Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2011 12:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mensen ik weet niet of hier al een topic over is dus zet hem er ff bij. laat maar horen als hij er wel is.

omdat ik mijn hobbys muziek produceren en afentoe draaien steeds serieuzer neem ga ik binnenkort krk monitoren halen. super leuk natuurlijk maar nou vraag ik me ook af zijn hier mensen die veel verstand hebben van hoofdtelefoonen? want ik wil ook graag een goed produceer hoofdtelefoon kopen.

Hier zag ik al een die mij wel aanspreekt en niet te duur is!

http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoon ... tails.html

Graag reactie van mensen die hier verstand van hebben!

Alvast bedankt BF
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2011 12:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

voor produceren raad ik een hoofdtelefoon af

ik heb zelf studiomonitoren en een studio koptelefoon, en ik moet zeggen dat er een groot verschil tussen zit qua geluidervaring.

studiomonitoren zijn echt the way to go.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2011 20:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SoundHound schreef:
voor produceren raad ik een hoofdtelefoon af

ik heb zelf studiomonitoren en een studio koptelefoon, en ik moet zeggen dat er een groot verschil tussen zit qua geluidervaring.

studiomonitoren zijn echt the way to go.


Ja oke maar heb op filmpje gezien dat coone ook met koptelefoon produceert en zatox doet dat ook als die in het buitenland is. maar gaan hun dan als ze thuis zijn weer na tweeken/eqen zeker!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2011 20:26 
 
Hardtraxx Veteran

bass fucker schreef:
SoundHound schreef:
voor produceren raad ik een hoofdtelefoon af

ik heb zelf studiomonitoren en een studio koptelefoon, en ik moet zeggen dat er een groot verschil tussen zit qua geluidervaring.

studiomonitoren zijn echt the way to go.


Ja oke maar heb op filmpje gezien dat coone ook met koptelefoon produceert en zatox doet dat ook als die in het buitenland is. maar gaan hun dan als ze thuis zijn weer na tweeken/eqen zeker!

Haha wat denk je zelf? :P natuurlijk doen ze dat ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2011 21:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

bass fucker schreef:
SoundHound schreef:
voor produceren raad ik een hoofdtelefoon af

ik heb zelf studiomonitoren en een studio koptelefoon, en ik moet zeggen dat er een groot verschil tussen zit qua geluidervaring.

studiomonitoren zijn echt the way to go.


Ja oke maar heb op filmpje gezien dat coone ook met koptelefoon produceert en zatox doet dat ook als die in het buitenland is. maar gaan hun dan als ze thuis zijn weer na tweeken/eqen zeker!


Dat hoeft niet perse, je hebt 2 soorten hoofdtelefoons: DJ-Hoofdtelefoons en Studio-Hoofdtelefoons. Het verschil zit em in de afscherming van geluiden van buitenaf en in de Helderheid/neutraalheid van de klank.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2011 12:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou ze zelf testen, het gehoor is voor iedereen anders. Ga langs een goede electronica zaak waar je meerder hoofdtelefoons kan testen. Concurrenten van de Pioneer HDJ 1000 zijn de Technics RP-DH 1200, Sennheiser HD25 en de Sony MDRV 700. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2011 12:40 
 
Artiest

KRK brengt anders ook gewoon studio hoofdtelefoons op de markt die als monitoren functioneren. Kijk wellicht naar die 2 hoofdtelefoons en beluister ze eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2011 19:23 
 
Hardtraxxer

Ik heb toevallig eergisteren een STUDIO headphone gekocht (Shure SRH840 a 195 euro),, en daar kun je dus wel degelijk mee producen, het kost een aardige klap geld (voor een koptelefoon) maar het geluid is echt heel eerlijk,, ik heb die van krk ook beluisterd (RJShop Rijssen) maar die klonk vergeleken met de Shure lang nie zo goed,,

Afbeelding



Mijn advies luidt:

Ga langs een shop en ga er een aantal beluisteren die in jouw prijsklasse vallen, en bestel niks online (of je moet natuurlijk bij iemand al die headphone hebben beluisterd)
En kijk dus niet naar de pioneer 1000 etc. die zijn namelijk om te Draaien, niet om te producen, daar zit namelijk nogal een groot verschil in :thumbup:

Greetz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2011 20:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

uiteraard kan je producen met een koptelefoon, alleen is het meer voor de basis van je geluiden, het echte afwerken/produceerwerk zal toch echt op je monitoren moeten. (stereoweergave, afmix, eq etc)


ik heb zelf de krk kns-6400, de kleine krk studio koptelefoon

er komt vergeleken met mijn tannoys een ander geluid uit, een warmer geluid, heel plezierig om naar te luisteren.
ik gebruik het vooral als second 'opinion' en voor de laptop


een studiokoptelefoon hebben is zeker handig, maar het is meer voor erbij
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2011 15:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mensen bedankt voor alle reactie's was op vakantie dus heb niet meteen kunnen reageren.

Ik zal is goed nadenken en vergelijken. nou maar eerst goede monitoren gaan halen.

LAterzz
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2011 10:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

bass fucker schreef:
Mensen bedankt voor alle reactie's was op vakantie dus heb niet meteen kunnen reageren.

Ik zal is goed nadenken en vergelijken. nou maar eerst goede monitoren gaan halen.

LAterzz

Kom eens bij min langs heb nog wel goeie koptelefoon die eventueel kan proberen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2011 13:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HDJ 2000 :thumbup:
Nog nergens een beter gezien/gehoord :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 18:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pioneer HDJ 500 niet al te duur en prima ding
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 14:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

roalddb schreef:
Pioneer HDJ 500 niet al te duur en prima ding


Inderdaad een prima ding, maar ook weer een koptelefoon om te draaien en daar word niet naar gevraagd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2012 21:49 
 
Hardtraxx Elite

ik zoek een goede studiokoptelefoon rond de 150 euro, kan iemand me helpen? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 09:41 
 
Hardtraxx Elite

Cruelty schreef:
tijntjuh120 schreef:
ik zoek een goede studiokoptelefoon rond de 150 euro, kan iemand me helpen? :D


KRK :P
Maar jij zoekt alles maar koopt niks -.- :lol: :lol:


:P
ditkeer ga ik echt kopen xD
zit te kijken naar krk kns 8400
AKG K-171 MK2
en Sennheiser HD 280
krk komt er toch wel als beste uit denkik :)
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner