Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2010 23:27 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik ben opzoek naar een goed mengpaneel. Het liefste zou ik de DJM800 willen maar dat ligt net buiten het budget. Welke van de 2 (djm400 of djm600) kan ik het beste nemen en waarom? En welke komt het dichste in de buurt qua effecten bij de 800? Aantal kanalen maakt me opzich niet zo heel veel uit. En voor de looks doe ik het ook niet (blijven toch thuis staan).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2010 23:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

600 komt dichterbij de 800 qua effecten. Heeft ook meer opties en meer kanalen. Maar kijk hier eens: KLIK
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2010 23:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het ligt eraan waar je waarde aan hecht.. De 600 heeft wat meer mogelijkheden, maar de geluidskaart is nogal ruk. De DJM400 is in dat opzicht weer een stuk beter!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2010 23:39 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Wat ik was vergeten te melden ik heb nu een Ecler nuo 5 in bruikleen. Is deze beter of niet te vergelijken met de 400 en 600 wat zijn de verschillen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2010 01:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nogmaals: Ik denk dat je eerst even moet googlen. Je kunt makkelijk alles zelf naast elkaar zetten en de verschillen zo oplezen.

Maar uit aardigheid wil ik je best vertellen dat de kwaliteit van Pioneer beter is dan van die Ecler. En je hebt al twee CDJ400's dus dat staat ook nog eens mooi, zo'n DJM ertussen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 07:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De kwaliteit van de DJM600 is vrij ruk eigenlijk. Faders van beduidend mindere kwaliteit en deze had nogal wat problemen met aantal geluidszaken. De DJM600 is dan ook alweer vrij oud. En zeker die Ecler is van betere bouwkwaliteit dan de DJM600. Ecler is zowiezo een erg goed merk, hun Evo 4 doet echt niet onder voor een DJM800. Waar je argument dat Pioneer beter is dan Ecler vandaan komt vraag ik me dan ook heel erg af...

De DJM400 is wel een goede mixer maar beperkt. Waarom dat zo is kan je zelf invullen denk ik zelf wel. Als je naar de prijs kijkt van de DJM400, dan zou ik eerder voor een andere mixer kijken in dezelfde prijsklasse maar die wel meer kan bieden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2010 11:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ikzelf wou ook een DJM400 maar die is aardig prijzig en de Reloop IQ2+usb kan hetzelfde of meer,, en is een heeel stuk goedkoper, ben erg blij met deze mixer :) staat ook fet tussen mn cdj's
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2010 20:46 
 
Hardtraxx Newbie

Ik zou voor de DJM700 gaan.

Heb hem net 1 dag en 1 woord gewoon Geweldig, in de 800 en de 700 zit echt niet zoveel verschil, en het scheelt nog eens in prijs ook!.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2010 10:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik zou imo nooit pioneer kopen, veel te duur, je krijgt niet meer terug voordat extra geld en andere merken bieden zelfs betere producten aan die veel goedkoper zijn.

Als je genoeg geld hebt voor een DJM400 of 600 kun je beter gaan voor de Behringer DDM4000

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2010 10:29 
 
Hardtraxx Veteran

http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/denon-d ... tails.html

Lijkt me ook een aardig ding! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2010 10:30 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hidden Source schreef:
Ik zou imo nooit pioneer kopen, veel te duur, je krijgt niet meer terug voordat extra geld en andere merken bieden zelfs betere producten aan die veel goedkoper zijn.

Als je genoeg geld hebt voor een DJM400 of 600 kun je beter gaan voor de Behringer DDM4000

Afbeelding

Pioneer is gewoon duurzaam, een DJM kun je makkelijk een paar jaar gebruiken zonder problemen. Merken als Reloop en Behringer beginnen na 2 jaar gewoon kuren te vertonen. Het prijsverschil moet ergens vandaan komen he ;)
Waarom denk je dat er in clubs altijd Pioneer apparatuur staat? Daar wordt niet zo zuinig mee omgegaan als op de slaapkamer he....
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2010 10:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ja dat klopt, maar ik ga altijd heel zuinig met mijn spullen om :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2010 11:07 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hidden Source schreef:
Ja dat klopt, maar ik ga altijd heel zuinig met mijn spullen om :P

Ik ook, maar mijn Reloop RMX40 Blackfire heeft al kleine mankementjes. Heb deze nu anderhalf jaar bijna... (net buiten garantie)

Hij 'plopt' een beetje bij het open en dicht draaien van de bass van kanaal 2 en bij het effecten gedeelte heb je twee hele kleine knopjes waarmee je de maat van fx kunt wijzigen, hiervan werkt er 1 niet meer....
Is nog wel mee te leven, maar mijn volgende mixer wordt een 600 of 700 ;)
Gaat gewoon niet snel stuk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2010 11:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moet wel zeggen dat er belachelijk veel knopjes op die Behringer zit :/ En je wilt niet weten hoeveel mensen ik in het half jaar dat ik stage liep terug kwamen met hun American Audio / Behringer / DAP / etc. omdat het of ter reparatie weg moest of omdat ze Pioneer wouden. Ik zou het wel weten hoor als ik moest kiezen, dan maar meer uitgeven maar je hebt er ook meestal veeel langer plezier van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2010 11:48 
 
Hardtraxx Veteran

DJM700 is wat dat betreft een gulden middenweg. Is wat goedkoper dan de 800 en het enige wat die niet heeft zijn die color effects.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2010 12:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hidden Source schreef:
Ik zou imo nooit pioneer kopen, veel te duur, je krijgt niet meer terug voordat extra geld en andere merken bieden zelfs betere producten aan die veel goedkoper zijn.

Als je genoeg geld hebt voor een DJM400 of 600 kun je beter gaan voor de Behringer DDM4000

Afbeelding

Inderdaad, want dan kun je je tenminste kapot ergeren aan de bouw kwaliteit van dat ding, en binnen afzienbare tijd weer een nieuwe kopen omdat ie weer stuk gaat :') Man, moeten we je nu echt serieus nemen met dit? Behringer vergelijken met Pioneer.. Volgens mij heb je een steekje los
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2010 13:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Het is niet mijn bedoeling om Pioneer te vergelijken met Behringer, ik bedoel alleen te zeggen dat je voor minder geld een product kan krijgen met meer functionaliteit
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2010 13:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hidden Source schreef:
Het is niet mijn bedoeling om Pioneer te vergelijken met Behringer, ik bedoel alleen te zeggen dat je voor minder geld een product kan krijgen met meer functionaliteit

Maar goedkoop kan duurkoop worden ;) Deze mixer schijnt wat beter te zijn als de normale behringer mixer , die valt na een halfjaar van ellende uit elkaar. Maar alsnog behringer mixers koop je niet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2010 13:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

tomb schreef:
DJM700 is wat dat betreft een gulden middenweg. Is wat goedkoper dan de 800 en het enige wat die niet heeft zijn die color effects.

En geen digitaal out én een mindere eindtrap... Toch wel belangrijk, die color effects zijn een leuk extra.

Hidden Source schreef:
Het is niet mijn bedoeling om Pioneer te vergelijken met Behringer, ik bedoel alleen te zeggen dat je voor minder geld een product kan krijgen met meer functionaliteit

Ik koop liever een duurder apparaat waar ik langer mee doe dan een goedkoop apparaat waar ik iets meer mee kan. En wat moet je meer kunnen dan makkelijk/goed mixen en een paar effecten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2010 13:31 
 
Hardtraxx Veteran

behinger of hoe je het ook schrijft is schijnbaar niet de beste in kwaliteit,, maar van een denon of allen & health mag je toch ook een goede mixer verwachten..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2010 13:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Als mijn reloop RMX 40 het begeeft ga ik ook voor een DJM 700.
Heb het wel een beetje gehad met kloten van dj gear...
Ben sinds vorige week ook afgestapt van reloop spelers en overgegaan op cdj800.
Erg tevreden mee, geen gekloot meer.
Ik geef je 1 tip, koop iets wat zeer degelijk en duurzaam is.
Het is zn geld waard ;).

En hier is trouwens een topic voor ;)
http://www.hardtraxx.nl/forum/djs-corner/problemen-hulp-met-dj-gear-topic-t7777.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2010 18:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nu beginnen jullie mij ook aan het twijfelen te brengen welke mixer/spelers ik moet gaan kopen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2010 18:19 
 
Hardtraxx Veteran

Hidden Source schreef:
Nu beginnen jullie mij ook aan het twijfelen te brengen welke mixer/spelers ik moet gaan kopen xd

welke denk je aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2010 18:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
Hidden Source schreef:
Nu beginnen jullie mij ook aan het twijfelen te brengen welke mixer/spelers ik moet gaan kopen xd

welke denk je aan?


De Tosti CDJ 1000 en de Tosti DJM 600
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2010 18:39 
 
Hardtraxx Veteran

Hidden Source schreef:
the sidespinnars schreef:
Hidden Source schreef:
Nu beginnen jullie mij ook aan het twijfelen te brengen welke mixer/spelers ik moet gaan kopen xd

welke denk je aan?


De Tosti CDJ 1000 en de Tosti DJM 600

goeie keuze want op de tosti DJM 600 zit ketchup :lol:
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner