Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2020 10:59 
 
Hardtraxx Newbie

Hoi!

Veel DJ's gebruiken natuurlijk effecten om de build-ups van platen te versterken/interessanter te maken.
Ik ben sinds kort aan het DJ'en geslagen op een DDJ-400 en gebruik hier de 'flanger' FX voor, hebben jullie wat tips voor mij welke effecten hier nog meer goed werken (en hoe jullie ze dan bijvoorbeeld toepassen)? Ik vind de flanger af en toe wat te agressief/te afleidend van de build-up zelf.

Groetjes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2020 11:34 
 
Hardtraxx Veteran

Die de raw mensen gebruiken is volgens mij de echo. Zet hem op 1, ga dan 1 of 2 blokken voor de climax steeds een snellere echo (dus van 1 -> 1/2 -> 1/4) mbv de knop. Dan als je niet meer kan met de knoppen, het laatste stuk de knop helemaal dichtdraaien (time beetje met de muziek)

Slechte uitleg, geen idee hoe het anders kan xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2020 12:13 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Wij gebruiken soms wel eens filter of crush, maar maximaal kwart open.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 11:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Die de raw mensen gebruiken is volgens mij de echo. Zet hem op 1, ga dan 1 of 2 blokken voor de climax steeds een snellere echo (dus van 1 -> 1/2 -> 1/4) mbv de knop. Dan als je niet meer kan met de knoppen, het laatste stuk de knop helemaal dichtdraaien (time beetje met de muziek)

Slechte uitleg, geen idee hoe het anders kan xd


Je start de echo op ongeveer 20ms, gooit de effect langzaam open en draait vervolgens de time langzaam terug naar 1ms. Dan krijg je inderdaad het effect wat elke raw dj tegenwoordig gebruikt inderdaad :P

Zelf gebruik ik de noise ook nog wel eens voor de build-ups, al kan dat soms ontzettend afleiden tegenover de plaat. Verder zou ik zeggen, speel met de effecten. Ook al klinkt het nergens naar.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner