Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 19:49 
 
Artiest

Dit zal wss al wel 20 keer gevraagd zijn, maar goed.

Ik ben nu al 2/3 jaar bezig met producen.. en wil nu toch wel is wat gaan verdiepen in t mixen/dj'en etc..
Heb wel wat ervaring met knopjes, mengpanelen etc. Maar nog nooit echte cdj's o.i.d. in mn handen gehad.

Ook wel iets of wat (zover als je het kan noemen,) ervaring in virtualDJ, maargoed, met muis en keybord werkt dit gewoon niet goed.

Wat is een mooi starters setje om te kopen? Misschien eerst alleen een midi controller?
Het mag me niet teveel geld kosten(ofcource :whistle: ..)

Het hoeft niet allemaal proffesioneel te zijn, maar wel goed genoeg om mee te beginnen..

Cheers! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 20:30 
 
Hardtraxxer

Pioneer midi controller.

Dan hoef je later ook geen CDJ's of een andere midi controller te kopen.
Goedkoop = duurkoop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 21:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mijn tip voor Midi controller: Digital Jockey 2
Beveel deze iedereen aan. Heel fijn ding :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 13:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Laten we eerst eens beginnen met je eisen en je budget.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 18:46 
 
Artiest

Eisen weet ik niet zo goed, aangezien ik totaal niet weet waar ik mee moet beginnen :)

Budget, tsja, zou mooi zjin als het onder de 500 kan blijven. Stel dat ik het nmlk niks vind(het mixen/draaien)

Dus ik neem aan dat ik op een midi controller uit kom.. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 18:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-gear ... tails.html

nu zelfs 40 euro goedkoper dan eerst
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 19:04 
 
Artiest

Thnx;)

Werkt zon midi controller beetje fijn? Is dit heeel anders dan bijv een complete set dus met cdj's etc..? Dat dan strask, wanneer ik wel meer geld voor een complete set over heb, het niet heel anders is dan zon midi controller?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 19:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

het is maar een klein beetje anders

had eerst die digital jockey 2. heel fijn. nooit problemen mee gehad.

en heb nu cd spelers. heb wel hele simpele cd speler maar wist vanaf dag 1 al gelijk hoe het allemaal werkte dus de overstap is niet groot
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 20:55 
 
Artiest

Thnx, ga er over nadenken.

Word iets lastiger, aangezien ik zojuist een goede boete heb binnen gekregen.. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 14:56 
 
Hardtraxxer

Doolittle schreef:
Thnx, ga er over nadenken.

Word iets lastiger, aangezien ik zojuist een goede boete heb binnen gekregen.. :whistle:


Boetes zijn altijd lastig. :p

Midi-Controller is een AFrader, heb toen ik begon met draaien de Hercules DJ RMX Console gekocht, wat een afgang.
Het werkt totaal niet fijn omdat dat ding gewoon té compact is.
Het beste is om te focussen op producties en als dat enigzins ergens op begint te lijken, kun je via bax-shop.nl leuke starter-sets krijgen. Mijn allereerste tafel was de Numark M1 mixer en 2 Numark NDX200 decks. Voordeel van de decks is dat er geen bpm-counter op zit; hierdoor leer je dus pitchen en beatmatchen, beter dan op de pioneers. Nadeel van de decks is dat er geen "scratch-functie" op zit en hij CD-lades uitklapt, je kunt er dus geen CD's inschuiven, zoals bij de pioneers. Nadeel van de mixer is dat hij erg klein is, maar 2 kanalen heeft en geen mogelijkheid heeft tot opnemen, tenzij je een audio-interface hebt. IDEAAL om mee te beginnen.

Ik draai nog altijd op de decks, heb de mixer wel gewisseld voor een Behringer DJX750, niet te duur, werkt als pioneers, heeft alleen veel minder effecten.

In onze 2e studio staat 'n setje pioneers, DJM750 en CDJ 800 Mk2, dat draait natuurlijk 't fijnst, kom je ook op praktisch elke gig weer tegen, maar daar betaal je dan ook naar (tweedehands minimaal €2000)
Succes ermee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 19:01 
 
Artiest

doubletrouble schreef:
Doolittle schreef:
Thnx, ga er over nadenken.

Word iets lastiger, aangezien ik zojuist een goede boete heb binnen gekregen.. :whistle:


Boetes zijn altijd lastig. :p

Midi-Controller is een AFrader, heb toen ik begon met draaien de Hercules DJ RMX Console gekocht, wat een afgang.
Het werkt totaal niet fijn omdat dat ding gewoon té compact is.
Het beste is om te focussen op producties en als dat enigzins ergens op begint te lijken, kun je via bax-shop.nl leuke starter-sets krijgen. Mijn allereerste tafel was de Numark M1 mixer en 2 Numark NDX200 decks. Voordeel van de decks is dat er geen bpm-counter op zit; hierdoor leer je dus pitchen en beatmatchen, beter dan op de pioneers. Nadeel van de decks is dat er geen "scratch-functie" op zit en hij CD-lades uitklapt, je kunt er dus geen CD's inschuiven, zoals bij de pioneers. Nadeel van de mixer is dat hij erg klein is, maar 2 kanalen heeft en geen mogelijkheid heeft tot opnemen, tenzij je een audio-interface hebt. IDEAAL om mee te beginnen.

Ik draai nog altijd op de decks, heb de mixer wel gewisseld voor een Behringer DJX750, niet te duur, werkt als pioneers, heeft alleen veel minder effecten.

In onze 2e studio staat 'n setje pioneers, DJM750 en CDJ 800 Mk2, dat draait natuurlijk 't fijnst, kom je ook op praktisch elke gig weer tegen, maar daar betaal je dan ook naar (tweedehands minimaal €2000)
Succes ermee.


Thnx d2, hier heb ik wat aan:)

Ik zal er nog s over nadenken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 15:53 
 
Hardtraxxer

Ik ben ook begonnen met 'n hercules RMX console, daarvoor ook met vdj wat aangekloot. Maar als je zo'n console is 't in principe precies hetzelfde als vdj, maar dan bedien je de faders en knopjes niet met je muis, maar op de console. Natuurlijk heb je wel wat meer bijzondere dingen die je wel kan met zo'n console en niet op laptop/pc. Ik raad je aan om meteen te beginnen met cd's of usb. Met 'n console leer je ook niet hoe je 'n plaat gelijk kan leggen, want 't knopje SYNC heb je al snel ingedrukt haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 16:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daar ben ik het niet mee eens. Ben begonnen met een midi controller met traktor. Heb de sync knop nooit aangeraakt. In het begin nog wel met bpm counter maar die heb ik al snel uitgezet. Dan leer je het prima!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 16:36 
 
Artiest

Ik zit nu te denken aan een combi speler.. Aangezien ik ook wil mixen zonder pc voor nodig t ehoven hebben.

Nu heb ik wel wat dingen gezien, maar niet wat bij mn portomonee past..

Iemand nog een tip voor goede set voor een nette prijs/kwaliteit verhouding?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 16:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2x Numark NDX 200
Mixer
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 16:48 
 
Artiest

dan kom je ook al gouw op 500E+ uit..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 16:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor veel minder zul je het ook niet vinden.
Behalve een MIDI controller.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 17:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

doubletrouble schreef:
Doolittle schreef:
Thnx, ga er over nadenken.

Word iets lastiger, aangezien ik zojuist een goede boete heb binnen gekregen.. :whistle:


Boetes zijn altijd lastig. :p

Midi-Controller is een AFrader, heb toen ik begon met draaien de Hercules DJ RMX Console gekocht, wat een afgang.
Het werkt totaal niet fijn omdat dat ding gewoon té compact is.
Het beste is om te focussen op producties en als dat enigzins ergens op begint te lijken, kun je via bax-shop.nl leuke starter-sets krijgen. Mijn allereerste tafel was de Numark M1 mixer en 2 Numark NDX200 decks. Voordeel van de decks is dat er geen bpm-counter op zit; hierdoor leer je dus pitchen en beatmatchen, beter dan op de pioneers. Nadeel van de decks is dat er geen "scratch-functie" op zit en hij CD-lades uitklapt, je kunt er dus geen CD's inschuiven, zoals bij de pioneers. Nadeel van de mixer is dat hij erg klein is, maar 2 kanalen heeft en geen mogelijkheid heeft tot opnemen, tenzij je een audio-interface hebt. IDEAAL om mee te beginnen.

Ik draai nog altijd op de decks, heb de mixer wel gewisseld voor een Behringer DJX750, niet te duur, werkt als pioneers, heeft alleen veel minder effecten.

In onze 2e studio staat 'n setje pioneers, DJM750 en CDJ 800 Mk2, dat draait natuurlijk 't fijnst, kom je ook op praktisch elke gig weer tegen, maar daar betaal je dan ook naar (tweedehands minimaal €2000)
Succes ermee.


Ja en het is de grootste rotzooi die je kan kopen. Faders lekken als een gek, FX doen het op een gegeven moment totaal niet meer, eq switches lekken. Ik zeg IDEAAL ding!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 17:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb zelf de Gemini PS-828 EFX

Is wel wat groter dan de numark NDX 200 dus het kan zijn dat je het neit mooi vind staan.

Maar is een heel fijn ding. Alles werkt goed en is overzichtelijk. + er zitten 3 effecten op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 17:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
het is maar een klein beetje anders

had eerst die digital jockey 2. heel fijn. nooit problemen mee gehad.

en heb nu cd spelers. heb wel hele simpele cd speler maar wist vanaf dag 1 al gelijk hoe het allemaal werkte dus de overstap is niet groot

Heb deze hier nog steeds staan, en ik heb er al heel veel gezeik mee gehad.. zit nu aan mn 3e apparaat, aangezien bij de vorige 2 de cue en playknoppen gingen bitchen.. Bij deze zijn bij 1 deck de Cue en play knoppen alweer half gaar.. ben nu zelf de overstap aan t doen naar Pioneers, de eerste CDJ850 is binnen, volgende komt binnen een paar weken..

Digital Jockey 2 is leuk om mee te beginnen, maar verwacht niet dat t apparaat zelf heel lang meegaat, net als de Reloop CD spelers kan je heel snel gekut met knoppen krijgen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 21:16 
 
Hardtraxxer

TakkU schreef:

Digital Jockey 2 is leuk om mee te beginnen, maar verwacht niet dat t apparaat zelf heel lang meegaat, net als de Reloop CD spelers kan je heel snel gekut met knoppen krijgen!


Mijn play-knoppen zijn inderdaad ook verneukt bij mijn digital jockey 2. Ik gebruik altijd de cup-knop als play, werkt opzich prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 16:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zo doe ik t zelf ook.. Ik heb nu mn CUP knop als Cue, en de CUE knop als play... 1 deck heeft verneukte CUE en PLAY knoppen, werkt alleen de CUP nog goed, maar daar heb ik nu iig 1 CDJ-850 voor in de plaats... RDJ2 is een leuk apparaat om het mee te leren, maar verwacht er absoluut geen wonderen van!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 16:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zo doe ik t zelf ook.. Ik heb nu mn CUP knop als Cue, en de CUE knop als play... 1 deck heeft verneukte CUE en PLAY knoppen, werkt alleen de CUP nog goed, maar daar heb ik nu iig 1 CDJ-850 voor in de plaats... RDJ2 is een leuk apparaat om het mee te leren, maar verwacht er absoluut geen wonderen van!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 17:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Doolittle schreef:
dan kom je ook al gouw op 500E+ uit..

Kijk anders eens voor tweedehands spul op bijvoorbeeld marktplaats, staat (met een beetje zoeken) genoeg moois op!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 20:40 
 
Hardtraxxer

TakkU schreef:
Zo doe ik t zelf ook.. Ik heb nu mn CUP knop als Cue, en de CUE knop als play... !


Waarmee draai je? Want bij mij moet je de cue-knop inhouden om het nummer af te laten spelen, en als ik hem loslaat stopt hij en springt terug naar de cue..
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner