Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 10:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Nieuws! De langverwachte Pioneer CDJ-2000 Nexus!!!

Na lang wachten is het dan zover, Pioneer kondigt de CDJ-2000 Nexus aan. Wat zijn nou de nieuwe features ten opzichte van de huidige CDJ-2000?
- Draadloos toegang tot de muziek van Andriod of iOS apparaten via wifi.
- Wireless ProDJ link.
- Slipmode, zoals de CDJ-900
- Beatsinq, zoals de XDJ-AERO
- Meer ondersteuning voor Traktor

Natuurlijk zijn er nog veel meer nieuwe functies, knoppen en features op de Pioneer CDJ-2000 Nexus. Nieuwsgierig?

Ga dan naar onze site voor het complete overzicht:
http://www.pioneer-store.nl/cdj-2000nexus


Sync functie op cd-spelers? Slechte zaak. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 10:04 
 
Hardtraxx Veteran

2000, met beat sync. Waarom schrijf je het vak dj niet meteen af? >.<

Als ik ze tegen kom in clubs wordt het denk mijn missie om die sync knop zo snel mogelijk te molesteren xd
En ben benieuwd hoe stabiel die wireless dingen zijn..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 10:27 
 
Hardtraxx Veteran

Vooral de waveforms vind ik een positieve ontwikkeling, en voor de sync-optie heb ik weinig goede woorden over. Het scheelt dat ze dusdanig duur zijn, dat amateur-dj's de mogelijkheid toch niet hebben. Dat scheelt weer concurrentie in de onderste tak van het dj-bestaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 10:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Aan de ene kant is een sync knop best wel lame. Maar aan de andere kant, er is nog veel meer voor nodig om een goede DJ te zijn dan alleen op gehoor kunnen beatmatchen, dus ik vind dat mensen er niet zo'n enorm groot punt van moeten maken.

Bovendien is het altijd nog je eigen keuze om hem wel of niet te gebruiken. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 10:47 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Een sync-knop... kom op zeg :/ Lukt het Paris Hilton anders niet om 2 platen op elkaar te leggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 11:01 
 
Hardtraxx Veteran

wootum schreef:
Een sync-knop... kom op zeg :/ Lukt het Paris Hilton anders niet om 2 platen op elkaar te leggen?


Ik denk wel dat ze twee platen op elkaar kan leggen, maar beatmatchen wordt wel een lastig verhaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 11:05 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
wootum schreef:
Een sync-knop... kom op zeg :/ Lukt het Paris Hilton anders niet om 2 platen op elkaar te leggen?


Ik denk wel dat ze twee platen op elkaar kan leggen, maar beatmatchen wordt wel een lastig verhaal.

Jonge, miepert. Dat bedoel ik toch ook :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 12:44 
 
Hardtraxx Elite

Socializerz schreef:

Hier kan ik echt wel een uur lang naar kijken, echt super tof
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 15:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waveforms zijn best handig. Sync knop had niet gehoeven, dan weet ik niet of je het nog dj-en kan noemen.. Die wireless optie is wel erg vet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 16:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Waveforms zijn idd fijn, die beat sync knop.. hmm zou het wel nauwkeurig genoeg zijn? gebruiken zou ik hem niet doen als ik er ooit achter mocht staan.. zo wordt voornamelijk hardstyle mixen wel heeeeel makkelijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 18:31 
 
Hardtraxx Veteran

wootum schreef:
Firetrap schreef:
wootum schreef:
Een sync-knop... kom op zeg :/ Lukt het Paris Hilton anders niet om 2 platen op elkaar te leggen?


Ik denk wel dat ze twee platen op elkaar kan leggen, maar beatmatchen wordt wel een lastig verhaal.

Jonge, miepert. Dat bedoel ik toch ook :)


Oke happert
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2012 19:27 
 
Hardtraxx Elite

Pff sync knop... Nu gaat iedereen zich zeker een dj noemen omdat ze op 1 knopje drukken en de platen al gelijk liggen... Dat ze maar eens leren beatmatchen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2012 00:25 
 

Is nu toch ook al, je koopt een dj controller, hangt hem aan virtual dj en je bent gewoon een top dj man.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2012 15:44 
 
Hardtraxx Veteran

Het verschil is dat je op een gig geen beschikking hebt over VDJ/controller, en hetzelfde effect zometeen dus wél op gigs kunt bewerksteliggen, mits de organisatie deze jongens aanschaft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2012 11:29 
 
Hardtraxxer

Snap niet waarom iedereen zo valt over die sync button. Beatmatchen is het makkelijkste van alles wat met draaien te maken heeft....Of je nu ff 5 - 10 seconde moet luisteren of op een knopje drukt, zie het probleem niet zo....
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2012 22:34 
 
Hardtraxx Addict

Firetrap schreef:
Het verschil is dat je op een gig geen beschikking hebt over VDJ/controller, en hetzelfde effect zometeen dus wél op gigs kunt bewerksteliggen, mits de organisatie deze jongens aanschaft.


Er wordt wel door dj's gedraaid hoor met controller en laptops. Soms alleen met de laptop en de mixer die er staat. Daar kan je ook programma's op hebben waarmee je niet hoeft te beatmatchen.

Als de bekende dj's de nieuwe pioneer cd speler verplicht stellen in hun rider dan moet je als organisatie wel de nieuwe cd speler neerzetten. Overigens huren de meeste organisaties dj sets, geluid, etc dus hoeven ze deze niet zelf aan te schaffen.

Het werk van een dj bestaat overigens niet enkel uit beatmatchen he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2012 12:07 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Klopt, Ik ben er ook niet geweldig voor te vinden maar laat het toch lekker zn gangetje gaan. Originele dj's maken hun sets wel speciaal door tenminste vet te mixen en vette tracks te spelen. Een standaard dj maakt alle overgangen die mooi gelijk liggen, en doet verder niks speciaals. En de andere gaat origineel experimenteren met de tracks enz. Ik lig er alsinds niet wakker van, maar zou het zelf ook niet gebruiken :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2012 10:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ho er is iets fout gegaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2012 14:28 
 
Hardtraxx Veteran

leuk allemaal maar ik zie de grote hardstyle mannen al geen meerwaarde uit de cdj2000 halen. Het zou tof zijn als ze wat meer gingen oefenen, want er zitten echt super toffe dingen op die de house mannen wel gebruiken! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2012 14:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Spablauw schreef:
Is nu toch ook al, je koopt een dj controller, hangt hem aan virtual dj en je bent gewoon een top dj man.


komt best wel wat meer bij kijken gelukkig, anders zou het wel heel makkelijk worden.

denk aan:

tracklist (opbouw)
effecten
vocals of een mooie beatmaat van een ander nummer door je master nummer gooien (denk aan b*tch van frequencerz, heerlijk om in te mixen)
hoe je het volgend nummer mooi laat over vloeien.
vergeet ook niet dat rekordbox of een ander programma het ook vaak niet juist heeft met het beat analyseren dus dat moet je zelf gaan controleren.
daar komt bij dat je door als een zoutzak achter die draai tafels te gaan staan het publiek ook niet mee krijgt.

conclusie. het had niet gehoeven, ik pitch en beatmatch mijn nummer zelf wel. gewoon vaak doen dan gaat het vanzelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2012 14:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
leuk allemaal maar ik zie de grote hardstyle mannen al geen meerwaarde uit de cdj2000 halen. Het zou tof zijn als ze wat meer gingen oefenen, want er zitten echt super toffe dingen op die de house mannen wel gebruiken! :)


dat klopt zeer zeker, maar kijk ook hoe hun draaien. meestal meerdere kanalen open zodat ze een geheel kunnen maken met de melodieën. bij hardstyle is het zo dat de nummers die je draait al vaak een geheel zijn, zou je daar melodieën aan toe gaan voegen dan klinkt dat meestal niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2013 12:35 
 
Hardtraxx Addict

Om de syns knop te kunnen gebruiken moet je wel van te voren vanalles met recordbox hebben gedaan. Als je dat niet hebt en je drukt op die sync knop dan zegt hij iets over recordsbox data die hij niet kan vinden. Er moet dan ook een linkkabeltje tussen de cdj's hangen volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 19:55 
 
Hardtraxx Veteran

Met nieuwjaar hadden we de nexus serie staan, zeer leuk speelgoed. Maar hele grote toevoeging van de cdj 2000 vind ik het niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 15:27 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Heb er laatst ook mee gedraaid nou niks anders :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2013 15:27 
 
Artiest
Avatar gebruiker

-
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner