Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 19:23 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo,

Ik draai nu thuis op een ddj-ergo!
Dit lukt mij al aardig goed, krijg positieve reactie's etc.
(De sync. Knop is eruit gesloopt hehehe)

Nu is mijn vraag;
Als ik een keer in een club ga spelen op cdj's 2000 etc. Zal dit dan lukken?(aan de plaats van de knopjes als je begrijpt wat ik bedoel ;) )

Of is het beter om eerst wat anders aan te schaffen? Zoja? Wat?
Graag niet het duurste van het duurste... Ik ben een arme student ;)

Bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 11:38 
 
Hardtraxx Newbie

Hindrik schreef:
Hallo,

Ik draai nu thuis op een ddj-ergo!
Dit lukt mij al aardig goed, krijg positieve reactie's etc.
(De sync. Knop is eruit gesloopt hehehe)

Nu is mijn vraag;
Als ik een keer in een club ga spelen op cdj's 2000 etc. Zal dit dan lukken?(aan de plaats van de knopjes als je begrijpt wat ik bedoel ;) )

Of is het beter om eerst wat anders aan te schaffen? Zoja? Wat?
Graag niet het duurste van het duurste... Ik ben een arme student ;)

Bedankt!


bij de knopjes staat meestal wel bijgeschreven wat het precies is dus als je een keertje in een club kan draaien gewoon van te voren even eroverheen kijken dan zal het zeker goedkomen ;) maar ik zie wel dat je de sync knop hebt platgedrukt als ik het goed begrijp? de bpm counters zijn op de cdj's 2000 dat ik weet wel goed dus je zult redelijk gemakkelijk kunnen beatmatchen maar ik zou er niet altijd van uit gaan dat deze er staan. als je een keer op een set moet draaien waar andere spelers staan en dus misschien wel slechtere counters op zitten zul je het nog moeilijk krijgen als je altijd de sync button hebt gebruikt, ik heb dit ook veel gedaan maar heb toen wel besloten dat ik wou leren beatmatchen en dus ook cd spelers en een los mengpaneel aangeschaft omdat ik dacht dat de verleiding te groot zou zijn om de sync knop in te drukken. dus misschien is het een tip om het beatmatchen zelf te oefenen ;) vat het niet op als kritiek maar als tip :thumbup:

Ik heb zelf trouwens 2 cd spelers van numarkd NDX 400 en een mengpaneel van Behringer DJX900 heb dit gekozen omdat het betaalbaar was en voor een beginnende dj zoals ik toen, was de kwaliteit ook meer dan genoeg
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2013 16:09 
 
Hardtraxx Addict

Pioneers zijn erg makkelijk in gebruik. Als je weet wat cue en play betekent dan is het al goed.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner