Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 12:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Beste Hardtraxxers,

Ik weet niet of ik hier in het goede subforum post, maar ik wil toch even weten of dat ik een goede beslissing maak als ik dit setje ga aanschaffen.
Ik denk al een tijdje na om een DJ-set te kopen, puur vanwege de interesse om te leren mixen. Echter zijn Pioneers toch boven mijn budget, en vooral ook omdat ik toch nog een 'rookie' ben in mixen.

Nou zie ik allerlei leuke spelers staan op webshops en dergelijke, maar degene die mij toch wel aanspreken zijn de Reloop RMP-1's.. Dit vanwege de redelijke prijs, en toch wel kwaliteit die deze spelers met zich meebrengen (als dit niet klopt mag iemand me uiteraard verbeteren).

Mijn vraag dus; Kun je met de aanschaf van deze spelers in combinatie met een mengpaneel (ik heb nog een oude staan, maar die vind ik ongeschikt) goed leren mixen? (Zoals met Pioneers bijvoorbeeld)

Daarnaast vroeg ik me ook af wat nou precies het verschil is tussen de dure Pioneers en zoiets als de RMP-1?
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden! :surrender:

Alvast bedankt :kiss2:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 13:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Persoonlijk zou ik geen reloops halen, maargoed dat ben ik.
Heb er zoveel slechte verhalen over gehoord en vind het zelf ook niet echt fijn draaien moet ik zeggen.
En er is meer als alleen Reloop als het om wat goedkopere tafels gaat :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 13:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Piaaa schreef:
Persoonlijk zou ik geen reloops halen, maargoed dat ben ik.
Heb er zoveel slechte verhalen over gehoord en vind het zelf ook niet echt fijn draaien moet ik zeggen.
En er is meer als alleen Reloop als het om wat goedkopere tafels gaat :)


Wat kun je me dan wel aanraden? Wat zijn de concurrenten in die klasse?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 14:17 
 
Hardtraxxer

Zelf heb ik 2x Reloop RMP-1 scratch met 1x Reloop RMX-40 USB
Ik vind reloop een goed merk en zeker voor de prijs die het kost.

Het enige nadeel van de Reloop RMP-1 is dat de cue en de play knop naar enige tijd minder goed gaan reageren.
Over het draaien valt weinig te zeggen. Persoonlijk vind ik het gewoon goed draaien.
De RMP-1 is echter wel een stuk gevoeliger dan bijvoorbeeld de RMP-2 of een CDJ-1000 met de jogweel..

Ik zou zeggen: wanneer je echt rond het budget van 2 RMP-1's zit zou ik toch voor Reloop gaan..
kun je RMP-2's kopen dan is RMP-2 toch wel een aanrader aangezien deze meer draait als Pioneer..

Je kunt er dus opzich gewoon goed mee leren mixen.. of dit ook daadwerkelijk lukt ligt aan jezelf..

Het verschil met pioneer is dat deze gewoon een hoofdmerk zijn.. en misschien is het iets beter..
Je kunt het opzich vergelijken met Coca Cola en Aldi Cola..
Het verschilt qua prijs nogal maar smaakt toch bijna hetzelfde..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 14:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

kwou eerst ook RMP-1's hale maar werd me al zeer snel afgeraden wegens de cue knop enz

maarja was nie van plan om meer uit tegeven en heb toen een denon DN-S700 gekocht en die bevalt me zeer goed voor die prijs:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 15:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben nu zelf wat langer aan het sparen en ga voor Denon of Pioneer. Als je gewoon iets langer spaart kun je ook 2 x de Pioneer CDJ-350 halen + een DJM-350. Dat is zeker een setje die mij heel erg aanspreekt. Ikzelf zie die Reloop ook niet echtzitten, maar heb gehoord dat 't wel 2 prima spelers zijn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 15:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Ik ben nu zelf wat langer aan het sparen en ga voor Denon of Pioneer. Als je gewoon iets langer spaart kun je ook 2 x de Pioneer CDJ-350 halen + een DJM-350. Dat is zeker een setje die mij heel erg aanspreekt. Ikzelf zie die Reloop ook niet echtzitten, maar heb gehoord dat 't wel 2 prima spelers zijn!


Dus het zijn eigenlijk wel prima spelers volgens jullie, alleen op de lange termijn kunnen we wat minder gaan reageren? Hoe zit dat dan met de garantie?
En de CDJ-350 is toch al gauw 600 euro, dat is dus het dubbele van een RMP-1.. Ik zit met een budget van ongeveer 1000 euro..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 16:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien kan je Pioneers tweedehands kopen?

aanbod/pioneer-cdj800-djm400-in-een-flightcase-t9967.html

Heb je al een heel goed setje! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2010 21:18 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Die eigenaar is hem allang gevlogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 10:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Trainfreak schreef:
Die eigenaar is hem allang gevlogen.


Ja zoiets dacht ik dus ook, dat topic is al best oud.
Maar heeft iemand nog een aanrader in de prijsklasse 0 t/m 450 qua Table Tops?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 11:01 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

ik heb zelf de RMP-2 voor 450 euries. Weet niet of er veel beter spul is voor dat geld..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 17:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Ik ben nu zelf wat langer aan het sparen en ga voor Denon of Pioneer. Als je gewoon iets langer spaart kun je ook 2 x de Pioneer CDJ-350 halen + een DJM-350. Dat is zeker een setje die mij heel erg aanspreekt. Ikzelf zie die Reloop ook niet echtzitten, maar heb gehoord dat 't wel 2 prima spelers zijn!



Ik heb net 2 dagen een cdj 350 en ik raad hem zeker aan, kwalitatief goed en ondanks de slechte verhalen dat ie lelijk is etc is het een best mooie speler en ook nog goed ook ;)

Edit: Sorry dit is volgensmij een bump ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 18:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik heb nu ongeveer 1 jaar een RMP1 set, en het bevalt me prima :) Bijde spelers werken gewoon nog goed, en als je niet te debiel omgaat met de knoppen, blijven deze gewoon goed meegaan.

Wat ook erg fijn van Reloop is, is dat de spelers ongeveer dezelfde interface hebben als pioneer, hierdoor raak je dus ook tegelijkertijd gewend aan pioneer spelers ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 18:47 
 
Artiest

Wat een onzin over dat pioneer gebeuren joh :P

Als je goed wilt oefenen, koop dan Reloops, deze zijn een stuk moeilijker in gebruik dan pioneers, zo leer je het dus veel beter~, als jij dan vervolgens met pioneers gaat draaien is het een eitje, geloof me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 19:33 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Neroz schreef:
Wat een onzin over dat pioneer gebeuren joh :P

Als je goed wilt oefenen, koop dan Reloops, deze zijn een stuk moeilijker in gebruik dan pioneers, zo leer je het dus veel beter~, als jij dan vervolgens met pioneers gaat draaien is het een eitje, geloof me.

Dat heb ik dus ook ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2010 22:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Neroz schreef:
Wat een onzin over dat pioneer gebeuren joh :P

Als je goed wilt oefenen, koop dan Reloops, deze zijn een stuk moeilijker in gebruik dan pioneers, zo leer je het dus veel beter~, als jij dan vervolgens met pioneers gaat draaien is het een eitje, geloof me.

Nou, ik vind het toch wel fijn dat een speler precies doet wat IK wil. En niet dat als je een duwtje geeft tegen je jogwheel, de speler het pas na een halve seconde doorgeeft aan de snelheid :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2010 15:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Neroz schreef:
Wat een onzin over dat pioneer gebeuren joh :P

Als je goed wilt oefenen, koop dan Reloops, deze zijn een stuk moeilijker in gebruik dan pioneers, zo leer je het dus veel beter~, als jij dan vervolgens met pioneers gaat draaien is het een eitje, geloof me.

Nou, ik vind het toch wel fijn dat een speler precies doet wat IK wil. En niet dat als je een duwtje geeft tegen je jogwheel, de speler het pas na een halve seconde doorgeeft aan de snelheid :P


Is dat volgens jou dan het geval met die Reloops?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2010 16:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ebbie schreef:
Nou, ik vind het toch wel fijn dat een speler precies doet wat IK wil. En niet dat als je een duwtje geeft tegen je jogwheel, de speler het pas na een halve seconde doorgeeft aan de snelheid :P


Is dat volgens jou dan het geval met die Reloops?[/quote]
Ik heb één keer met Reloops gedraaid en toen merkte ik dat wel meteen ja. Draai normaal altijd met Pioneer en als je daarbij een beetje bijstuurt, is het ook METEEN bijsturen. Werkt veel nauwkeuriger... Maar je hebt het dan wel over een andere prijsklasse he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2010 21:06 
 
Artiest

Reloops zijn gewoon fijne apparaten voor mensen die het even minder breed hebben (lees; er niet zo veel geld voor over hebben )

PRIMA SPUL!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2010 20:46 
 
Hardtraxxer

Het enige wat ik te klagen heb aan mijn Reloop RMP-1's is dat de cue-knop van 1 cd-speler niet meer helemaal goed werkt, maar na een paar keer drukken ook geen last meer van. Komt ook doordat ik ooit te enthousiast met die knoppen omga :P

Eigenlijk is het net als met een auto, je moet hem onderhouden als je wilt dat ie goed blijft.
Dus niet lomp omgaan met knoppen, volumeschuiven e.d. en stofvrij afdekken, want als er te veel vuil in komt heb je kans dat je hem of uit elkaar moet gaan schroeven of terug moet sturen
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2010 02:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ebbie schreef:
G1LL schreef:
Ik ben nu zelf wat langer aan het sparen en ga voor Denon of Pioneer. Als je gewoon iets langer spaart kun je ook 2 x de Pioneer CDJ-350 halen + een DJM-350. Dat is zeker een setje die mij heel erg aanspreekt. Ikzelf zie die Reloop ook niet echtzitten, maar heb gehoord dat 't wel 2 prima spelers zijn!


Dus het zijn eigenlijk wel prima spelers volgens jullie, alleen op de lange termijn kunnen we wat minder gaan reageren? Hoe zit dat dan met de garantie?
En de CDJ-350 is toch al gauw 600 euro, dat is dus het dubbele van een RMP-1.. Ik zit met een budget van ongeveer 1000 euro..

Als je rond de duizend euro zit kan je net zo goed een goed tweedahands setje cdj-1000 halen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2010 13:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

juist, heb ik ook gedaan.. ik zat ook te twijfelen maarja, voor 800 euro had ik wel mooi 2 pioneers CDJ 400 ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2010 19:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
Ebbie schreef:
G1LL schreef:
Ik ben nu zelf wat langer aan het sparen en ga voor Denon of Pioneer. Als je gewoon iets langer spaart kun je ook 2 x de Pioneer CDJ-350 halen + een DJM-350. Dat is zeker een setje die mij heel erg aanspreekt. Ikzelf zie die Reloop ook niet echtzitten, maar heb gehoord dat 't wel 2 prima spelers zijn!


Dus het zijn eigenlijk wel prima spelers volgens jullie, alleen op de lange termijn kunnen we wat minder gaan reageren? Hoe zit dat dan met de garantie?
En de CDJ-350 is toch al gauw 600 euro, dat is dus het dubbele van een RMP-1.. Ik zit met een budget van ongeveer 1000 euro..

Als je rond de duizend euro zit kan je net zo goed een goed tweedahands setje cdj-1000 halen ;)

Een set CDJ-1000 kost je al snel 1000+ he...
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner