Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2014 19:48 
 
Hardtraxx Newbie

Helloo,

Ik mix nu al een tijdje op een Hercules air midi controller met Djuced 18 maar dit is toch maar beperkt. Ik wil nu een stuk groter gaan eigenlijk maar ik zou graag wat advies willen. Mijn bugdget is zo'n 1000 euro. Ik zit een beetje te twijfelen tussen de Pioneer ddj-aero en de pioneer ddj-sx. Want op de SX heb ik eigenlijk meer mogelijkheden en meer variatie om leuke skills te leren aangezien je ook met 4 decks kan. Maar met de aero dan leer je ook zonder software draaien en let je misschien minder op de bps meter en je past niet handmatig alles aan in je software. Ik draai nog niet op feesten maar ik ben dat wel van plan te gaan proberen in de toekomst. Dus wat is jullie advies. Blijf digitaal met software en veel mogelijkheden of hou het wat simpeler maar ga voor het 'echtere werk' (vinyl draaien? weet niet eigenlijk hoe je het noemt als je niet digitaal draait.. :whistle: )

Graag reactie!

PS : (als hier al een bestaand topic voor was mijn excuses maar ik kon het even niet zo gauw vinden)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2014 21:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik zou voor de SX gaan! De Aero is niet echt een verbetering tegen over de Hercules! (Y)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2014 01:47 
 
Hardtraxx Newbie

misschien een kortzichtig antwoord van mij, maar als je een budget heb van 1000 euro zou ik eens proberen te kijken voor cdj's ipv gelijk over te stappen van digitaal naar vinyl. vroeger had ik zelf ook een hercules en heb daar een hele tijd plezier aan gehad totdat ik zoiets had van mjah heb wel alles eruit gehaald wat ik eruit kan halen (is al een heeeeele tijd geleden haha toen waren de midi players nog niet zo geadvanceerd) heb toen 2 lompe draaitafels gekocht van akai die niks speciaals brengen alleen een pitch en had al zoveel meer plezier in het mixen van mijn muziek. later overgestapt op cd spelers en heb hier mijn plekje wel in gevonden.

Ik heb er best wel wat geld in geinvesteerd toendertijd en zit nu thuis met die 2 draaitafels, 2 poineer mk3 1000 en een reloop 4 kanaals. naar mijn gevoel kan je net zoveel, als niet meer, uit die ouwe pioneers halen als met een midi tegenwoordig. ik gebruik geen effecten zoals flanger filter echo etc want vindt niet echt dat dat nodig is, maar dat ben ik :p toen ik de overstap maakte van digitaal naar vinyl/cd ben ik toch wel blij dat ik dat gedaan heb en zou ook zeker niet terug naar digitaal willen gaan.

dus misschien een keertje een baxshop bezoeken en een keer vragen of je wat cdj's mag uitproberen :D

(voordat ik mn pioneers had had ik een paar denon s-700 en die dingen zijn aanzienelijk slecht vergeleken met mn pioneers nu, maar gaven me al zoveel meer als mn hercules controller toen xD, maar dat ding was echt minimaal en crap hoor moet dat er wel bij zeggen :P)
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner