Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2009 23:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo hardtraxx!!

Ik zit met een probleempje, het beatmixen gaat verder prima maar ik weet niet precies wanneer ik een nummer op welk moment moet uitmixen..
kunnen jullie me wat advies geven??
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2009 23:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Probeer eens gewoon bij de start van de outtro je plaat in te starten en dan gewoon op het punt dat het intro afgelopen is van de plaat die je inmixt de andere weg te mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2009 23:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Probeer eens gewoon bij de start van de outtro je plaat in te starten en dan gewoon op het punt dat het intro afgelopen is van de plaat die je inmixt de andere weg te mixen.


oké, ik zal het proberen! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2009 00:00 
 
Hardtraxx Veteran

ja eigenlijk precies wat khadjes zecht, bij de eerste beat van de outro de track starten, gelijk leggen, en dan wacht ik meestal tot een ' 4beatbreak' :P en dan gooi ik hem er in (zonder bass nog) en dan licht het er aan welke track maar als je een track heb met in het begin al een lekkere bass kan je hem bij de volgende ' stilte' (halve seconde zonder beat) de bass overgooien.. hier ben ik best fan van :D
en anders wacht ik gewoon tot de andere plaat er bijna uit moet gooien draai ik hem langzaam omhoog, want vaak vlak voor de break heb je wel een lekker boeboeboeboem...

andere manier waarvoor je minder goed hoeft the matchen is bij de start van de climax van het eerste nummer de andere aanzetten en proberen gelijk te leggen, vaak ben je dan precies bij het einde van de climax precies bij de volgende break van de midintro van de volgende track, veel mensen zien dit volgens mij als ' crossfadermixen :P '


wat je ook nog kan en wat ik helemaal de bom vind is een intro met vocals (showtek partylover etc) tijdens de climax van het eerste nummer er in gooien :D (zonder bass uiteraard) en dan als de bass er in komt het andere nummer er uit gooien :D goed voorbeeld hiervan is hoe zany partylover met silentium mixte tijdens x-qlusive scantraxx 4 oktober(?) vorig jaar, dit heb ik daarna ook een paar keer geoefend en ik doe het nog steeds als ik moet draaien :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2009 10:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
ja eigenlijk precies wat khadjes zecht, bij de eerste beat van de outro de track starten, gelijk leggen, en dan wacht ik meestal tot een ' 4beatbreak' :P en dan gooi ik hem er in (zonder bass nog) en dan licht het er aan welke track maar als je een track heb met in het begin al een lekkere bass kan je hem bij de volgende ' stilte' (halve seconde zonder beat) de bass overgooien.. hier ben ik best fan van :D
en anders wacht ik gewoon tot de andere plaat er bijna uit moet gooien draai ik hem langzaam omhoog, want vaak vlak voor de break heb je wel een lekker boeboeboeboem...

andere manier waarvoor je minder goed hoeft the matchen is bij de start van de climax van het eerste nummer de andere aanzetten en proberen gelijk te leggen, vaak ben je dan precies bij het einde van de climax precies bij de volgende break van de midintro van de volgende track, veel mensen zien dit volgens mij als ' crossfadermixen :P '


wat je ook nog kan en wat ik helemaal de bom vind is een intro met vocals (showtek partylover etc) tijdens de climax van het eerste nummer er in gooien :D (zonder bass uiteraard) en dan als de bass er in komt het andere nummer er uit gooien :D goed voorbeeld hiervan is hoe zany partylover met silentium mixte tijdens x-qlusive scantraxx 4 oktober(?) vorig jaar, dit heb ik daarna ook een paar keer geoefend en ik doe het nog steeds als ik moet draaien :P

oké cool, maar krijg je dan niet veel alleen bass te horen zonder melodies?? en als je de plaat eruit moet gooien doe je dan lagzaam je fader naar beneden of in een keer??
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2009 11:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb even een voorbeeldje op de PC gemaakt met 2 willekeurige nummers ;).

http://www13.zippyshare.com/v/89812537/file.html
Dit is zeg maar de basis van overgangen maken.

PS. bij mij hoor je meteen de tweede track, maar als je op CD's inmixt moet je eerst nog gelijk leggen, dus je kunt later je zaalvolume hoger doen. Het is echter meer als tip waar je in moet starten zeg maar..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2009 12:20 
 
Hardtraxx Veteran

[quote="DJ ShaGoké cool, maar krijg je dan niet veel alleen bass te horen zonder melodies?? en als je de plaat eruit moet gooien doe je dan lagzaam je fader naar beneden of in een keer??[/quote]
Licht aan het nummer, als het een nummer is met vanaf de start veel geluiden en lawaai kan je hem er beter iets langzamer ingooien...

er uit gooien doe ik ook afhankelijk van de manier van mixen, mij snelle mixen met korte intros en outros gooi ik hem er altijd in een keer uit, maar met een intro waarbijde platen allebij meer dan 1 minuut te horen zijn doe ik het meestal wat subtieler.\
Is een kwestie van een eigen stijl ontwikkelen en veel, erg veel oefenen.

Het heeft bij mij misschien wel meer dan vijf jaar geduurd voordat ik een propere mix kon maken :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2009 12:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
wat je ook nog kan en wat ik helemaal de bom vind is een intro met vocals (showtek partylover etc) tijdens de climax van het eerste nummer er in gooien :D (zonder bass uiteraard) en dan als de bass er in komt het andere nummer er uit gooien :D goed voorbeeld hiervan is hoe zany partylover met silentium mixte tijdens x-qlusive scantraxx 4 oktober(?) vorig jaar, dit heb ik daarna ook een paar keer geoefend en ik doe het nog steeds als ik moet draaien :P


Voor mij het beste ooit... Ik weet precies welke overgang je bedoeld, het nummer daarvoor, Silentium en daarna Partylover.. Dat is het mooiste hardstyle stukje van m'n leven, ging zo hard daar op :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2009 16:23 
 
Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
dj-rico01 schreef:
wat je ook nog kan en wat ik helemaal de bom vind is een intro met vocals (showtek partylover etc) tijdens de climax van het eerste nummer er in gooien :D (zonder bass uiteraard) en dan als de bass er in komt het andere nummer er uit gooien :D goed voorbeeld hiervan is hoe zany partylover met silentium mixte tijdens x-qlusive scantraxx 4 oktober(?) vorig jaar, dit heb ik daarna ook een paar keer geoefend en ik doe het nog steeds als ik moet draaien :P


Voor mij het beste ooit... Ik weet precies welke overgang je bedoeld, het nummer daarvoor, Silentium en daarna Partylover.. Dat is het mooiste hardstyle stukje van m'n leven, ging zo hard daar op :thumbsup:

voor alle duidelijkheid: dit stukje bedoelde ik
http://www7.zippyshare.com/v/25417436/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2009 16:52 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Haha ik ook :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2009 16:55 
 
Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
Haha ik ook :P

weet ik maar zo is het voor anderen ook duidelijk :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2009 22:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
Mol schreef:
dj-rico01 schreef:
wat je ook nog kan en wat ik helemaal de bom vind is een intro met vocals (showtek partylover etc) tijdens de climax van het eerste nummer er in gooien :D (zonder bass uiteraard) en dan als de bass er in komt het andere nummer er uit gooien :D goed voorbeeld hiervan is hoe zany partylover met silentium mixte tijdens x-qlusive scantraxx 4 oktober(?) vorig jaar, dit heb ik daarna ook een paar keer geoefend en ik doe het nog steeds als ik moet draaien :P


Voor mij het beste ooit... Ik weet precies welke overgang je bedoeld, het nummer daarvoor, Silentium en daarna Partylover.. Dat is het mooiste hardstyle stukje van m'n leven, ging zo hard daar op :thumbsup:

voor alle duidelijkheid: dit stukje bedoelde ik
http://www7.zippyshare.com/v/25417436/file.html


ja da stukje is wel zeker cool gemixt!! :clap: bedankt, ik denk dat ik hier wel iets mee kan!! :thumbup:
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner