gebruiken voor je cue, of wel voorluisteren! Let echter wel op dat je bij je voorkeuren/instellingen/preferences van je dj software instelt dat de software het master signaal naar de geluidskaart van je PC stuurt en niet naar die van je controller! Je cue signaal moet wel naar de geluidskaart van je controller, kies wel degene die het signaal vervolgens naar de headphones stuurt! Als je meer uitleg wilt en of opheldering PM me maar. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2014 01:44 
 
Hardtraxx Elite

Ik heb die ook. Ik heb gewoon speakerset - aux kabel - midi - usb kabel - pc. Endan je koptelefoon voor in je midi doen.

Weet iemand trouwens t verschil qua geluid ofzo als je het met een aux kabel verbibd of met zo'n rood en witte aansluiting ( kan zo niet op de naam komen)?
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner