Goed, een kickoff topic in het DJ's forum.
Zeg het maar =]
Zeg het maar =]
Komt er nog een nieuwe set van je?Kaap wrote:Helaas denk ik ook dat er genoeg (durf best een meerderheid te stellen) mensen met cd's draaien omdat ze MP3's kunnen downloaden en branden. En met downloaden doel ik dus op...niet betaald. Dat vind ik erg jammer als je met DJ'en bezig bent.
een goede mix maken met CD, Vinyl of Computer maken is altijd moeilijk. Het gaat niet alleen om het inmixen, dat is maar klein deel. Belangrijkste is de platenkeuze!omdat k draaien met cd's veel te simpel vind en je er gewoon bijna niks meer voor hoeft te doen
met vinyl mixen is naar mijn id ten minste nog een uitdaging
gelukkig kost een CD niks en issie zo weer bijgebrand itt tot vinyl.en als er een kras op je vinyl zit zijn er maar max 2 nummer gefokt voor korte tijd (ligt aan de kras natuurlijk)
zit er een kras op je cd ken je zo je hele cd weggooien en dus ook meer dan 1 nummer
The Anim0l wrote:nou lijkt mij dat als je 2 cdj 1000 mk3 heb staan
dat je 2 nummers sneller mixed dan 2 vinyl platen
al isset alleen maar dat van je cd speler ken aflezen hoeveel bpm die staat
dan is het gelijkzetten van de cd's en het inmixen een stuk makkelijker dan dat je 2 vinyl platen mixt
zelfde verhaalJor-D wrote: Ben begonnen met Vinyl, dat heeft ook wel wat. Maar werd uiteindelijke te duur.
Kaap wrote:The Anim0l wrote: al isset alleen maar dat van je cd speler ken aflezen hoeveel bpm die staat
dan is het gelijkzetten van de cd's en het inmixen een stuk makkelijker
1. Waarom werkt het makkelijker? Kwestie van leren/kunnen omgaan met de apparatuur?Overload wrote:cd
- werkt makkelijker
- branden is een heel groot voordeel
- als ie beschadigd brand je een nieuwe ipv dat je een nieuwe vinyl moet kopen
- webreleases kan je branden, maar niet op vinyl krijgen
maar vinyl blijft toch het orgineelst, maar aan cd's hangen toch meer voordelen vind ik.
Heeft niks met vinyl of cd's te maken, je mixer heeft ook vaak een BMP counter, vinyl kan je dus ook je BPM aflezen. Tis alleen skillless als je het op die manier doet.The Anim0l wrote:Kaap wrote:The Anim0l wrote: al isset alleen maar dat van je cd speler ken aflezen hoeveel bpm die staat
dan is het gelijkzetten van de cd's en het inmixen een stuk makkelijker
ja dat vind ik dus ook
want zo is er niks meer aan
geef mij maar vinyl