Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 09:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zag ook al een forum: ''Geschikte Laptop" maar ik ben op zoek naar de juiste desktop PC voor het produceren met FL.
De computer waar ik nu op werk heeft 4G Werkgeheugen en een Intel Pentium Processor (2.93Ghz)
Zelf heb ik niet geweldig veel verstand van computers.
Mijn geluidskaart is een of anders standaard Realtek ding.
Ik gebruik met het produceren aardig wat VST's en mijn geluid ''stottert'' daardoor soms.
Dat is dus de reden dat ik een PC voor mezelf wil.
Suggesties?

Groet, Ties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 09:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ga voor een quadcore, dan weet je dat je echt iets goed hebt.
4 tot 6 GB werkgeheugen is meer als voldoenden.

En daarnaast een Audio Interface als externe geluidskaart en je bent klaar kwa PC.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 16:28 
 

Refuze schreef:
Ga voor een quadcore, dan weet je dat je echt iets goed hebt.
4 tot 6 GB werkgeheugen is meer als voldoenden.

En daarnaast een Audio Interface als externe geluidskaart en je bent klaar kwa PC.


hoezo extern? audio moet een compressie krijgen wil het door de USB kabel of wat dan ook. intern wordt het onaangeraakt verwerkt. er zijn zeker goede kaarten intern, alleen kosten ze wat maar dan heb je wel iets.
idd. een quadcore is goed.
6 gb werkgeheugen is uitstekend.

ik ben daar niet zo kapot van over externe geluidskaarten.
vraag maar eens een artiest die een beetje computer heeft om te producen met FL of wat dan ook. diegene heeft vast en zeker een interne kaart zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 16:41 
 

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 17:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Bisquit, dat kan echt veeeel goedkoper.
Je moet je PC ook niet daar bestellen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 17:16 
 

Refuze schreef:
Bisquit, dat kan echt veeeel goedkoper.
Je moet je PC ook niet daar bestellen ;)

ik heb daar alleen kwaliteit maar oook goede service. andere webshop vertrouw ik uit principe niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 21:35 
 

75 voor een koelertje? :P Kan wel stukje goeiekoper
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 21:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

biscuit schreef:
Refuze schreef:
Bisquit, dat kan echt veeeel goedkoper.
Je moet je PC ook niet daar bestellen ;)

ik heb daar alleen kwaliteit maar oook goede service. andere webshop vertrouw ik uit principe niet.

Kwaliteit, en dan neem je een Asrock moederbord... Asrock is echt de grootste bagger die er is!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 23:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dat is ook dikke onzin... AsRock borden zijn van prima kwaliteit en er is helemaal niks op aan te merken.
Geef eens een nuttige bewezen onderbouwing voor die mening.

Maar, het is inderdaad flink overpriced.

ASUS P8P67-M (B3)
Cooler Master CM 690 II Advanced
Corsair XMS3 8GB DDR3-1600 CL9 kit
Intel Core i5 2500K
MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II OC
Samsung SH-D163B Black OEM
Samsung Spinpoint F3 1TB
XFX Black Edition 750W
ASUS Xonar D2X

Kost bij elkaar €925 rond bij Zercom en Afuture.

Haal de GTX560 weg als je niet van plan bent er andere dingen mee te doen, gamen bv, neem een lichtere voeding zoals een BeQuiet! Pure Power L7 530w á €55 en pleur er evt. een i7 2600k met 16GB RAM in en je zit zo rond de €800-850.

Nog even over die koeler, inderdaad veel en veel te duur. Qua price-performance is er nog steeds maar 1 onverslagen en dat is en blijft al jaren de goede oude Scythe Mugen 2.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 23:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Thund3R schreef:
Dat is ook dikke onzin... AsRock borden zijn van prima kwaliteit en er is helemaal niks op aan te merken.
Geef eens een nuttige bewezen onderbouwing voor die mening.


Het feit dat ik persoonlijk bij 2 planken heb meegemaakt dat de capacitors stuk voor stuk kapot klapten, poorten die ermee nokten, gebrek aan settings en t BIOS etc... AsRock is gewoon goedkope troep! Zelfde als zeggen dat Sweex goede geluidskaarten maakt... Als je fatsoenlijk spul wil, ga voor eVGA, MSI, GigaByte of Asus!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 23:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ach, ik heb ook al 2 Gigabyte's gehad die bij de minste voltageverandering eruit klapten en een ASUS met een kapot PCI-E 16x slot..

M'n AsRock is 2 jaar niks mee gebeurd en die liep toch flink op z'n tandjes te bijten.

Back @ ASUS nu en die is echt :worship:

Maar, wat je zegt over sweex is natuurlijk helemaal waar. Maar, dat zegt niks over de BOUWkwaliteit. Wel voer de kwaliteit en functionaliteit van de chip enz van de geluidskaart.

En, wat zeggen de heren van de config die ik heb voorgesteld? Ik zou willen dat ik zo iets had staan maar ja.. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2011 11:31 
 

TakkU schreef:
Sweex

Kost niks maar is ook niks hahahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2011 23:01 
 
Hardtraxxer

Neem een kijkje op : http://www.i4-muzique.nl

Daar komen ook de Zany/Pitcher pc's vandaan.

Succes!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2011 23:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The Q-Stylerzz schreef:
Neem een kijkje op : http://www.i4-muzique.nl

Daar komen ook de Zany/Pitcher pc's vandaan.

Succes!!!

Waarom zou je t bij die winkel kopen? Omdat Zany en The Pitcher daar PC's gekocht hebben? Voor veel minder heb je bij goede ICT webwinkels betere PC's dan die standaard bakken die ze daar verkopen.. En als je een Mac Pro wilt, zou ik die bij de officiele Apple (Online) Store halen, en niet bij I4Muzique (geen officiele Apple Reseller)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 21:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
The Q-Stylerzz schreef:
Neem een kijkje op : http://www.i4-muzique.nl

Daar komen ook de Zany/Pitcher pc's vandaan.

Succes!!!

Waarom zou je t bij die winkel kopen? Omdat Zany en The Pitcher daar PC's gekocht hebben? Voor veel minder heb je bij goede ICT webwinkels betere PC's dan die standaard bakken die ze daar verkopen.. En als je een Mac Pro wilt, zou ik die bij de officiele Apple (Online) Store halen, en niet bij I4Muzique (geen officiele Apple Reseller)


Ja inderdaad, dit is gewoon puur reclame maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 22:38 
 
Hardtraxxer

Mac :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 23:52 
 
Hardtraxxer

Ebbie schreef:
TakkU schreef:
The Q-Stylerzz schreef:
Neem een kijkje op : http://www.i4-muzique.nl

Daar komen ook de Zany/Pitcher pc's vandaan.

Succes!!!

Waarom zou je t bij die winkel kopen? Omdat Zany en The Pitcher daar PC's gekocht hebben? Voor veel minder heb je bij goede ICT webwinkels betere PC's dan die standaard bakken die ze daar verkopen.. En als je een Mac Pro wilt, zou ik die bij de officiele Apple (Online) Store halen, en niet bij I4Muzique (geen officiele Apple Reseller)


Ja inderdaad, dit is gewoon puur reclame maken


Ging me niet om het reclame maken, maar had zoiets van als de grote heren daar hun pc's halen, dat je toch wel waar voor je geld zult hebben.
En ik zal eerder een pc als mac pakken, of je moet meer met hardware bezig zijn (aangezien er meer vst's ondersteund worden door windows).
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 15:56 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

The Q-Stylerzz schreef:

Ging me niet om het reclame maken, maar had zoiets van als de grote heren daar hun pc's halen, dat je toch wel waar voor je geld zult hebben.
En ik zal eerder een pc als mac pakken, of je moet meer met hardware bezig zijn (aangezien er meer vst's ondersteund worden door windows).


Jij hebt wel erg veel verstand ervan zo te horen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 17:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Squid schreef:
The Q-Stylerzz schreef:

Ging me niet om het reclame maken, maar had zoiets van als de grote heren daar hun pc's halen, dat je toch wel waar voor je geld zult hebben.
En ik zal eerder een pc als mac pakken, of je moet meer met hardware bezig zijn (aangezien er meer vst's ondersteund worden door windows).


Jij hebt wel erg veel verstand ervan zo te horen!


Haha gelukkig ben ik niet de enige wie het opviel :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2011 20:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TP-Project schreef:
Ik zag ook al een forum: ''Geschikte Laptop" maar ik ben op zoek naar de juiste desktop PC voor het produceren met FL.
De computer waar ik nu op werk heeft 4G Werkgeheugen en een Intel Pentium Processor (2.93Ghz)
Zelf heb ik niet geweldig veel verstand van computers.
Mijn geluidskaart is een of anders standaard Realtek ding.
Ik gebruik met het produceren aardig wat VST's en mijn geluid ''stottert'' daardoor soms.
Dat is dus de reden dat ik een PC voor mezelf wil.
Suggesties?

Groet, Ties.



Toen ik net begon met fruity loops had ik het zelfde probleem en ik had een veeeel trageren computer dan die jij hebt.

Ik weet niet of iemand hier het al had gezegt maar je kan bij fruity loops -> audio(boven aan bij fl) ---> dan sample rate helemaal naar recht
zo veel mogelijk samples per soconden of minute ofzo geen iedee.
Maar dit voorkomt iedergeval gestotter bij veel VST gebruik.

Ik hoop dat je er wat aan hebt Laterzzz
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2011 19:09 
 
Donateur

bass fucker schreef:
TP-Project schreef:
Ik zag ook al een forum: ''Geschikte Laptop" maar ik ben op zoek naar de juiste desktop PC voor het produceren met FL.
De computer waar ik nu op werk heeft 4G Werkgeheugen en een Intel Pentium Processor (2.93Ghz)
Zelf heb ik niet geweldig veel verstand van computers.
Mijn geluidskaart is een of anders standaard Realtek ding.
Ik gebruik met het produceren aardig wat VST's en mijn geluid ''stottert'' daardoor soms.
Dat is dus de reden dat ik een PC voor mezelf wil.
Suggesties?

Groet, Ties.



Toen ik net begon met fruity loops had ik het zelfde probleem en ik had een veeeel trageren computer dan die jij hebt.

Ik weet niet of iemand hier het al had gezegt maar je kan bij fruity loops -> audio(boven aan bij fl) ---> dan sample rate helemaal naar recht
zo veel mogelijk samples per soconden of minute ofzo geen iedee.
Maar dit voorkomt iedergeval gestotter bij veel VST gebruik.

Ik hoop dat je er wat aan hebt Laterzzz


Hier heb ik wel wat aan :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 21:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

The-Znayzer schreef:
bass fucker schreef:
TP-Project schreef:
Ik zag ook al een forum: ''Geschikte Laptop" maar ik ben op zoek naar de juiste desktop PC voor het produceren met FL.
De computer waar ik nu op werk heeft 4G Werkgeheugen en een Intel Pentium Processor (2.93Ghz)
Zelf heb ik niet geweldig veel verstand van computers.
Mijn geluidskaart is een of anders standaard Realtek ding.
Ik gebruik met het produceren aardig wat VST's en mijn geluid ''stottert'' daardoor soms.
Dat is dus de reden dat ik een PC voor mezelf wil.
Suggesties?

Groet, Ties.



Toen ik net begon met fruity loops had ik het zelfde probleem en ik had een veeeel trageren computer dan die jij hebt.

Ik weet niet of iemand hier het al had gezegt maar je kan bij fruity loops -> audio(boven aan bij fl) ---> dan sample rate helemaal naar recht
zo veel mogelijk samples per soconden of minute ofzo geen iedee.
Maar dit voorkomt iedergeval gestotter bij veel VST gebruik.

Ik hoop dat je er wat aan hebt Laterzzz


Hier heb ik wel wat aan :thumbup:


Wat ook veel scheelt: Tools ---> Macros ---> Switch smart disable for plugins
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 23:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Asio driver doet wonderen bij dit.
http://www.asio4all.com ^^
Buffer rate naar max zetten voor beste resultaat :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2011 12:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

sjobie schreef:
Asio driver doet wonderen bij dit.
http://www.asio4all.com ^^
Buffer rate naar max zetten voor beste resultaat :thumbsup:

Dit is een goede tip!
Je hardware is verder prima, alleen ff extern geluidskaartje kopen...

Heb recent deze gekocht bij i4 Musique, perfect apparaatje.
Werkt onder zowel Windows als MacOS, kan headphones en microfoon op incl. je monitoren etc.
http://www.i4-muzique.nl/computer-hardw ... 17236.html
€105,-
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner