Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2010 18:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik ben van plan de DAP DS-MP-150 te halen. (http://www.new-line.nl/nl/dj-midi-contr ... _29458.htm)
Ik weet alleen niet of er een geluidskaart inzit.
Wie kan mij dit vertellen?

thx
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2010 18:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee, de MP-170 wel
Bron: about-dj.nl schreef:
DAP Darkshade DS-MP-170
The DS-MP-170 is the extended version of the DS-MP-150. It has the same functionality as DS-MP-150 but is equipped with extra functions such as headphone output and an external line-input to connect an conventional audio source such as a CD player.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2010 18:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De DAP Audio Darkshade DS-MP 170 is de grote broer van de DS-MP 150 en biedt onder meer een koptelefoon uitgang, wat voor beluisteren mogelijk maakt. Klik hier om direct naar de DAP Audio Darkshade DS-MP 170 te gaan.



dit betekent dat je op de mp 150 niet eens kan voorbeluisteren? wat hep je er dan aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2010 18:35 
 
Donateur
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Nee, de MP-170 wel
Bron: about-dj.nl schreef:
DAP Darkshade DS-MP-170
The DS-MP-170 is the extended version of the DS-MP-150. It has the same functionality as DS-MP-150 but is equipped with extra functions such as headphone output and an external line-input to connect an conventional audio source such as a CD player.

Afbeelding



Ok, 219 Euro is ook wel te doen.
Aangezien ik niet al te veel evaring heb met mixen via controllers, lijkt me dit een prima start.
Hoe is de kwaliteit van die gear? Of hoe dat ook heet.
Niet als je 1x op play drukt dat de playknop erop komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2010 18:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is gewoon een OEM modelletje, zo te zien wordt deze gewoon in dezelfde fabriek in elkaar gezet als bijv de Reloop Digital Jockey). Hoe de kwaliteit van de onderdelen is, kan je pas zeggen nadat je het een keer in je handen heb gehad. Mijn verwachting is dat als je er fatsoenlijk mee om gaat dat het lang zat meegaat. Voordeel van digitaal is dat je geen last hebt van lekkende/krakende faders ed. wat je bij analoge gear wel hebt. Daar in tegen is het gewoon gemaakt van plastic en dat voel je ook... (Maar voor die 200 euro zal je niet snel een miskoop doen ;) )
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2010 17:27 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Maar ik heb een geluidskaart in mijn PC, en een externe geluidskaart. Dan is het probleem toch ook opgelost?
Dan ik 1 deck over boksen, en 1 deck over koptelefoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 19:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ElSalvaje schreef:
Maar ik heb een geluidskaart in mijn PC, en een externe geluidskaart. Dan is het probleem toch ook opgelost?
Dan ik 1 deck over boksen, en 1 deck over koptelefoon.

Dan is het koptelefoon probleem opgelost. De master over geluidskaart 1 (Degene met de beste kwaliteit) en koptelefoon over geluidskaart 2). Verschillende decks over verschillende geluidskaarten is alleen handig als je een analoge mixer hebt :)

Nadeel van het gebruik van geluidskaart in je pc is ruis, die is echt stukke hoger als bij een externe geluidskaart
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 20:08 
 
Donateur
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
ElSalvaje schreef:
Maar ik heb een geluidskaart in mijn PC, en een externe geluidskaart. Dan is het probleem toch ook opgelost?
Dan ik 1 deck over boksen, en 1 deck over koptelefoon.

Dan is het koptelefoon probleem opgelost. De master over geluidskaart 1 (Degene met de beste kwaliteit) en koptelefoon over geluidskaart 2). Verschillende decks over verschillende geluidskaarten is alleen handig als je een analoge mixer hebt :)

Nadeel van het gebruik van geluidskaart in je pc is ruis, die is echt stukke hoger als bij een externe geluidskaart


Maar ik heb nu ook geen last van ruis hoor.
Dus waarom zal ik het dan wel hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 20:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je hoeft er geen last van te hebben, maar als je op harder volume draait ga je de ruis wel horen. Bovendien is die geluidskaart in je pc waarschijnlijk een standaard dingetje en komt er gewoon slecht geluid uit (als je dat op hard volume zet) ;)

Maar je hoeft hier geen last van te hebben, je kunt er last van hebben. Zolang je thuis blijft draaien is alles sowieso wel redelijk te verwaarlozen
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 20:39 
 
Donateur
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Je hoeft er geen last van te hebben, maar als je op harder volume draait ga je de ruis wel horen. Bovendien is die geluidskaart in je pc waarschijnlijk een standaard dingetje en komt er gewoon slecht geluid uit (als je dat op hard volume zet) ;)

Maar je hoeft hier geen last van te hebben, je kunt er last van hebben. Zolang je thuis blijft draaien is alles sowieso wel redelijk te verwaarlozen


Gewoon voor thuisgebruik ja.
Nouja iig bedankt, ben weer een stuk weizer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 22:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
ElSalvaje schreef:
Maar ik heb een geluidskaart in mijn PC, en een externe geluidskaart. Dan is het probleem toch ook opgelost?
Dan ik 1 deck over boksen, en 1 deck over koptelefoon.

Dan is het koptelefoon probleem opgelost. De master over geluidskaart 1 (Degene met de beste kwaliteit) en koptelefoon over geluidskaart 2). Verschillende decks over verschillende geluidskaarten is alleen handig als je een analoge mixer hebt :)

Nadeel van het gebruik van geluidskaart in je pc is ruis, die is echt stukke hoger als bij een externe geluidskaart

Naja ligt eraan he ;) Als je ene goeie X-Fi kaart in je PC hebt zitten zal je niet snel ruis hebben! En als je een externe kaart van Behringer hebt dan mag je blij zijn als je de muziek over de ruis heen kan horen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 22:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Interne geluidskaarten hebben nou eenmaal meer last van ruis omdat er ook andere apparaten zoals je voeding in dezelfde kast zitten ;) Maargoed kijk naar het verschil in prijs van die 2 opties en je weet genoeg :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2011 12:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Voor alle budgetliefhebbers onder ons: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_26/OFF01.SHTML

:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2011 12:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Interne geluidskaarten hebben nou eenmaal meer last van ruis omdat er ook andere apparaten zoals je voeding in dezelfde kast zitten ;) Maargoed kijk naar het verschil in prijs van die 2 opties en je weet genoeg :P


dan doe je zoals ik het doe, doe je de boxen over de externe geluidskaart en de koptelefoon over de interne. zul je niet zoveel last van ruis hebben. ik iig toataal niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2011 01:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

StantonDJ schreef:
Voor alle budgetliefhebbers onder ons: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_26/OFF01.SHTML

:P

Zou het wat zijn? Zit serieus te overwegen om dat ding morgen te kopen en te kijken of het mixen me een beetje bevalt namelijk :P
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner