Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2011 23:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen maar ik vraag mij af met welke zaken ik zoal rekening wil houden als ik er FL op wil gebruiken. Zijn er laptops geschikt om FL op een deftige manier te kunnen gebruiken zonder dat het gaat beginnen haperen als je bezig bent met een groot project? Welke laptops raden jullie zoal aan? Alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2011 23:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik zou voor een Quadcore gaan met 4-6 GB werkgeheugen. Dat is echt voldoende.
Verder is een goede geluidskaart ook wel belangrijk, maar deze kan je ook extern kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2011 23:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Om de een of andere reden gaat produceren op een laptop niet zo soepel en stabiel als op een vaste PC. Een i5 is dan ruim voldoende, daarnaast is er bij een vaste PC ook nog uitbreiding mogelijk. Je kunt natuurlijk wel een laptop kopen, maar dan zou ik toch echt wel voor een macbook pro gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2011 10:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als je gewoon een redelijk krachtige laptop koopt kan je gewoon FL of wat dan ook draaien. Het enige verschil is dat je inderdaad niet uit kan bouwen, en dat je vaak je energiebeheer anders in moet stellen om te zorgen dat je niet op halve CPU kracht aan het draaien bent ;) Als je serieus wilt gaan produceren, dan zou ik zelf idd voor een MacBook Pro gaan. Heb er zelf een, en Logic draait hier echt geweldig op!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2011 12:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heb afgelopen September een Acer gekocht, van de nieuwe Aspire serie. Weet niet uit mijn hoofd welke, maar vindt het een super laptop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2011 13:47 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Squid schreef:
Om de een of andere reden gaat produceren op een laptop niet zo soepel en stabiel als op een vaste PC. Een i5 is dan ruim voldoende, daarnaast is er bij een vaste PC ook nog uitbreiding mogelijk. Je kunt natuurlijk wel een laptop kopen, maar dan zou ik toch echt wel voor een macbook pro gaan.

Hey Headhunterz ;P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2011 17:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vraag me dus ook af wanneer een laptop goed genoeg is om Traktor Pro stabiel te laten lopen zonder drop outs.

Wil die toch een keertje een aanschaffen voor het gebruik op feestjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2011 20:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb zelf een Asus K7010series, dat is wat er op het stickertje staat. gebruik hem nu alleen nog thuis voor amateurgebruik en er staan ook heel veel andere software en films enzo op maar heb nog nooit problemen met traktor en FL gehad. dus ben er wel tevreden mee. en zeker als je wat meer professioneel gaat draaien en je dus geen andere software, films etc erop zet gaat het denk ik wel goed. maar toch zal een macbook pro wel beter zijn, wel duurder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2011 20:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Het liefst had ik n macbook pro gehad inderdaad, maar daar heb ik het geld gewoon niet voor.

Ik werk voor 3,50 per uur en kan dit vaak meer 1 keer per week vanwege school (soms zelfs minder) en naast die laptop heb ik nog n hele andere lijst met apparatuur die ik nog moet gaan halen.

Ik hou het budget het liefst niet te ver van de 500.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2011 21:33 
 
Artiest

500 kom je denk ik niet ver voor een echt goedlopende laptop voor producen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2011 22:19 
 
Hardtraxxer

Ik heb zelf begin dit jaar een Macbook pro gekocht en ben er echt super blij mee. Het kost wel een stuk meer als een normale laptop, maar hij is elke cent waard! Heb er Cubase en Logic op en draai ook nog met traktor en hij blijft super snel. Als je serieus wil gaan produceren kan je toch altijd beter een vaste pc nemen, aangezien je harde schijf zo vol staat met instrument en effect plugins en sample's. Maar voor het draaien met Traktor en een S4 zoals ik doe is hij echt super!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2011 16:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
500 kom je denk ik niet ver voor een echt goedlopende laptop voor producen.


Had ook gezegd dat ik hem alleen voor Traktor Pro wil gaan gebruiken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2011 21:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

marsiascout schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
500 kom je denk ik niet ver voor een echt goedlopende laptop voor producen.


Had ook gezegd dat ik hem alleen voor Traktor Pro wil gaan gebruiken...


dan lijkt mij de laptop die ik heb best wel geschikt. kost rond de 500 euro.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner