Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 21:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik ben nu sinds een tijdje aan t leren hardcore te mixen en had een vraagje, zijn er mischien een aantal hardtraxxers die een goei mix filmpje hebben zodat ik die kan kijken en daarvan kan leren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 21:12 
 
Hardtraxx Veteran

:worship: Alsjeblieft ik lig onder de tafel
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 21:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker




Succes :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 21:39 
 
Hardtraxx Veteran

oke..... :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 23:49 
 
Hardtraxxer

baas :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 23:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nosferatu, wat een
Luxion schreef:
baas :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2011 08:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dream Chaser schreef:
Nosferatu, wat een
Luxion schreef:
baas :worship:


En nu weer een domme vraag van mij, tijdens de overgngen zit hij heel veel aan dieknopjes op de mixer, wat doet ie dan zoal?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2011 12:15 
 
Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Dream Chaser schreef:
Nosferatu, wat een
Luxion schreef:
baas :worship:


En nu weer een domme vraag van mij, tijdens de overgngen zit hij heel veel aan dieknopjes op de mixer, wat doet ie dan zoal?

Net alsof hij weet waar de knopjes voor zijn, alle grote dj's draien namelijk met voorgemixte ceedeetjes en dit is puur show ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2011 12:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die knopjes zijn voor de lichtshow. Doetie helemaal zelf he.


Maare, zoek maar even een plaatje van een DJM-800, dan zie je vanzelf wel waar hij aan draait ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2011 14:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Die knopjes zijn voor de lichtshow. Doetie helemaal zelf he.


Maare, zoek maar even een plaatje van een DJM-800, dan zie je vanzelf wel waar hij aan draait ;)


en als er maar 3 CDJ's op een 4 kanaals mixer zitten, word het vrije kanaal gebruikt om de rookmachine aan te sturen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2011 14:51 
 
Hardtraxx Veteran

Josh-T schreef:
maarten1410 schreef:
Die knopjes zijn voor de lichtshow. Doetie helemaal zelf he.


Maare, zoek maar even een plaatje van een DJM-800, dan zie je vanzelf wel waar hij aan draait ;)


en als er maar 3 CDJ's op een 4 kanaals mixer zitten, word het vrije kanaal gebruikt om de rookmachine aan te sturen.

Heb wel eens gehoord dat ze hem op de bar aansloten zodat ze het barpersoneel konden pesten
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2011 14:53 
 
Hardtraxx Veteran

omdat je met de cd lade van een cdj1000 zogoed biertjes kan openen staan er meest 3/4 inplaats van 2 :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2011 15:14 
 
Hardtraxxer

Youtube en zoek achter: djtutor

Zucht.. leuke antwoorden hoor :)
Die knopjes zijn eigenlijk voor de frequenties in de track. Je hebt Gain, dan hoog, mid, laag.
Met laag trek je bass weg (goed voor wanneer je de bass van de 2de plaat er in wil laten komen).

Je moet er gewoon wa mee spelen en je zal snel genoeg door hebben hoe het werkt. Je *moet* wa bass en andere frequenties weg doen wanneer er een 2de plaat tegelijk (met beide kanalen open) loopt, anders gaat uw mix wat slordig en overstuur klinken.

Amusement ermee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2011 16:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rayn schreef:
Youtube en zoek achter: djtutor

Zucht.. leuke antwoorden hoor :)
Die knopjes zijn eigenlijk voor de frequenties in de track. Je hebt Gain, dan hoog, mid, laag.
Met laag trek je bass weg (goed voor wanneer je de bass van de 2de plaat er in wil laten komen).

Je moet er gewoon wa mee spelen en je zal snel genoeg door hebben hoe het werkt. Je *moet* wa bass en andere frequenties weg doen wanneer er een 2de plaat tegelijk (met beide kanalen open) loopt, anders gaat uw mix wat slordig en overstuur klinken.

Amusement ermee.

Oke oke, eigenlijk reageren we ook wel een beetje flauw he. Heb zelf ook wel eens stiekem naar tips & tricks gekeken :$ en als je beter wilt worden dan zul je inderdaad meer naar anderen moeten kijken om daarvan te kunnen leren. Als je geen dj's in je directe omgeving hebt kunnen video's natuurlijk wel handig zijn.

Alleen... Als je je afvraagt aan welke knoppen Nosferatu daar zit mis je toch wel wat essentiële basis informatie. Ik weet niet waarmee je nu mixt maar misschien is het slim om eerst de basis goed onder de knie te krijgen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2011 17:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Rayn schreef:
Youtube en zoek achter: djtutor

Zucht.. leuke antwoorden hoor :)
Die knopjes zijn eigenlijk voor de frequenties in de track. Je hebt Gain, dan hoog, mid, laag.
Met laag trek je bass weg (goed voor wanneer je de bass van de 2de plaat er in wil laten komen).

Je moet er gewoon wa mee spelen en je zal snel genoeg door hebben hoe het werkt. Je *moet* wa bass en andere frequenties weg doen wanneer er een 2de plaat tegelijk (met beide kanalen open) loopt, anders gaat uw mix wat slordig en overstuur klinken.

Amusement ermee.

Oke oke, eigenlijk reageren we ook wel een beetje flauw he. Heb zelf ook wel eens stiekem naar tips & tricks gekeken :$ en als je beter wilt worden dan zul je inderdaad meer naar anderen moeten kijken om daarvan te kunnen leren. Als je geen dj's in je directe omgeving hebt kunnen video's natuurlijk wel handig zijn.

Alleen... Als je je afvraagt aan welke knoppen Nosferatu daar zit mis je toch wel wat essentiële basis informatie. Ik weet niet waarmee je nu mixt maar misschien is het slim om eerst de basis goed onder de knie te krijgen :)


nou kijk ik snap wel dat je high en low en mid weg kan halen enzo, gebruik ik zelf ook, maar hij zit wel erg veel aan die knoppen, is dat dan vooral show of mis ik iets?
ja ik weet dat ik veel vragen stel maar er is niemand hier in de omgeving die dj is en zeker niet in de hardere stijlen, dus moet ik het van jullie leren
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2011 17:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat hij veel doet is terwijl hij twee platen open heeft staan de bas heen-en-weer gooien. De schuif die van boven naar beneden en terug gaat is daarbij dus de fader/het kanaal wat hij open of dicht gooit. De knoppen waaraan hij daarna draait zijn de knoppen van de equalizer zoals hierboven verteld wordt.

In detail: Terwijl het outro van de ene plaat loopt en het intro van de ander, de basknop open en dicht draaien. Om en om. Wat je dan krijgt is de bas van de tweede plaat onder het outro van de eerste plaat. Als je het zo snel doet als Nosferatu in dit filmpje doet, krijg je dus op elke tel de ene of de andere bas te horen. Zeker NIET voor show dus want dit hoor je heel erg goed MITS de platen die je open hebt staan bas produceren natuurlijk. In dit filmpje hoor je dat niet heel erg goed omdat er bijna geen bas in zit maar als je het zelf zou proberen met dezelfde platen zul je dit zeker wel horen.


Trouwens, hoort deze vraag niet gewoon in het Mixing Tips topic?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2011 20:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

begrijp het nu helemaal, thx,
en deze vraag hoort eigenlijk wel bij een ander topic, mijn fout.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2011 23:04 
 
Hardtraxxer

Een grote deel van de knopjes prutserij is inderdaad wel show ;) de mensen horen er niets van.. maar zien wel dat de DJ bezig iets met.. 'iets'..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2011 23:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rayn schreef:
Een grote deel van de knopjes prutserij is inderdaad wel show ;) de mensen horen er niets van.. maar zien wel dat de DJ bezig iets met.. 'iets'..

Dan zou ik het filmpje nog maar eens goed bekijken en beluisteren. Je hoort namelijk weldegelijk iets van dat "gepruts" zoals jij dat noemt. Daarnaast vergeet je een belangrijk woord in je één na laatste zin: De meeste horen er niets van.. maar als je weet waar de dj mee bezig is, en daarvoor hoef je echt niet een geleerde te zijn, dan hoor je het zeker wel! En als je het verschil tussen de ene bas, mid-tone of vocal die ineens helder klinkt niet hoort, zou ik eens naar me oren laten kijken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2011 23:53 
 
Hardtraxxer

wat een baas _0_
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2011 15:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zo te zien zijn die knopjes van die DJM-800 gloeiend heet :x
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner